google and apple

تیم کوک و اریک اشمیت دو تن از شناخته شده‌ترین افراد که در حال حاضر از جمله‌ی افراد کلیدی در دو کمپانی اپل و گوگل هستند در یک استارت آپ نوپا که در زمینه‌ی ساخت سر دوش فعالیت می‌کند، سرمایه گذاری کردند.

تیم کوک، مدیر عامل اپل و اریک اشمیت، مدیر اجرایی گوگل در یک استارت آپ واقع در دره‌ی سیلیکون سرمایه گذاری کرده‌اند. این استارت آپ در زمینه‌ی ساخت دوش‌های حمام فعالیت می‌کند.

براساس گزارش منتشر شده توسط نیویورک تایمز این استارت آپ که نِبیا (Nebia) نام دارد موفق شده دوش‌هایی را تولید که ۷۰ درصد در مصرف آب صرفه جوبی می‌کند. در یک استحمام معمولی قریب به ۷۵ لیتر آب مصرف می‌شود در حالی که نبیا میزان کل آب مصرفی در زمان استفاده از سر دوش‌های این کمپانی را ۲۲ لیتر عنوان کرده است.

سر دوش‌های نبیا آب میزان مصرف آب را از طریق پخش کردن قطرات آب با فشار بالا بسیار کاهش می‌دهد، در حالی که با استفاده از محصول این کمپانی سطح تماس آب با بدن نیز در مقایسه با سر دوش‌های معمول بسیار بیشتر است.

بسیاری از افراد شناخته شده در دره‌ی سیلیکون سردوشی‌های نبیا را تحسین کرده‌آند. برای مثال جو گبیا، مدیرعامل Airbnb تجربه‌ی دوش گرفتن با محصول نبیا را متفاوت خوانده و سم آلتمن، مدیر Y-Combinator نیز تجربه‌ی استحمام با سر دوشی نبیا را بهترین تجربه‌اش از دوش گرفتن در تمام عمر خوانده است.

نبیا هنوز جزئیات میزان سرمایه‌گذاری انجام شده را اعلام نکرده است. اپل در گفتگو با نیویورک تایمز سرمایه‌گذاری تیم کوک در این استارت آپ را تایید کرده اما به این موضوع اشاره کرده که اپل نقشی در این بین نداشته و کوک بصورت شخصی در این کمپانی سرمایه گذاری کره است.

نبیا در حال آزمایش سردوشی‌های خود در محوطه‌ی کمپانی‌های اپل، گوگل و همچنین دانشگاه استنفورد است. ایالت کالیفرنیا نیز از جمله‌ی مناطقی است که کمبود آب در آن احساس می‌شود و از این‌رو بسیاری از ساکنان این ایالت ثروتمند از چنین طرح‌هایی استقبال می‌کنند.

نبیا تا کنون موفق شده تا در کیک‌استارتر بیش از ۶۶٫۰۰۰ دلار سرمایه جمع آوری کند که با هدف ۱۰۰٫۰۰۰ دلاری این استارت آپ فاصله‌ی چندانی ندارد. در صورت جمع آوری سرمایه‌ی مورد نیاز این کمپانی قادر است بخش اول سفارش‌های دریافت شده را در اختیار خریداران قرار دهد.

 

businessinsider

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در تکنولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

ویندوز ۱۰ مایکروسافت و امید برای ویندوز جدید

آیا ویندوز ۱۰ آخرین ویندوز ماکروسافت است؟ جری نیکسون (Jerry Nixon) مسئول توسعه دهنده مایکر…