زمین پر از راه‌های نرفته و شگفت‌آوری است که منتظر کشف شدن هستند. و شرط اول برای پیمودن این راه‌ها داشتن روحیه‌ی ماجراجویانه است. مکان‌های بسیار خطرناک، حفاظت‌شده و خاص زیادی برای دیدن وجود دارد و از انبوه آن‌ها، این مکان ها را برای ارائه به شما انتخاب کرده ایم. 

۱.مقبره بزرگ آیز ، ژاپن

این مقبره در شهر اوجی تاچی ژاپن قرار دارد.این مجموعه که از دو مقبره اصلی و ۱۲۵ مقبره فرعی تشکیل‌شده به الهه اماترسوا-امیکانی پیشکش شده است. محل بنا متعلق به قرن سوم است اما خود مقبره و بناها هر ۲۰ سال یک‌بار تخریب و بازسازی می‌شود. این کار نشأت‌گرفته از اعتقاد خاص شینتوها به مرگ و تجدید حیات است. آخرین بار در سال ۲۰۱۳ بناها بازسازی شدند.

مقبره بزرگ آیز ، ژاپن
مقبره بزرگ آیز ، ژاپن

یکی از مقبره‌های اصلی متعلق به ” آینه مقدس” (از دارائی‌های خانواده سلطنتی) است که یاتا نو کاگامی نامیده می‌شود. بیرون از بنا جز سقف بعضی از مقبره‌ها و چند درخت چیزی پیدا نیست. دسترسی به این مکان فقط برای کشیش اعظم و کشیش جز خاندان سلطنتی مجاز است.

۲.آرمگاه کین شی هانگ، چین

آرامگاه اولین امپراتور چین، شی هانگ که سال ۲۱۰ قبل از میلاد درگذشت ، زیر یک تپه در مرکز چین مدفون است.مجموعه مدفون شامل شبکه‌ای پیچیده از تونل‌های زیرزمینی است این تونل‌ها پر از وسایلی است که پادشاه در زندگی پس از مرگ به آن‌ها احتیاج دارد که شامل ارتش، خانواده، کارمندان، اسب، و کارکنان و..است که جملگی از جنس سفال هستند.این مجموعه به ارتش سفالین معروف است.

آرمگاه کین شی هانگ، چین
آرمگاه کین شی هانگ، چین

از زمان کشف این مجموعه تاکنون۲۰۰۰ سرباز سفالین منحصربه‌فرد یافت شده است.کارشناسان بر این باورند که این تعداد تا ۸۰۰۰ هم قابل‌افزایش است.دولت چین حفاری‌ها را به‌منظور احترام به سنت باستانی خاک‌سپاری ممنوع کرده است.هرچند همین مقدار از ارتش کشف‌شده در معرض دید عموم قرارگرفته است اما بیم آن می‌رود که ارتش سفالین تا ابد کشف نشده باقی بماند.

۳.جزیره آتش‌فشانی هرد، استرالیا

این جزیره آتش‌فشانی لم‌یزرع خارج از قلمرو استرالیا و در فاصله بین ماداگاسکار و قطب جنوب واقع‌شده است. این منطقه یکی از دور از دسترس‌ترین مناطق روی کره زمین است.۹۵۳ کیلومترمربع از مساحت جزیره را کوهستان پوشانده .این جزیره ۹۳ یخچال طبیعی دارد و زیست‌بوم حیوانات مختلفی ازجمله پنگوئن، خوک دریایی و پرندگان دریایی است.

جزیره آتش‌فشانی هرد، استرالیا
جزیره آتش‌فشانی هرد، استرالیا

سال ۲۰۰۰ محققان دانشگاه هاوایی متوجه جریان گدازه ۲ کیلومتری شدند که از قسمت جنوب غرب قله ماسون سرچشمه گرفته است این رشته‌کوه آتش‌فشانی ۸۳۶ متری از سال ۲۰۰۰ به بعد همواره فعال بوده است.

