حادثه منا

تحقیقات جدید آسوشیتدپرس نشان می‌دهند که در فاجعه ازدحام در منا ۲۴۱۱ زائر بیت‌الله‌ الحرام جان خود را از دست دادند، سه برابر رقمی که مقامات سعودی تاکنون اعلام کرده‌اند.

فاجعه منا در دوم مهرماه سال جاری مرگبارترین حادثه‌ای بود که در مراسم حج تاکنون رخ داده است. این فاجعه چندین هفته پس از سقوط مرگبار یک جرثقیل در مکه رخ داد.

آمار جدیدی که آسوشیتدپرس ارائه کرده بر اساس گزارش‌ها رسمی ۳۶ کشور از میان بیش از ۱۸۰ کشوری است که شهروندان خود را راهی زیارت خانه خدا می‌کنند.

صدها نفر هنوز مفقود هستند و در این میان رقم رسمی ۷۶۹ کشته که توسط مقامات سعودی در مهرماه اعلام شده هنوز تغییری نیافته و مسئولین سعودی نیز هیچ توضیحی درباره این اختلاف فاحش ارائه نمی‌کنند.

مقامات عربستانی می‌گویند حادثه منا زمانی رخ داد که دو گروه از زائرین در یک مسیر باریک به یکدیگر پیوستند و در نتیجه تعداد زیادی یا دچار خفگی شده و یا زیر دست و پا جان دادند.

آمار آسوشیتدپرس نشان می‌دهد که ایران بیشترین تلفات را در این فاجه داشته و ۴۶۴ نفر از شهروندان‌مان در این حادثه جان باختند. مالی اعلام کرده که ۳۰۵ نفر از شهروندانش جان باخته‌اند. نیجریه و مصر نیز به ترتیب ۲۷۴ و ۱۹۰ نفر را از دست دادند.

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در کافه لینک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…