لندکروزر، شاسی بلند نام آشنای تویوتا که به صورت رسمی معرفی شد تا تویوتا به قائله انتشار تصاویر متعدد جاسوسی پایان دهد.

اولین چیزی که در طراحی جلویی این خودرو توجهات را به خود جلب می‌کند، چراغ جلو روشنایی آن است که قسمتی از جلوپنجره به صورت متقارن به داخل آن و جایی که چند چراغ LED کوچک در مدل قبل نصب می‌شد، کشیده شده است. خود چراغ اصلی پیشانی هم جدید شده و می‌توان گفت که طراحی نسبتا ساده‌تری نسبت به قبل به خود گرفته است. جلوپنجر خودرو هم در این نسخه ستون‌های افقی کمتری دارد، ولی در عوض پهن‌تر از قبل شده‌اند و طبق گفته تویوتا تماما از آلومینیوم ساخته شده‌اند که به طول عمر بیشتر آن‌ها کمک خواهد کرد. مجموعه سپر هم به کلی عوض شده و با نصب قابی جدید در اطراف مه شکن‌ها و استفاده از قطعه‌ای کرومی رنگ با حک نام لندکروزر که شکلی شبیه به گارد محافظتی جلوی سپر پیدا کرده است، طراحی کلی سپر را زیباتر و خیلی بهتر از قبل کرده است.

از لحاظ قدرتی هم تا به اینجای کار تویوتا به سه پیشرانه مختلف که در بازار ژاپن و استرالیا عرضه می‌شود، اشاره داشته که شامل یک موتور توربو دوقلوی دیزلی 4.5 لیتری و یک پیشرانه جدید 4.6 لیتری هشت سیلندر V شکل بنزینی برای بازار استرالیا می‌شود که پیشرانه دیزلی با افزایش 7 اسب بخاری قدرت حداکثر 272 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و موتور بنزینی هم با رساندن دور موتور آن به راندمان مورد نظر، حداکثر 308 اسب بخار قدرت و 439 نیوتن متر گشتاور را تحویل خطوط انتقال می‌دهد که هر دوی آن‌ها استانداردهای یورو 5 را پاس کرده و به سیستم جدید تزریق هوا برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای مجهز شده‌اند. پیشرانه سوم هم که بر روی تویوتا لندکروزر بازار ژاپن عرضه خواهد شد، در حجم 4.6 لیتری و تعداد سیلندرهای هشت‌تایی و با آرایش V شکل و از نوع بنزینی ساخته شده که در دور موتور 5600 دور بر دقیقه حداکثر 318 اسب بخار قدرت و در دور موتور 3400 دور بر دقیقه هم 460 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

از لحاظ ایمنی هم تویوتا لندکروز فیس لیفت به سیستم جدید جلوگیری از برخورد جلو، سیستم هشدار خروج از جاده، کروز کنترل هوشمند در ارتباط با ماهواره هوایی و همچنین به یک سیستم مانیتورینگ نقاط کور با هشدار تراکم ترافیک، سیستم کنترل فشار باد تایرها و یک سیستم مانیتورینگ پانوراما یا همان دوربین 360 درجه، مجهز شده است.

فیست لیفت 2016 لندکروز
فیست لیفت 2016 لندکروز
فیست لیفت 2016 لندکروز
فیست لیفت 2016 لندکروز
فیست لیفت 2016 لندکروز
فیست لیفت 2016 لندکروز

مجله ماشین

 

  • تویوتا

    تویوتا: مورد اعتماد ترین برند جهان

    گزارش سالیانه مصرف کنندگان خودرو در سال ۲۰۱۵ با جمع‌آوری نظرات صاحبان بیش از ۷۵۰,۰۰۰ خودرو…
بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…
  • بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی خواننده پاپ ایرانی درگذشت. وی که از سال ها پیش دچار ضایعه مغزی بود و پس از دوبا…
  • سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان ایران، چندی قبل شایعه لغ…
بارگذاری در انتخاب سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…