telegram-0

تلگرام از جمله اپلیکیشن‌های پیام رسان در فضای مجازی است که به دلیل قابلیت‌های برتر از جمله سرعت، امنیت و فضای ذخیره سازی محبوبیت بسیاری دارد. بر اساس آخرین گزارش‌ها این اپلیکیشن روزانه ۱۰ میلیارد پیام رد و بدل می‌کند.

تلگرام که یک پروژه‌ی متن‌ باز است خیلی زود توانست به یکی از اپلیکیشن‌های محبوب کاربران تبدیل شود و این محبوبیت تا حدی رسیده که تلگرام در وبلاگش اعلام کرد که بیش از ۵۰ میلیون کاربر فعال دارد.

نیکولای و پاول دوراو توسعه دهندگان و پایه‌گذاران این اپلیکیشن امروز اعلام کرده‌اند که ترافیک روزانه‌ی تلگرام به ۱۰ میلیارد پیام  رسیده است. این رقم بسیار جالب توجه است چرا که تا ۸ ماه پیش روزانه اندکی بیش از یک میلیارد پیام در سرورهای این اپلیکیشن پیامرسان رد‌ و‌ بدل می‌شد. با عرضه‌ی تلگرام سیل عظیمی از کاربران فیسبوک، واتس‌اَپ و وایبر به این اپلیکیشن کوچ کردند که این نیز عاملی برای افزایش کاربران و ترافیک تلگرام است. اپلیکیشن واتس‌اَپ تا ماه ژانویه روزانه ۳۰ میلیارد پیام رد و بدل می‌کرد.

علاوه بر نسخه‌ی تحت وب، تلگرام نسخه‌های بسیاری برای پلتفرم‌های متعددی از جمله آی‌اوس، اندروید، سیستم عامل کروم، مک و ویندوز فون دارد. البته اپلیکیشن‌های پیام رسان دیگری نیز وجود دارند که عملکردی مشابه تلگرام داشته و پیام‌های رد و بدل شده را کدگذاری می‌کنند؛ از جمله‌ی این اپلیکیشن‌ها می‌توان به اپلیکیشن Bleep بیت تورنت، Confide, Open Whisper Systems’ Signal, Peerio و Wickr اشاره کرد.

 

venturebeat

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…
  • بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی خواننده پاپ ایرانی درگذشت. وی که از سال ها پیش دچار ضایعه مغزی بود و پس از دوبا…
  • سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان ایران، چندی قبل شایعه لغ…
بارگذاری در انتخاب سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…