آیا تاکنون از خودتان پرسیده اید خرید یک هواپیمای خصوصی با تزئینات ویژه چقدر هزینه دارد؟ یا این که هزینه نشستن روی صندلی های یک هواپیما که تمام تزئینات داخلی آن سفارشی بود، چقدر است؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش ها بد نیست نگاهی به قیمت و امکانات ده هواپیمای خصوصی گرانقیمت جهان بیندازید.

10 ـ 600 Challenger
(5 میلیون دلار ـ 16.5 میلیارد تومان)

جویس مایر
جویس مایر

تصور این که بتوانیم با حقوق نویسندگی، هواپیمای خصوصی بخریم برای بیشتر ما غیرممکن است، اما این واقعیت که جویس مایر توانسته با نویسندگی، یک هواپیمای شخصی بخرد را نباید نادیده بگیریم. این نویسنده برای خرید این هواپیمای خصوصی هزینه ای بسیار بیشتر از خرید یک فراری پرداخت. هواپیمای گلف استریم 5 جویس براساس امکاناتی که دارد نزدیک به پنج میلیون دلار قیمت دارد.

9 ـ Hawker 4000
(22 میلیون دلار ـ 72.6 میلیارد تومان)

سرجیو گارسیا
سرجیو گارسیا

سرجیو گارسیا، گلف باز حرفه ای اسپانیایی، مالک هاوکر 4000 برای استفاده شخصی از این هواپیما 22 میلیون دلار هزینه کرده است تا از این پس برای رسیدن به مسابقات بین المللی و محلی خود با هواپیمای شخصی سفر کند. این گلف باز حرفه ای درباره احساس مالکیت این هواپیما می گوید: از روزی که صورتحساب این هواپیما را پرداخته و آن را به مالکیت خود درآورده ام با خیال آسوده سفر می کنم بدون این که نگران نرسیدن به مسابقات باشم.

8 ـ Embraer Legacy650 (30 میلیون دلار ـ 99 میلیارد تومان)

جکی چان
جکی چان

وقتی صحبت از نمایش فیلم های رزمی و حادثه ای به میان می آید یکی از نام هایی که حدس می زنید جکی چان است، اما این بار خبری از فیلم یا حادثه هالیوودی نیست، بلکه این هواپیمای گرانقیمت خصوصی جکی چان است که خبرساز شده است. این بازیگر معروف فیلم های حادثه ای که علاقه خاصی به زادگاه خود ـ چین ـ دارد تصمیم گرفته بدنه این جت خصوصی را به صورتی طراحی کند که نمایانگر نمادهای کشور چین باشد.آخرین اطلاعاتی که از این جت خصوصی منتشر شده قیمت آن را 30 میلیون دلار تعیین کرده است.

7 ـ Bombardier BD-700 (45 میلیون دلار ـ 148.5 میلیارد تومان)

بیل گیتس
بیل گیتس

گلوبال اکسپرس نام جتی خصوصی است که بیشتر از نام خود و قیمت خود هواپیما، نام مالکش در سراسر جهان شناخته شده است. مالک این هواپیمای 45 میلیون دلاری، بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت است. نکته جالب درباره این هواپیمای خصوصی این است که هواپیمای یاد شده جزو دارایی های بنیاد بیل و ملیندا گیتس است و بیشتر برای سفرهای بشردوستانه بیل گیتس مورد استفاده قرار می گیرد تا وی بسادگی در مقاصد دور دست خود پیاده شود.

6 ـ 100 Sukhoi Superjet (50 میلیون دلار ـ 165 میلیارد تومان)

سوپرجت سوخو 100 شاید به نظر به عنوان هواپیمای شخصی بزرگ به نظر برسد، اما فراموش نکنیم برخی ثروتمندان علاقه مند هستند دارایی خود را به گونه ای جلوه دهند که برای دیگران غیرقابل دسترسی باشد؛ درحالی که هواپیمای یاد شده می تواند صد نفر سرنشین داشته باشدکه این قابلیتی مناسب برای هیات های دولتی و تجاری است، اما این بار استفاده شخصی این هواپیما توانسته نامش را به شهرت جهانی برساند.

5 ـ 8000 Bombardier Global
(66 میلیون دلار ـ 217.8 میلیارد تومان)

آنجلینا جولی و برد پیت
آنجلینا جولی و برد پیت

این هواپیمای 66 میلیون دلاری که تعداد بسیار محدود و سفارشی از آن ساخته شده جزو کم مصرف ترین جت های خصوصی در جهان است؛ بنابراین جای تعجب نیست اگر هنگام سوار شدن به آن دستگیره هایی الماس نشان ببینیم و برخی از تجهیزات آن از طلا باشد. از سوی دیگر نام مالکان این هواپیما بیشتر از قیمت و همچنین توانایی هایش برای مخاطبان جالب است، چون آنجلینا جولی و برد پیت، دو هنرپیشه مشهور هالیوود مالک این هواپیمای گرانقیمت هستند.

