کمپین نخریدن خودرو

بازار خودرو مدت‌ها است که زمستان را تجربه می‌کند. روزهای زیادی است که فعالان بازار خودرو، ساعت‌های کاری خود را در رکود و بی‌خبری سپری می‌کنند.

پشت دخل می‌نشینند، روزنامه می‌خوانند و گاهی هم نگاهی به خیابان‌ها می‌اندازند تا بلکه یخ خرید و فروش خودرو در بازار آب شود و آنها هم بتوانند کاسبی خود را داشته باشند.

آنگونه که فعالان بازار خودرو می‌گویند، در این سرمای سخت زمستانی رکود، آه از نهادشان برآمده و حتی سیاست‌های دولت هم نتوانسته است اندکی کسب و کارشان را رونق دهد. حال همه منتظرند خودروهایی که دولت در طرح فروش اعتباری با وام ۲۵ میلیون تومانی داده، روانه بازار شوند و شاید هم بتوانند به صورت قولنامه‌ای خرید و فروش شوند و در این میان با انجام معامله‌ای، فعالان بازار هم کسب روزی کنند.

اکنون بازار خودرو، روزهای سختی را در پیش رو دارد و فعالان بازار هم می‌گویند که به این زودی‌ها امیدی به باز شدن قفل خرید و فروش ندارند.

یکی از فعالان صنعت خودرو در این رابطه به «مهر» می‌گوید: بازار مدت‌ها است که در رکود به سر می‌برد و بنگاه‌های معاملات خودرو، دیگر صرفه اقتصادی ندارند. البته بسیاری از آنها تلاش می‌کنند تا بتوانند با فروش خودروهای نو و جدیدی که به زودی روانه بازار می‌شوند، مشتریانی را جلب کنند.

او می‌افزاید: بازار کشش فروش خودروهای قدیمی را ندارد و تنها در روزهایی که دولت برای ارایه وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو، ثبت‌نام انجام می‌داد، اندکی به بازار مراجعه می‌کردند تا خودروی خود را بفروشند و بتوانند در این طرح شرکت کنند؛ در همان روزها بود که بازار اندکی رونق داشت اما به هرحال اکنون باز هم روزهای سرد بازار بازگشته است و به نظر هم نمی‌رسد که به این زودی‌ها بتوان امید داشت که بازار معاملات خودروها، رونق به خود ببیند.

این فعال بازار خودرو می‌گوید: منتظریم که فروش خودروهای جدید از سوی خودروسازان آغاز شود و با ثبت نام این خودروها که اعلام هم شده تحویل آنها ۳۰ روزه است، بتوانیم مردم را ترغیب به خرید و فروش کنیم. در عین حال، مردم گاهی مراجعه می‌کنند و در مورد این خودروها سوال می‌کنند، همین دلگرم کننده است و شاید در روزهایی که این خودروها روانه بازار شوند، بتوان اندکی رونق را شاهد بود.

این گفته فعالان بازار خودرو در شرایطی است که مردم هم چشم انتظار ورود مدل‌های جدیدی از خودروها هستند تا با توجه به ورود آنها به بازار، تصمیم بگیرند. برخی هم این تصور را دارند که شاید قیمت با ورود خودروهای جدید، کاهش یابد و این امر، خرید را برای آنها به صرفه کند. به هرحال تا زمانی که این اتفاق رخ دهد، حداقل بیش از یک ماه دیگر زمان لازم است و باید منتظر بود و دید که چه عکس العملی از سوی مردم در بازار خودرو رخ خواهد داد.

البته برخی از فعالان بازار هم پیش بینی می‌کنند تا بهمن ماه که کارمندان و کارگران، عیدی‌های خود را دریافت می‌کنند، خبری از رونق معاملات نیست و اگر هم قرار باشد کسی خودرو بخرد یا خودرو بفروشد، بالاخره در آن زمان منابع مالی بیشتر است و ممکن است که رونق بیشتر باشد.

اکنون که قیمت در بازار خودرو نسبت به هفته‌های گذشته، بدون تغییر بوده و بنابراین همین امر سبب شده است که ثبات قیمت نسبت به هفته‌های گذشته به چشم بخورد، ضمن اینکه با اعلام ورود برخی خودروهای جدید، قیمت برخی از انواع خودروها در بازار کاهش داشته است و به دلیل نزدیکی قیمت به نرخ خودروهای تازه وارد، مردم ترجیح می دهند که خودروهای جدید را بخرند.

جزئیات قیمت انواع خودرو در بازار

هم اکنون قیمت هر دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ تیپ دو در بازار آزاد ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ پنج ۳۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار V۸ معادل ۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، پژو ۴۰۵ GLX معادل ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

همچنین هر دستگاه پژو ۴۰۵ SLX نیز ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو پارس دوگانه سوز ۳۸ میلیون تومان، سمند LX معادل ۲۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، سمندEF۷ معادل ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

هر دستگاه خودرو دنا در بازار آزاد به قیمت ۴۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، رانا به قیمت ۳۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، رنو تندرE۱ دو ایربگ ۳۴میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، تندر E۲ دو ایربگ ۳۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و رنو کپچر ۱۰۹ میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت هر دستگاه پراید ۱۱۱ در بازار آزاد ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۲ معادل ۲۰میلیون و ۱۰۰هزار تومان، پراید ۱۴۱ معادل ۱۸ میلیون تومان و تیبا یورو۴ نیز ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

قیمت هر دستگاه تیبا هاچ بک معادل ۲۷ میلیون تومان، کیا سراتو دنده ای ۷۰میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و برلیانس H۳۲۰ دستی نیز ۴۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

  • پاورپوینت فنر در خودرو

    پاورپوینت فنر در خودرو

    پاورپوینت فنر در خودرو شامل ۱۸ اسلاید که با تصاویر متحرک و ثابت سعی در درک بهتر مطلب شده ا…
  • کیا اسپورتیج 2016

    کیا اسپرتیج نسخه X-Men

    در حالی که «جنگ ستارگان» در گیشه سینماها حکمرانی می‌کند، ولی این باعث نشده که کیا از ارائه…
  • بنتلی با پلاک بین المللی در تهران

    بنتلی که شرکت خودروسازی انگلیسی است در میان تولیدکننده خودروهای لوکس به شمار می آید. ا…
بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…
  • بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی خواننده پاپ ایرانی درگذشت. وی که از سال ها پیش دچار ضایعه مغزی بود و پس از دوبا…
  • سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان ایران، چندی قبل شایعه لغ…
بارگذاری در انتخاب سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…