جدای آتش‌فشان و خطرات مربوط به آن آب‌وهوای این جزیره به‌شدت ضعیف است. به‌علاوه از هرد تا نزدیکترین خشکی ۲هفته (با قایق) فاصله است. تمام این موارد در کنار هم این جزیره را به یکی از دور از دسترس‌ترین و خطرناک‌ترین مکان‌های روی زمین تبدیل کرده است.

۴.جزیره سنتینل شمالی (North Sentinel Island)، جزایر اندامان

این جزیره کوچک و جنگلی واقع در خلیج بنگال، به‌طور کامل با سواحل مرجانی احاطه‌شده به‌طوری‌که نزدیک شدن به آن با قایق سخت است. البته این عدم دسترسی مانع اصلی دیدن این جزیره نیست.

جزیره سنتینل شمالی
جزیره سنتینل شمالی

این جزیره متعلق به بومیانی موسوم به سنتینلسزها است این قبیله جز قبایلی است که با دنیای مدرن هیچ تماسی ندارد. سال ۲۰۰۸ دو ماهیگیر که در اثر انحراف مسیر و تصادفی به این جزیره رسیدند توسط بومیان کشته شدند. هلی‌کوپتر ارزیابی که در جریان سیل و سونامی بزرگ هند در سال ۲۰۰۴ بر فراز این جزیره در حال پرواز بود از طرف بومیان منطقه مورد اصابت سنگ و تیرکمان قرار گرفت.

۵.جزیره مارها (Snake Island)، برزیل

Ilha da Queimada Grande، که به جزیره مارها شناخته شده، در فاصله ۳۲ کیلومتری ساحل سائوپائولو در برزیل واقع است. این جزیره محل زندگی یکی از گونه‌های کشنده مار به نام افعی طلایی است. زهر این مار گوشت تن را آب می‌کند.

جزیره مارها
جزیره مارها

بیش از ۴۰۰۰ افعی طلایی در این جزیره زندگی می‌کند. به‌طوری‌که در هر ۵ کیلومتر مربع، یک مار دیده می‌شود. دولت برزیل بازدید از این جزیره را برای عموم ممنوع کرده است جز سالی یک‌بار آن‌هم برای دانشمندانی که روی مارها مطالعه می‌کنند.

۶.غار لاسکوس (Lascaux)، فرانسه

شگفت‌انگیزترین مکانی که نمی‌توانید از آن دیدن کنید.

این مجموعه از غارها که در شمال غربی فرانسه واقع‌شده‌اند حاوی نقاشی‌هایی از دوران پارینه‌سنگی هستند.

غار لاسکوس
غار لاسکوس

نقش و نگارهای روی دیواره غار بیش از ۱۷۰۰۰ سال قدمت دارد و اکثرا از حیوانات عظیم‌الجثه ای‌ است که کاوش‌های فسیلی حضور آن‌ها در این مناطق را تائید کرده است. این غار جز میراث فرهنگی جهانی است. با این‌حال غار از سال ۲۰۰۸ به بعد به‌طور کامل به علت شیوع قارچ‌ها بسته شد. و فقط چند روز در ماه گروهی از محققان برای مطالعه نقاشی‌ها اجازه ورود به این منطقه را دارند.

۷.پوگیلا (Poveglia)، ایتالیا

این جزیره کوچک بین ونیز و لیدو در شمال ایتالیا واقع‌شده است. در طول عمر چندین ساله‌اش این جزیره مکانی برای یک دژ نظامی، نقطه حمل‌ونقل، محل قرنطینه افراد مبتلا به طاعون خیارکی و در قرون اخیر تیمارستان بوده است. سال ۱۹۶۸ تیمارستان بسته و جزیره قرنطینه شد. و مدت‌هاست که به مکانی متروک تبدیل‌شده است.

پوگیلا (Poveglia)، ایتالیا
پوگیلا (Poveglia)، ایتالیا

شایعات از سرگردان بودن روح قربانیان طاعون و دکترهای تیمارستان در این منطقه خبر می‌دهند. دولت ایتالیا دسترسی به این مکان را به مدت ۹۹ سال ممنوع کرده است امید می‌رود که به زودی کسی دست به بازسازی جزیره بزند.

