کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصاص می‌یابد و در کلیه کارهای مالی مانند افتتاح حساب در کلیه بانک های کشور و همچنین تعویض عابر بانک و معاملات قانونی دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای انجام چه کارهایی به کد فراگیر اتباع خارجی احتیاج است؟

برای  افتتاح حساب بانکی در کلیه بانک های ایرانی ، ثبت شرکت در ایران ، اخذ گواهینامه ، ارسال لیست حقوق ، ثبت نام بیمه تامین اجتماعی، پیگیری امور بانکی، بورس ، سهام و اوراق بهادار و پیگیری کلیه امورات اداری نیاز به کد فراگیر مخصوص اشخاص حقیقی خواهید داشت.

آیا برای اخذ کد مالیاتی هم استفاده می شود؟

خیر کد مالیاتی برای اتباع خارجی موضوع جداگانه ای است که باید از اینجا با ارتباط با مسئول سایت اقدام به اخذ آن بنمایید.

به چند کد فراگیر احتیاج دارم؟

کد فراگیر (فیدا کد یا شناسه اختصاصی اتباع)  جهت افتتاح حساب و پیگیری امورات بانکی مخصوص اتباع خارجی قابل ارائه به کلیه بانک های دولتی و خصوصی کشور ، ثبت شرکت به صورت انفرادی ، ثبت شرکت جوینت ونچر ، ارائه به محل کار متقاضی جهت ارسال لیست حقوق و بیمه و دیگر امورات اداری دیگر (به غیر از امور مالیاتی) کاربرد دارد و دریافت یک کد برای هر متقاضی برای انجام کلیه کارهای بانکی و شرکتی وی کفایت میکند

کدام بانک ها کد فراگیر را می پذیرند؟

کد فراگیر شما قابل ارائه به کلیه بانک های دولتی و خصوصی نظیر بانک ملت، بانک صادرات،بانک ملی، بانک تجارت، بانک سپه، بانک سامان، بانک انصار، بانک گردشکری، بانک توسعه تعاون، بانک رفاه و سایر بانک های خصوصی و دولتی این کد را می پذیرند و قابل استفاده است.

کد فراگیر مخصوص اتباع کدام کشور ها است؟

هر شخص حقیقی که در ایران زندگی یا فعالیت می کند؛ نظیر اتباع افغانی، اتباع کره ای، اتباع چینی، اتباع پاکستانی، اتباع هندی، اتباع ترکیه ای، اتباع آلمانی، اتباع سوئدی، اتباع عراقی، اتباع سوری، اتباع عمانی، اتباع بحرینی، اتباع لبنانی و اتباع کلیه کشورهای دیگر می بایست جهت پیشبرد امورات اداری خود در ایران این کد را دریافت نمایند.

آیا برای انجام هرکاری احتیاج به ثبت کد جداگانه است؟

خیر، کد اتباع خارجی صرفا یکبار صادر می‌گردد و شما برای انجام کلیه امور در ارگان های مختلف بجز اداره مالیات می توانید از آن بهره ببرید.

برای اخذ کد فراگیر اینجا را کلیک کنید

آیا برای همه اعضای یک خانواده  دریافت یک کد فراگیر کافی می باشد ؟

خیر هر شخص به طور مستقل و جدا از خانواده باید کد فراگیر مخصوص به خود را داشته باشد.

دریافت کد فراگیر چقدر طول میکشد؟

تخصیص و ارسال کد از لحظه تکمیل و ارسال درخواست بین یک الی سه روز اداری زمان خواهد برد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت کد فراگیر چیست ؟

مدرک اصلی جهت نام نویسی و دریافت کد فراگیر یک اسکن یا عکس واضح و باکیفیت از صفحه اصلی گذرنامه می باشد.

در صورت دارا نبودن گذرنامه – انتخاب و ارسال تصویر صفحه اصلی یکی از پنج مدرک؛ دفترچه پناهندگی – دفترچه اقامت – کارت آمایش – برگ تردد بین شهری و گواهی ولادت قابل قبول می باشد.

در تصویر مدرک ارسالی می بایست کلیه مندرجات آن به صورت واضح و کامل قابل رویت باشد – لذا از برش تصویر خودداری نموده و توجه نمایید که هنگام اسکن و یا عکس برداری تمامی موارد درج شده در تصویر قابل مشاهده باشد.

توجه نمایید که مدرک شناسایی ارسالی دارای تاریخ انقضاء معتبر باشد لذا از ثبت درخواست و ارسال مدارک منقضی و یا ارسال هرگونه مدرک شناسایی دیگر به غیر از مدارک شناسایی فوق الذکر جدا خودداری نمایید زیرا منجر به رد درخواست شما خواهد شد.

در صورتی که اعتبار مدرک شناسایی شما توسط سازمان ذی صلاح تمدید شده است و مهر و تاییدیه تمدید آن در صفحه ای دیگر از مدرک شناسایی قرار دارد؛ هنگام ارسال درخواست می بایست تصویر صفحه تمدید مدرک شناسایی را به همراه تصویر صفحه اصلی انتخاب و ارسال نمایید.

اگر می خواهید توسط موبایل تان عکس بگیرید ، به این نکته توجه داشته باشید که می بایست از نورهای مصنوعی (مانند فلاش) یا قرارگرفتن زیر لامپ های مهتابی اجتناب کنید زیرا مدرک ارسالی غیرقابل قبول خواهد بود و موجب رد درخواست شما خواهد شد و می بایست مجدد تصویر واضح از صفحه اصلی مدرک شناسایی را ارسال نمایید؛ لذا عکس برداری از مدرک شناسایی را در یک محیط با نور طبیعی مناسب انجام دهید.

در مورد اتباعی که کمتر از هجده سال سن دارند و به صورت انفرادی دارای گذرنامه نمی باشند (مانند فرزندان) که مشخصات ایشان در گذرنامه قیم ایشان (مانند پدر یا مادر) درج شده است یا اتباعی که مشخصات ایشان در گذرنامه همسر ثبت شده است ، اگر نیاز به دریافت کد فراگیر دارند می بایست در هنگام ثبت درخواست علاوه بر ارسال آن صفحه از گذرنامه که مشخصات و عکس ایشان (فرد متقاضی) در آن درج شده است، صفحه اصلی گذرنامه که مشخصات قیم قانونی در آن موجود است را نیز انتخاب و ارسال نمایند.

اخذ کد فراگیر

 

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در انتخاب سردبیر

۱ نظر

  1. ولی نورزهی

    ۱۴۰۲-۱۰-۲۷ at ۱۰:۵۹ ب.ظ

    سلام مشکل مالی دارم کمکم کنید ۲۸سالمه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

بهنام صفوی درگذشت

بهنام صفوی خواننده پاپ ایرانی درگذشت. وی که از سال ها پیش دچار ضایعه مغزی بود و پس از دوبا…