قیمت بنزین

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ از تصمیم این کمیسیون برای ثابت ماندن قیمت پایه بنزین در سال ۹۵ مانند سال ۹۴ و نیز باقی‌ماندن کارت سوخت خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در ارائه گزارش مصوبات بعد از ظهر روز گذشته کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ گفت: در این جلسه موضوع قیمت بنزین و مسئله کارت سوخت مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

وی افزود: قرار شد قیمت بنزین در سال ۹۵ مثل سال ۹۴ باشد و تغییر قیمت نداشته باشیم، اما در خصوص اخذ عوارض از میزان مشخص مصرف، قرار شد این مسئله به دولت واگذار شود تا تصمیم بگیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ با تاکید بر اینکه کارت سوخت حذف نمی شود، ادامه داد: در جلسه اخیر کمیسیون تلفیق مصوب کردیم که اگر دولت بررسی کند و ببیند که میزان مصرف از حد مشخصی بیشتر است، می تواند عوارض آن را بگیرد؛ چراکه روز گذشته نماینده دولت گزارشی از میزان مصرف بنزین ارائه کرد و گفت که میزان مصرف کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: بنابراین، این تصمیم را بر اساس گزارش نماینده دولت اتخاذ کرده و کار را بخه خودشان واگذار کردیم و گفتیم که دولت مشخص کند که میزان مصرف سالانه چقدر است تا در صورت افزایش میزان مصرف، مابه‌التفاوت آن را تحت عنوان عوارض از خودروها برای تخصیص به زیرساخت ها، جاده ها و عوارض مرتبط با محیط زیست دریافت کنند.

پورابراهیمی تصریح کرد: تصمیم ما درباره افزایش مصرف سوخت و قیمت آن تا زمانی که دولت مصرف پایه و مبنا را مشخص نکند، فعلا معلوم نیست و درآمدی برای آن تعیین نکردیم.

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…
  • بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی خواننده پاپ ایرانی درگذشت. وی که از سال ها پیش دچار ضایعه مغزی بود و پس از دوبا…
  • سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان ایران، چندی قبل شایعه لغ…
بارگذاری در انتخاب سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…