نوکیا پس از فروش بخش موبایل خود به مایکروسافت تا سال ۲۰۱۶ میلادی نمی‌تواند گوشی هوشمند با برند خود را تولید کند اما به نظر می‌رسد این شرکت افکار بزرگ‌تری در سر داشته و قصد معرفی سیستم عاملی جدید برای گوشی‌های هوشمند را دارد.

نوکیا سال گذشته بخش موبایل خود را به مایکروسافت واگذار کرد و بر اساس بندی از این قرارداد تا سال ۲۰۱۶ میلادی نیز نمی‌تواند گوشی هوشمند تولید کند.

نوکیا در گذشته اعلام کرده است که قصد بازگشت به بازار گوشی‌های هوشمند را ندارد اما باید تا سال ۲۰۱۶ منتظر ماند و دید که آیا این شرکت به گفته‌های خود پایبند خواهد بود یا خیر. گزارش‌های اخیر منتشر شده از کره جنوبی خبر از بازگشت نوکیا به بازار گوشی‌های هوشمند اندرویدی می‌دهند و می‌گویند این شرکت قصد رقابت با برندهای رده دوم به غیر از سامسونگ و اپل را دارد.

اما نکته‌ی جالب در این گزارش ادعای تحلیل‌گر ارشد، پیر فراگو است. او می‌گوید هدف طولانی مدت نوکیا معرفی سیستم عاملی جدید برای تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند است. هر چند نوکیا با سیستم عامل سیمبین خود در گذشته بسیار موفق بوده است و تجربیات ارزنده‌ای نیز در این زمینه دارد اما نباید از یاد برد که در حال حاضر iOS و اندروید حرف اول را در زمینه‌ی سیستم‌های عامل می‌زنند و حتی تلاش بزرگانی مانند سامسونگ برای معرفی سیستم عامل جدید موفقیتی در بر نداشته است.

باید منتظر ماند و دید که نوکیا پس از برداشته شدن محدودیت تولید خود در سال ۲۰۱۶ چه رویه‌ای را در پیش خواهد گرفت.

 

Androidheadlines

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در تکنولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

ویندوز ۱۰ مایکروسافت و امید برای ویندوز جدید

آیا ویندوز ۱۰ آخرین ویندوز ماکروسافت است؟ جری نیکسون (Jerry Nixon) مسئول توسعه دهنده مایکر…