۸.آرشیو مخفی واتیکان، ایتالیا

دیوارها و زمین‌های واتیکان رازهایی در دل خوددارند از رازهای عظیم دربار پاپ گرفته تا، اسناد تاریخی و ایالتی، دفتر حساب پاپ و دیگر اسناد دولتی که قدمت برخی از آن‌ها به قرن هشتم بازمی‌گردد.

آرشیو مخفی واتیکان، ایتالیا
آرشیو مخفی واتیکان، ایتالیا

در بین این اسناد نامه میکل‌آنژ، نامه ملکه ماری قبل از اعدامش، نامه شاه هنری هشتم برای فسخ ازدواج و…دیده می‌شود. این آرشیو کامل به طول بیش از ۸۴ کیلومتر قفسه و ۳۵۰۰۰ هزار مورد است .که جز املاک رسمی پاپ فعلی به‌حساب می آیند.

غیر از تعداد انگشت‌شماری از کارکنان که مسئولیت مراقبت از این اسناد را بر عهده‌ دارند، اجازه دسترسی محدود به این اسناد فقط به محققان مؤسسات برتر و آن‌هم طی فرآیندی سخت‌گیرانه اعطا می‌شود

۹.منطقه ۵۱، نوادا

یکی از مهم‌ترین مناطق ممنوعه پایگاه نیروی هوایی ادوارز امریکا است، که به منطقه ۵۱ مشهور است. تا مدت‌ها تصور می‌شد که این منطقه راز آمیز محلی برای آزمایش هواپیماها و سلاح‌های جنگی است درحالی‌که شایعات چیز دیگری می‌گویند: دولت امریکا در این منطقه بقایای فضاپیماها و سلاح‌های آدم فضایی‌ها ازجمله فضاپیمای که شایعه شده است در روزرول نیومکزیکو فرود آمده است، موردمطالعه و آزمایش قرار می‌دهد.

منطقه ۵۱، نوادا
منطقه ۵۱، نوادا

باوجوداینکه این منطقه یکی از محل‌های مورد علاقه توریست‌ها است، از آن به‌طور سخت‌گیرانه‌ای محافظت می‌شود و دسترسی به آن فقط برای افسران ارشد امکان‌پذیر است. مرز هوایی این منطقه هم جز مناطق ممنوعه است و شایعه شده است که از این منطقه با سلاح‌های جنگی و ضد هوایی محافظت می‌شود.

۱۰.بانک جهانی بذر (Svalbard Global Seed Vault)، نروژ

بانک جهانی بذر در فاصله ۱۲۸۷ کیلومتری از قطب شمال ، منطقه‌ای زیرزمینی است که به‌اندازه ۱۲۲کیلومتر در کوهستان فرورفته است. این بانک سال ۲۰۰۸ به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و هم‌اکنون ۸۴۰ هزار نمونه از ۴ هزار گونه دانه موجود در سراسر جهان را در خود ذخیره دارد.

بانک جهانی بذر
بانک جهانی بذر

هدف از احداث این بانک تأمین نقطه اتکایی در برابر بحران‌های جهانی و منطقه‌ای است. عملکرد این بانک دقیقا مشابه عملکرد گاوصندوق بانک است به این صورت که به سازمان‌ها و دولت‌ها اجازه سپرده‌گذاری داده می‌شود و تنها خود آن‌ها به حساب‌شان دسترسی دارند. فضای ۱۰۲۱ مترمربعی این مکان با امکانات فوق‌العاده امنیتی محافظت می‌شود و جز تعداد اندکی از کارکنان کسی به این منطقه دسترسی ندارد.

منبع:News.com.au

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…
  • بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی خواننده پاپ ایرانی درگذشت. وی که از سال ها پیش دچار ضایعه مغزی بود و پس از دوبا…
  • سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان ایران، چندی قبل شایعه لغ…
بارگذاری در انتخاب سردبیر

۱ نظر

  1. حسین

    ۱۳۹۴-۰۸-۱۲ at ۸:۰۹ ب.ظ

    خیلی متشکرم دوستان.. با خوندن این مطالب لحظات خوبی رو سپری کردم.. wdf

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…