واژن

فلور واژن مانند میکروبیوم روده نقش بسزایی در حفظ سلامتی شما دارد. آرایش باکتریایی هر فرد منحصر به فرد است. یکی از توابع اصلی این آرایش، حفظ تعادل در سطح pH و جلوگیری از رشد قارچ در واژن است. اما مطالعه جدید محققان دانشگاه کارولینای شمالی نشان می‌دهد این باکتری‌ها مانع از ابتلای زنان به عفونت‌های منتقله از راه تماس جنسی مانند HIV می‌شوند.
به گفته سام لای، محقق ارشد این مطالعه، بیشتر عفونت‌ها در سطوح خارجی اندام‌ها مانند مجاری هوا، دستگاه گوارش و دستگاه تناسلی رخ می‌دهند. بدن با ترشح مخاط از عفونت سلول‌ها به دست پاتوژن جلوگیری می‌کند. در واقع، مخاط واژن مانند یک کاندوم بیولوژیکی عمل می‌کند.
لای و همکارانش با بررسی مخاط واژن در ۳۱ زن جوان دریافتند که مخاط به دو صورت مختلف تشکیل می‌شود: یک نوع از مخاط با موفقیت ذرات HIV را به دام انداخته و نابودشان می‌کند؛ اما نوع دیگر قادر به از بین بردن ذرات HIV و محافظت از فرد در قبال امراض منتقله از راه تماس جنسی نیست. مخاطی که در به دام انداختن ذرات HIV موفق بود، از یک گونه باکتریایی به نام لاکتوباسیلوس برخوردار است. این گونه باکتریایی در زنانی که اسید دی-لاکتیک بیشتری در مخاط واژن خود دارند، بیشتر یافت می‌شود.
متاسفانه، بدن قادر نیست دی-لاکتیک اسید تولید کند و تغییر رژیم غذایی نیز نقش چندانی در بهبود امراض مرتبط با دستگاه تناسلی نخواهد داشت. از این رو، یا از این باکتری برخوردارید یا فاقد آن هستید.

(منبع: NHS)

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در کافه لینک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…