مرتضی پاشایی

مهدی کرد تهیه کننده سابق مرتضی پاشایی در گفتگو با «موسیقی پارس» از تاریخ قطعی و دیگر جزییات این آلبوم سخن گفت.

در ادامه و در آستانه انتشار این آلبوم پر حاشیه، «موسیقی پارس» بسته اطلاعاتی ویژه ای برای این آلبوم و حواشی اش ترتیب داده که آن را در ادامه می‌خوانید:

صبح گاه بیست و سوم، یک روز سرد از آبان ماه سال ۹۳ بود که آب سردی بر پیکره جامعه موسیقی ایران ریختند. آب سردی که سرمای آن تا مغز استخوان اکثریت مردم جامعه پیش رفت. جوانی ۳۰ ساله بعد از یک سال و نیم مبارزه نفس گیر با بیماری مهلک سرطان سرانجام تسلیم سرنوشت شد. از آن پس بود که موج «مرتضی پاشایی» به شدت در جامعه همه گیر شد و کمتر کسی بود که این جوان خوش صدا را نشناسد، پس از آن بود که یکی پس از دیگری از آهنگ های مرتضی پاشایی به صورت اینترنتی رو نمایی می شد که اکثریت آن ها ماکت کارهای قدیمی و پخش نشده بودند.

اما سرانجام پس از مدتی قطعه «کجایی» به صورت رسمی و از طرف خانواده این خواننده منتشر شد. پس از فوت پاشایی جریان ها و اتفاقات زیادی رخ داد و از ایجاد طرح موسسه سرطانی با نام «مرتضی پاشایی» و جنجال رسانه ای «رضا رشیدپور» با برادر این خواننده تا بحث مالکیت آثار و تهیه کنندگی آلبوم «اسمش عشقه» که کشمکش هایی را بین تهیه کننده سابق این خواننده و خانواده اش به راه انداخت. همه این اتفاقات در طول این ۹ ماه رخ داد تا سرانجام مقرر شد آلبوم جدید «مرتضی پاشایی» بعد از ۹ماه و ۳ روز بعد از فوت اش روانه بازار شود.

بهنام صفوی درگذشت را هم بخوانید

آلبومی که سوالات بسیاری را در ذهن مردم ایجاد کرده که اگر این خواننده ۹ماه پیش از دنیا رفته است چگونه اکنون آلبوم جدیدی از او منتشر خواهد شد؟ در جواب به این مسئله باید گفت که مرتضی پاشایی تا روزهای پایانی عمر خود در حال کار بر روی آلبوم جدیدش بود و بیشتر وکال های آن (صدای خواننده) ضبط شده بود و فقط تنظیم قطعات باقی مانده بود که پس از فوت این خواننده «معین راهبر» مدیریت بخش تنظیم این آلبوم را برعهده گرفت تا کار ها را به سرانجام برساند. البته این خواننده قصد داشت تا از «روزبه بمانی» و «مونا برزویی» نیز در آلبوم جدیدش استفاده کند که کوتاهی عمر این اجازه را به او نداد. به هر ترتیب آلبوم جدید مرتضی پاشایی روز دوشنبه مطابق با ۲۶ مرداد ماه سال ۹۴ در سراسر کشور منتظر خواهد شد تا آخرین یادگاری از آن خواننده محبوب به دست مردم برسد. آلبومی که از ابتدا «اسمش عشقه» نام گرفته بود و شامل ۱۰+۱ قطعه می باشد.

قطعات آلبوم شامل: «حس جدید»، «اسمش عشقه»، «عاشقترین»، «اشکام جاریه»، «وقتی دلم عاشقته»، «هم نفس»، «خجالتی»، «یه لحظه»، ادعا»، «حالا حالا ها» و ورژن ۲ «اسمش عشقه» می باشد که تمامی ترانه های آن را «مهرزاد امیرخانی» سروده است وملودی های آن را «مرتضی پاشایی» ساخته است.

درباره جزییات آلبوم تصمیم گرفتیم تا گفت و گوی کوتاهی را با «مهدی کرد» تهیه کننده سابق مرتضی پاشایی داشته باشیم. کرد ضمن تایید تاریخ انتشار آلبوم گفت: «آلبوم اسمش عشقه در مراحل پایانی تولید و چاپ به سر می برد. خداراشکر می کنم که آلبوم خوب و آبروداری از آب در آمده است و امیدوارم مردم نیز بپسندند. آلبوم شامل دو بسته «ولِت» و «دیجی پک» است که در بسته دیجی پک از تعداد زیادی از اهالی موسیقی و ستاره های پاپ خواسته ایم که در جملاتی دست نویس، آخرین صحبت خود را برای مرتضی پاشایی بنویسند و مجموعه تصمیم گرفت که آلبوم عکسهایی از مرتضی با این ستاره ها در قالب مجموعه ای وزین در کنار سی دی آلبوم «اسمش عشقه» منتشر شود.»

آخرین آلبوم «مرتضی پاشایی» به تهیه‌کنندگی «ناصر پاشایی»  به همت موسسه «آوای سوته دلان» و توسط پخش «دنیای هنر» روز دوشنبه ۲۶ مرداد ماه با تیراژ وسیعی در بازار موسیقی کشور توزیع خواهد شد.

موسیقی پارس

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…
  • بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی خواننده پاپ ایرانی درگذشت. وی که از سال ها پیش دچار ضایعه مغزی بود و پس از دوبا…
  • سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان ایران، چندی قبل شایعه لغ…
بارگذاری در انتخاب سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…