4 ـ Airbus ACJ319
(80 میلیون دلار ـ 264 میلیارد تومان)

شاید دیدن نام ایرباس به عنوان یک هواپیمای خصوصی برای بسیاری از ما کمی غیرواقعی باشد؛ اما این هواپیمای خصوصی که 80 میلیون دلار قیمت دارد با تجهیزات و امکانات رفاهی گسترده ای که در اختیار مالک خود قرار داده به عنوان هواپیمایی خصوصی و گران قیمت در جهان شناخته شده است. مالکیت چنین هواپیمایی بدون تردید می تواند دایره ارتباطات شما را تا آنجا گسترش دهد که حتی امکان نوشیدن چای و شیرینی با ملکه انگلستان را هم هنگام پرواز از انگلستان به آمریکا در برنامه کاری خود قرار دهید.

3 ـ Boeing 757 (100 میلیون دلار معادل 330 میلیارد تومان)

دونالد ترامپ
دونالد ترامپ

هرچه به رده های اول هواپیماهای شخصی نزدیک می شویم بدون تردید مالکان این هواپیما ها نیز افراد سرشناس تر و مشهورتری خواهند بود به صورتی که این بوئینگ 100 میلیون دلاری نام یکی از ثروتمندان آمریکایی را روی بدنه خود به همراه دارد. دونالد ترامپ، یکی از ثروتمندان سرشناس آمریکاست که برای انتخابات سال 2016 میلادی ایالات متحده آمریکا کاندیدا شده و برای سفرهای تبلیغاتی خود در این کشور با هواپیمای شخصی خود سفر می کند؛ چون داخل هواپیما برای برگزاری جلسات و برنامه ریزی شعارهای تبلیغاتی فضای کافی برای تیم همراهش وجود دارد.

2 ـ Boeing 747-8 VIP
(150 میلیون دلار معادل 495 میلیارد تومان)

اگر شما هم جزو یکی از ثروتمندان و شاهزادگان عربستان هستید، می توانید رویای خرید چنین هواپیمایی را درسر داشته باشید، چون قیمت 150 میلیون دلاری هواپیما در کنار هزینه های نگهداری چند میلیون دلاری آن بدون تردید از عهده کمتر کسی برخواهد آمد. فراموش نکنید اگر این امکانات را دارید دیگر به خرید آپارتمان شخصی در نقطه ای از جهان نیاز ندارید، چون با داشتن چنین هواپیمایی درست مثل این است که پنت هاوس در اختیار داشته باشید و می توانید در هر نقطه از جهان که علاقه مند هستید، اقامت کنید.اتاق های خصوصی همراه با امکانات رفاهی و سالن سینمای اختصاصی می تواند تنها بخش کوچکی از امکانات این هواپیما باشد.

1 ـ Airbus A380
(500 میلیون دلار معادل 1650 میلیارد تومان)

شاهزاده عربستان
شاهزاده عربستان

تقریبا کمتر از یک دهه پیش بود که شرکت هواپیما سازی ایرباس با استفاده از فناوری های نوین توانست یکی از بزرگ ترین هواپیماهای مسافربری را تولید و روانه بازار کند؛ اما از آنجا که هزینه خریداری این هواپیما بسیار گران است برخی کشورها امکان خریداری آن را نداشتند؛ در حالی که یکی از شاهزاده های عربستان یک فروند از هواپیمای یاد شده را به عنوان جت شخصی خود به مالکیت داشته و با سفارش امکاناتی خاص برای داخل کابین این هواپیما توانسته رتبه نخست گران ترین هواپیمای خصوصی را برای خود به ارمغان آورد.

نکته جالب درباره این جت خصوصی گرانقیمت این است که ارزش خود هواپیما نزدیک به 300 میلیون دلار بوده و مالکش برای بهینه شدن تجهیزات داخلی آن کمی بیشتر از 200 میلیون دلار دیگر هزینه کرده که از جمله هزینه های یاد شده استفاده از دستگیره های طلایی، سرویس های بهداشتی خاص، امکانات رفاهی مانند سالن سینماو کنفرانس است.

منبع: my first classlife / 2

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…
  • بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی خواننده پاپ ایرانی درگذشت. وی که از سال ها پیش دچار ضایعه مغزی بود و پس از دوبا…
  • سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان ایران، چندی قبل شایعه لغ…
بارگذاری در انتخاب سردبیر

۱ نظر

  1. داروین ۵

    ۱۴۰۲-۰۹-۱۲ at ۳:۵۱ ب.ظ

    بی کیفیت من اخشم نفهمیدم کا صاحبان شماره های ۲ ۴ و ۶ چه کسانی هستند

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…