داستانی در مورد نتیجه بی احترامی

داستانی در مورد نتیجه بی احترامی

مرد مؤمن و صالحی که از خوبان روزگار بود در خواب باغ وسیعی را دید که قصر با شکوهی در آن ساخته بودند. در تعجب بود که این قصر زیبا از آن کیست. به او گفتند این قصر متعلّق به حبیب نجّار است. با شگفتی به قصر نگاه می  کرد که ناگهان صاعقه  ای در باغ افتاد و همه  ی باغ و قصر را به آتش کشید.

وحشت  زده از خواب بیدار شد و متوجه شد که این خواب رؤیایی صادقه بوده است. فردای آن روز بلافاصله سراغ حبیب نجار رفت و به او گفت: شب گذشته چه خطایی از تو سر زده! او ابتدا کتمان می  کرد و چیزی نمی  گفت. اما در نهایت لب باز کرد و گفت: دیشب با مادرم مشاجره می کردم و در حین مشاجره دست خود را به روی او بلند کردم!

مرد صالح خواب دیشب خود را برای حبیب تعریف کرد و به او گفت که چنین مقامی نزد خداوند داشتی، اما به خاطر عمل دیشب خود همه  را  از دست دادی.

پیامبر اکرم (صلی  الله  علیه   و آله) چند نمونه از گناهان را نام می  برند که از کبیره  ترین گناهان کبیره است. «شرک به خداوند»، «کشتن یک مؤمن» و «عاق والدین» از جمله  ی آن گناهان است. در روایت دیگری آمده است که اگر کسی والدین خود را محزون کند، عاق والدین شده است.

همچنین تحقیق درباره احترام به بزرگترها را هم مطالعه کنید

 والدین هر کس، اساس و ریشهی جسمانی او هستند. کسی که به والدین خود بی  احترامی می  کند در واقع خود را بی  ارزش، و بنیان خود را سُست کرده است. شاید روی همین اساس باشد که در روایات می  فرمایند: بی  احترامی به والدین، عمر را کوتاه، و روزی ـ مادّی و معنوی ـ را کم می  کند. اگر کسی از روی خشم به والدین خود نگاه کند، خداوند او را از حوزه  ی رحمت خود دور کرده و نمازش را نمی  پذیرد.»

از سوی دیگر، کسی که حرمت «رَحِم» خود را نگاه دارد، و والدین خود را «محترم» بشمارد، در واقع به «رحمت» بی کران الهی وصل شده و بهره  های مادی و معنوی فراوانی هم در این راه خواهد برد.

پیامبر اکرم (صلی  الله  علیه  و آله) می  فرماید: «اگر فرزند نیکوکاری با نگاه رحمت به والدین خود بنگرد، خدای متعال در مقابل هر نگاهش برای وی یک حج مقبول می  نویسد. و اگر در طول روز صد بار هم این کار را انجام دهد، خداوند هم صد حج مقبول برای وی در نظر می گیرد».

دانلود مقاله نتییجه بی احترامی بصورت PDF

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • تحقیق ادبیات پایداری

    تحقیق ادبیات پایداری

    تحقیق ادبیات پایداری عنوان ادبیات پایداری معمولاً به آثاری اطلاق می‌شود که تحت تأثیر شرایط…
  • تحقیق درباره زبان و ادبیات فارسی

    تحقیق درباره زبان و ادبیات فارسی

    ادبیات و زبان فارسی ادبیات یکی از گونه های هنر است و کلمات ، مصالح و موادی هستند که شاعر و…
  • تحقیق زندگینامه احمد شاملو

    تحقیق زندگینامه احمد شاملو

    احمد شاملو احمد شاملو، شاعر، نویسنده، فرهنگ ‌نویس، ادیب و مترجم ایرانی، در بیست و یکم آذرم…
بارگذاری در کافه تحقیق

۲ نظرات

  1. بماند

    ۱۴۰۰-۰۸-۲۵ at ۱۰:۳۷ ب.ظ

    من داستان کامل میخاستم??

    2
    1

    پاسخ

  2. ثنا بیاتی

    ۱۴۰۰-۰۷-۰۲ at ۱۰:۱۹ ق.ظ

    سلام من ثنا هستم که درمورد اینکه ما بچه ها چگونه به بزرگترها احترام بگذاریم ؟ وبله در همین مورد تحقیق میکنم دوستون دا رم زیاد خدانگخدار

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

تحقیق ادبیات پایداری

تحقیق ادبیات پایداری عنوان ادبیات پایداری معمولاً به آثاری اطلاق می‌شود که تحت تأثیر شرایط…