بلاتر و پلاتینی

بلاتر متهم است که در سال ۲۰۱۱ یک پرداختی ۲ میلیون فرانکی به میشل پلاتینی داشته که هیچ توجیه قانونی ندارد. هرچند این دو ادعا کردند که این پرداختی مربوط به زمان حضور پلاتینی در فیفا به عنوان مشاور بوده است اما کمیته اخلاق فیفا این دو را برای ۹۰ روز تعلیق کرد. اکنون هم این نهاد حکم به محرومیت ۸ ساله این دو از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال داده است.
در بیانیه فیفا آمده است:” پرونده آقای بلاتر مربوط به پرداختی ۲ میلیون فرانکی به آقای پلاتینی در ‏فوریه ۲۰۱۱ بود. ‏
آقای بلاتر در جایگاه رئیس فیفا، در حالی دستور چنین پرداختی را صادر کرد که هیچ جایگاه قانونی ‏براساس قراردادی که بین آنها در ۲۵ آگوست ۱۹۹۹ بسته شد، ندارد.‏
نه در قرارداد نوشته شده و نه در جلسه رسیدگی، آقای بلاتر نتوانست قانونی بودن این پرداخت را ثابت ‏کند. ادعای او در مورد توافق لفظی قانع کننده نبود و توسط کمیته اخلاق رد شد. آقای پلاتینی هم در این ماجرا نشان داد که نسبت به وظایف و تعهداتش به اندازه لازم پایبندی ندارد.”
پلاتینی پیش از این روند بررسی این پرونده را سیاسی توصیف کرده و در اعتراض به اظهارات یکی از سخنگویان کمیته اخلاق فیفا، اعلام کرد که در جلسه رسیدگی به این پرونده شرکت نخواهد کرد. این حکم می تواند به معنی عدم حضور قطعی پلاتینی در انتخابات ریاست فیفا که قرار است کمتر از سه ماه دیگر برگزار شود، باشد.

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در نمایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

نفسیه روشن و حیوانات مورد علاقه‌اش

حیوانات مورد علاقه‌ نفیسه روشن شاید برای خیلی ها ترسناک باشد. مثلا عکس گرفتن با یک مار دور…