سوالات شخصی

برای همه ما نقاط مبهم بسیاری درباره بدن‌مان وجود دارد که از مطرح کردن آنها با اعضای خانواده و نزدیک‌ترین دوستان و حتی پزشک هم خجالت می‌کشیم. عرق کردن بیش از حد زیر بغل، بوی بد پا و بسیاری موارد دیگر وجود دارند که اغلب از پرسیدن آنها اجتناب می‌کنیم. این مسئله باعث می‌شود که یا مشکلاتتان را به حال خود رها کنید و یا ساعت‌ها در جستجوی پاسخ آنها در اینترنت بچرخید. ما در اینجا مجموعه‌ای از سوالات رایج شما را آورده‌ایم که با مطالعه آنها می‌توانید پاسخ بسیاری از پرسش‌هایتان را پیدا کنید و اطلاعات لازم را درباره آنها به دست آورید.

چرا ابروهای پیوسته دارم؟

بسیاری از افراد ابروهای پیوسته دارند. در اغلب موارد، موهای زائدی که روی صورت رشد می‌کنند، یک معضل خانوادگی هستند. استفاده از موچین و بند زدن، صورت شما را به مدت چند هفته تمیز نگه می‌دارد. برای رفع موهای زائد پشت لب و اطراف چانه می‌توانید از کرم‌های موبر استفاده کنید. الکترولیز و لیزر مو نیز گزینه‌های بعدی هستند.

آیا سلولیت را می‌توان از بین برد؟

سلولیت یک لایه چربی طبیعی در زیر پوست است. ورزش کردن گاها باعث می‌شود که تجمع بافت چربی در زیر پوست کمتر به چشم بیاید. درباره اثربخشی کرم‌های سلولیت اتفاق نظر وجود ندارد. برای آنکه سریعا از شر سلولیت خلاص شوید، می‌توانید پوست خود را برنزه کنید. سلولیت بر روی پوست‌های تیره کمتر به چشم می‌آید. عمل‌های زیبایی نیز موثرند.

چرا صورتم گاهی اوقات قرمز می‌شود؟

اغلب افراد وقتی خجالت می‌کشند، قرمز می‌شوند. اما اگر با بروز لکه‌های قرمز رنگ نامنظم روی گونه، پیشانی و چانه مواجه شده‌اید، احتمالا روزاسه دارید. اگر مطمئن نیستید، باید با یک متخصص پوست مشورت کنید. قرص و کرم‌های زیادی برای رفع این عارضه وجود دارد. کرم‌های ضد آفتاب نیز موثر هستند و از تحریک پوست در زیر نور آفتاب جلوگیری می‌کنند.

چرا اینقدر عرق می‌کنم؟

عرق بدن را خنک می‌کند و مانع از داغ شدن آن می‌شود. اگر در حالی که با کمال آرامش در یک اتاق خنک نشسته‌اید و باز هم عرق می‌کنید، باید به پزشک مراجعه کنید. ممکن است هیپرهیدروز داشته باشید. این عارضه بی‌ضرر است، اما می‌تواند آزار دهنده باشد. معمولا از قرص‌های ضد عرق و بوتاکسبرای درمان هیپرهیدروز استفاده می‌شود.

چرا رگ‌های عنکبوتی دارم؟

زنانی که شغل سرپایی دارند، بیش از سایرین دچار رگ‌های عنکبوتی می‌شوند. چاقی، بارداری و عوامل ژنتیکی نیز موثر هستند. رگ‌های عنکبوتی معمولا نیازی به درمان ندارند، اما لزومی ندارد که دنبال رفع آن نباشید. اسکلروتراپی یکی از راه‌های درمان رگ‌های عنکبوتی است که با تزریق سالین یا شکر به رگ‌ها انجام می‌گیرد. این پروسه درمانی حدود ۶ هفته به طول می‌انجامد.
منبع: webmd

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در نمایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

نفسیه روشن و حیوانات مورد علاقه‌اش

حیوانات مورد علاقه‌ نفیسه روشن شاید برای خیلی ها ترسناک باشد. مثلا عکس گرفتن با یک مار دور…