عکس برنده مسابقه عکاسی نیکون
عکس برنده مسابقه عکاسی نیکون
عکس برنده مسابقه عکاسی نیکون

سه روز پیش نمایندگی نیکون در سنگاپور اعلامیه‌ای را در صفحه فیس‌بوک خود قرار داد که در آن به عکاسی به نام Chay Yu Wei به خاطر گرفتن عکس فوق‌العاده‌ای از یک هواپیما در Chinatown نیویورک که بین نردبان قاب گرفته شده بود، تبریک گفت. Chay برای گرفتن این عکس که با دوربین Nikon D۹۰، دیافراگم f/۲.۸ و ایزوی ۱/۶۰۰ گرفته شده بود، یک کیف سفری مارک نیکون هدیه گرفت.

به گزارش فارنت، اما دیگر عکاسان به سرعت اشاره کردند که این عکس ویرایش شده است و کامنت‌های طعنه‌آمیز زیر این پست را پر کرد.

نیکون نوشته است:

Yu Wei همراه با دوستانش برای عکاسی بیرون رفته بود که به نردبانی برخورد و تصور کرد که پرسپکتیو جالب‌توجهی پیدا کرده است. اصلاً انتظار نداشت که هواپیمایی هم از آنجا عبور کند. از این به بعد ما هم بیشتر به فضای بالای سر خود توجه می‌کنیم Yu Wei.

بااین‌حال اگر از فاصله نزدیک‌تر به تصویر دقت کنید می‌توانید یک جعبه سفید پیرامون هواپیما را ببینید. یکی از نظردهندگان اشاره کرده که با تنظیم کردن level برای این عکس به سرعت می‌توان جعبه را تشخیص داد:

عکاسان با بی‌رحمی به دادن پاسخ‌هایی حاکی از شوخی پرداختند. در پایین می‌توانید برخی از پاسخ‌های مربوط به عکس را ببینید.

میشه منم یه کیف جایزه بگیرم؟

همراه با دوستانم برای عکاسی به Chinatown رفته بودم که به نردبانی برخوردم و تصور کردم که پرسپکتیو جالب‌توجهی پیداکرده‌ام. اصلاً انتظار نداشتم که سر Darth vader را در آنجا ببینم… او هم به من گفت اگر تمرین‌هایم را خوب انجام بدهم یک Nikkon D۹۰ می‌گیرم.

پس تو برند دوربینت را به خاطر گرفتن عکس فتوشاپ شده یک هواپیما در سرعت‌های بالا تحسین می‌کنی؟ تعجبی ندارد که من برای سال‌ها از کنون استفاده کرده‌ام.

کپی پیست کردن بسیار ضعیف Yu Wei توانست برنده یک کیف نیکون بشود، پست من می‌تواند دوربین جدید Nikkon D۵ با لنز AF-S ۴۰۰mm f/۲.۸E FL ED VR را ببرد.

اگر از نزدیک‌تر نگاه کنید می‌بینید که یک هواپیما از بازی minecraft را کپی کرده است.

من باور دارم داستان بیشتر شبیه به این بوده: Yui Wei به نردبانی در بالای سرش نگاه انداخت و فکر کرد منظره بالا با یک هواپیما بهتر به نظر می‌رسد. او به خانه رفت و عکس را به صورت دیجیتالی تغییر داد تا یک هواپیما هم اضافه کند. نیکون بهتر است در آینده فقط فایل‌های با فرمت.NEF که خام هستند را قبول کنی.

Yu Wei عزیز، شاید بهتر باشد درباره قابلیت Multiply در بخش حالت مخلوط کردن لایه‌ها در فتوشاپ بیشتر بدانی. به‌این‌ترتیب جعبه سفیدرنگ دیده نمی‌شود و به سوژه خنده دیگران تبدیل نخواهد شد. شاید سازمان دهندگان در بخش انتخاب برندگان هم چندان خوب عمل نمی‌کنند.

