مشکلات ثبت نام کارت ملی هوشمند

کارت ملی هوشمند و نحوه ثبت نام اولیه آن چالش جدید زندگی بسیاری از مردم ایران شده است. از آنجایی که سازمان ثبت احوال اواسط سال ۱۳۹۶ اعلام کرد که تا پایان سال باید تمام مردم ایران کارت ملی خود را از کارت های کاغذی قبلی به کارت ملی هوشمند تبدیل کنند مردم به سامانه کارت ملی هوشمند به آدرس ncr.ir مراجعه کردند تا ضمن ثبت نام اولیه مکان مورد نظر برای گرفتن عکس و اثر انگشت خود را مشخص کنند. کاملا قابل حدس است و نیاز به توضیح نیست که سایت ثبت احوال به مانند تمام سایت های مشابه بعد از هجوم مردم توانایی پذیرفتن این حجم از مراجعه کننده را نداشته و از کار افتاد اما خبری که موضوع کارت ملی هوشمند را متمایز از سایر سایت های بی کیفیت مشابه میکند این است که کسانی که طی هفته های گذشته موفق شدند ثبت نام اولیه را انجام دهتد و به قسمت واریز مبلغ ۲۰۰/۰۰۰ ریال که سازمان ثبت احوال بابت هزینه های صدور کارت میگیرد رفته اند پس از پرداخت موفق پول سامانه کارت ملی هوشمند پرداخت آنان را موفقیت آمیز حساب نکرده و رسید الکترونیکی برای ادامه مراحل و گرفتن نوبت نمی دهد.

این مشکل بخصوص در کافی نت ها گزارش شده و بعضی از کافی نت ها تا ۶۰ و یا بیش از آن تراکنش روی سایت کارت ملی انجام داده اند بدون آنکه پول به حساب آن ها برگردد و یا نوبت گیری انجام پذیرد. متاسفانه پیگیری تلفنی هم کار بجایی نبرده و دوستان ثبت احوال وعده امروز و فردا را میدهند.

مشکلات ثبت نام کارت ملی هوشمند
دستگاه انگشت نگاری الکترونیکی که در ادارات ثبت احوال برای ثبت اثر انگشت کار گذاشته شده

لازم به ذکر است که سامانه کارت ملی در اواخر بهمن ماه دستخوش تغییرات برنامه نویسی شد و سوال بدون جواب مردم از مسئولین ثبت احوال کشور این است که وب سایت قبلی که بدون مشکل خاصی کار میکرد و حداقل قضیه این بود که پول کسر شده از حساب مردم به سرانجامی می رسید چرا باید به ناگهان و آنهم در روزهای اوج ترافیک سایت دستخوش تغییر شود تا چند ده هزار تراکنش نامعلوم در سیستم بانکی کشور ثبت شده و هم زحمتکشان کافی نت و هم مردم دچار دردسر شوند.

طراحی کارت خام ملی
طراحی کارت ملی

جدا از ایراد های همیشگی که به این نحوه از طراحی به دست غیر متخصصان انجام میپذیرد و هزینه های بسیاری بر دوش ملت و سازمان هایی که با پول ملت سرپا هستند می گذارد، نفس تغییر کارت ملی در شرایطی که بسیاری از مردم در مشکلات عدیده اقتصادی بسر میبرند و شاید ضرورتی برای انجام آن و گرفتن هزینه مضاعف از خانوارهای ایرانی نداشت. بسیاری از مردم در تماس با کافه لینک از زیاد بودن تعداد افراد خانوار و نداشتن هزینه برای ثبت نام کارت ملی شکایت کرده اند. بطوریکه برای یک خانوار ۵ نفره هزینه ثبت نام و تحویل کارت ملی بطور میانگین ۱/۸۰۰/۰۰۰ ریال می شود که شاید پرداخت آن برای بسیاری از خانوار ایرانی و بخصوص در شرایطی که روزهای پایانی سال را پشت سر میگذاریم کار چندان ساده ای نباشد.

کافی نت ثبت نام کارت ملی
کافی نت ثبت نام کارت ملی

 

 

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…
  • بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی خواننده پاپ ایرانی درگذشت. وی که از سال ها پیش دچار ضایعه مغزی بود و پس از دوبا…
  • سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان ایران، چندی قبل شایعه لغ…
بارگذاری در انتخاب سردبیر

۱ نظر

  1. بهنام

    ۱۳۹۷-۰۲-۰۷ at ۱۱:۲۱ ق.ظ

    برا چندین نفر نوبت گرفتم در سایت قبلی بعد به دلایلی تغیرات زمان مراجعه و…… الان موندم طرف مردوم نمیتونم نوبت جدید بگیرم میگه به پشتیبانی سایت مراجعه کنید در حالی که سایت جدید قسمت پشتیبانی نداره خیلی به هم رخته ام نمیدونم چیکار کنم اگر راهی بود لطفآ از طریق ایمیل به من هم اطلاع بدید تا بتونم کاری انجام بدم دردسر شده

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…