رعنا هربی

چندی پیش خبرگزاری ها در خبری اعلام کرد که یک دختر لبنانی به نام رعنا هربی خطاب به پسری که پرچم سفارت عربستان را پایین کشیده بود به شوخی گفت تو را پیدا خواهم کرد و با تو ازدواج میکنم.

اما از قرار معلوم ایرانی ها قضیه را جدی گرفته و دنبال عروس لبنانی خود به توییتر حمله ور شدند و طبق گفته خود رعنا هربی تعداد بیشماری توییت به دست رعنا رسیده که به وی کمک کنند تا  پسر مورد نظر خود را پیدا کند! البته رعنا اعلام کرد که کل قضیه یک شوخی بوده و انگار با ایرانی ها نمیشود شوخی کرد!

عکس توییتر رعنا
عکس توییتر رعنا

 در این توییت رعنا نوشته که آه خدای من پیامهای منو 🙂

به من توییت فارسی نفرستید، بهم پیام ندید،دنبال اون پسر نگردید. این فقط یه شوخی بود، یه شوخی

رعنا در صفحه فیسبوک خود می نویسد: ” من بعد از توییت اینکه با کسی که پرچم عربستان را پایین کشید ازدواج خواهم کرد رفتم و خوابیدم، صبح که بیدار شدم آدم بسیار معروفی در ایران بودم و خبرگزاری های ایرانی بخصوص فارس توییت مرا منتشر کردند، ایرانی های زیادی به من در توییتر و فیسبوک و اینستاگرام پیام دادند و صندوق پیام من درحال انفجار است، این فقط یک شوخی بود و ایرانی ها مایوس کننده بودند.”

عکس از صفحه فیسبوک رعنا هربی
عکس از صفحه فیسبوک رعنا هربی

جدا از شوخی یا جدی بودن قضیه این دختر لبنانی و انعکاس آن در بیشتر خبرگزاری های رسمی ایران ، بارها شاهد بودیم که  هموطنانمان با حمله به اکانت های بازیگران و ورزشکاران خارجی و بعضی وقتها با فرستادن پیام به زبان فارسی باعث تعجب جهانی از این پدیده نادر شده بودند… چیزی که شاید ریشه در بعضی از فرهنگ های نادرست ما از جمله دست انداختن داشته باشد.

حتما بارها پیش آمده که ما با خواندن اینگونه پیام ها لبخندی زدیم و گذشتیم اما این فرهنگ نادرست که برای ما خنده دار است باعث بجای ماندن رد بدی از ما ایرانی ها در ذهن خارجی ها که نوع شوخی ما را درک نکرده اند خواهد شد و در نهایت تاثیر فرهنگی خوبی نخواهد داشت…

خیلی ناراحت کننده خواهد بود اگر چند سال دیگر که به سفری خارجی رفتید یا با یک خارجی دیدار داشته باشیم آن فرد شما را به چشم یک شخصی که خوب بلد است مسخره کند و مسخره کردن در فرهنگ وی جا افتاده نگاه کند. اگر شما هم جز کسانی هستید که به شوخی تا الان پیام های نامربوط در فضای مجازی افراد مشهور گذاشته اید از همین لحظه به کارتان بادیده کمی تردید نگاه کنید.

 

عکس از صفحه فیسبوک رعنا هربی
عکس از صفحه فیسبوک رعنا هربی
عکس از صفحه توییتر رعنا هربی
عکس از صفحه توییتر رعنا هربی

 خوشحال خواهیم شد نظرات ارزشمندتان را در این باره با کافه لینک درمیان بگذارید

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در سرگرمی

۴ نظرات

  1. ناشناس

    ۱۴۰۱-۰۴-۱۹ at ۱۱:۱۰ ق.ظ

    خیلی احمق هستی‌‌

    پاسخ

  2. doost69@gmail.com

    ۱۳۹۴-۱۰-۱۵ at ۳:۰۵ ق.ظ

    به رعنا بگید من بودم !!!!!

    پاسخ

  3. محمد

    ۱۳۹۴-۱۰-۱۴ at ۲:۵۰ ب.ظ

    البته ما ایرانی ها هم کم جوگیر نیستیم … حالا اون بدبخت یه چیز گفته، ما رو نگاه کن تو رو خدا

    پاسخ

  4. میترا

    ۱۳۹۴-۱۰-۱۴ at ۲:۳۷ ب.ظ

    فک کنم حرف اصلی رو خود رعنا گفته که ما ایرانی ها مایوس کننده ایم…

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

نفسیه روشن و حیوانات مورد علاقه‌اش

حیوانات مورد علاقه‌ نفیسه روشن شاید برای خیلی ها ترسناک باشد. مثلا عکس گرفتن با یک مار دور…