Yu sheng همراه با دوستانش برای عکاسی به Chinatown رفته بود که به نردبان بالا برخورد و تصور کرد که پرسپکتیو جالب‌توجهی پیدا کرده است. اصلاً انتظار نداشت که یک عروس در محراب را هم در آنجا ببیند. از این به بعد ما هم بیشتر به فضای بالای سر خود توجه می‌کنیم Yu sheng؛ عکس تو برنده کیف نیکون بزرگی از انواع جوک‌ها شده است آفرین!

عکاس مشهور به یکی از طرفدارانش در اینستاگرام هم پاسخ داده است و گفته که مجبور به صبر زیاد برای رد شدن هواپیما نشده چراکه «خوش‌شانس» بوده است:

تا زمان نوشته شدن این خبر، پست و عکس برنده هنوز هم در صفحه نیکون سنگاپور موجود است و هیچ پاسخ رسمی از کمپانی دوربین داده نشده است.

دیروز Chay Yu Wei بیانیه یا توضیحی را منتشر کرد که در پایین آن را می‌خوانیم:

من کسی هستم که پست هواپیما در chinatown را منتشر کرده است و دوست دارم که درباره آن توضیحی بدهم.

علت سکوت من تا الآن این است که در تلاش برای برقراری ارتباط با نیکون بوده‌ام تا درباره این موضوع ابتدا با خودشان صحبت کنم. متوجه هستم هر چیزی که بگویم ممکن است بر برند نیکون تأثیر بگذارد ازاین‌رو منتظر جواب آن‌ها بودم. به‌هرحال چون ۲۴ ساعت گذشته و موفق به صحبت با آن‌ها نشده‌ام، فکر نمی‌کنم صبر کردن بیش از این مناسب باشد پس خود به حل آن می‌پردازم.

همان‌طور که یکی از کاربران هم اشاره کرد، برای گرفتن عکس به chinatown رفتم و این نردبان را دیدم. یک عکس از آن گرفتم و احساس کردم که وجود یک هواپیما در آن باعث جالب شدنش می‌شود. به‌این‌ترتیب با برنامه PicsArt هواپیمایی را در آن قرار دادم و عکس نهایی را به اینستاگرام آپلود کردم. من از اینستاگرام این‌گونه استفاده می‌کنم، گاهی برای نشان دادن کارهایی که به آن‌ها افتخار می‌کنم و گاهی برای نشان دادن کارهای غیرحرفه‌ای که صرفاً برای لذت بردن هستند. در این مورد، هواپیمای کوچک فقط برای لذت بردن بود، نه برای گول زدن کسی. اگر واقعاً می‌خواستم درباره آن دروغ بگویم با فتوشاپ کار تمیزی انجام می‌دادم نه اینکه از PicsArt استفاده کنم. زمانی که دوستانم درباره این عکس از من سؤال کردند با شوخی جوابشان را دادم، گفتم این آخرین پرواز روز بود یا اینکه خوش‌شانس بودم که زیاد صبر نکردم. در آن زمان همه متوجه شدند که شوخی‌ای بیش نیست، قبل از اینکه اتفاقات جدید بیفتند و مسئله جدی گرفته شود.

به‌هرحال من اشتباه کردم که اینستاگرام را بیش‌ازحد جدی گرفتم. با وارد کردن یک عکس به مسابقه از حد خود رد شدم. من برای شوخی این کار را کردم و به خاطر احترام نگذاشتن به مسابقه نیکون واقعاً متأسفم. کار اشتباهی بود که نباید آن را انجام می‌دادم. همچنین نباید به نیکون می‌گفتم که هواپیما را بین زمین و هوا گرفتم و همان‌جا باید مسئله را اصلاح می‌کردم که هواپیما با PicsArt گذاشته شده است. این اشتباه من بود و از نیکون، تمام عکاسان نیکون و جامعه عکاسان عذرخواهی می‌کنم.

این درس بزرگی برای من بود و امیدوارم از آن برای بهبود مهارت عکاسی خودم استفاده کنم.

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در سرگرمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

نفسیه روشن و حیوانات مورد علاقه‌اش

حیوانات مورد علاقه‌ نفیسه روشن شاید برای خیلی ها ترسناک باشد. مثلا عکس گرفتن با یک مار دور…