چاقی معضل بدی است که وقتی گریبان کسی را می‌گیرد، همه زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اما این بار مرده‌ها نیز درگیر مشکلات چاقی شدند.

مرده سوزی در برخی از کشورهای دنیا عملی رایج است که مناسک و مراسم مخصوص به خودش را هم دارد. در هند که شناخته شده ترین کشور دنیا برای مرده سوزی است همه اعضای خانواده جمع می شوند و معمولا به شکلی کاملا سنتی و با استفاده از چوب، عزیزانشان را می سوزانند.

در کشورهای دیگر این موضوع کمی متفاوت است و حتی کارخانه هایی برای این منظور در نزدیکی گورستان ها ساخته شده است. کوره هایی که در این کارخانه ها وجود دارند، برای هر ۴۵ کیلو جسد یک ساعت وقت لازم دارند.

به گزارش مهر، حالا در این میان چاقی در کشور اسکاتلند تبدیل به معضلی برای خانواده های مرده ها شده است، چون تابوت هایی که برایشان ساخته می شود؛ در کوره ها جا نمی شوند و مردم مجبور می شوند آن ها را خاک کنند البته برخی افراد هم هستند که به دلیل فرایند سوزاندن اجساد، پس از مرگ چاق تر می شوند و در این صورت امکان حمل تابوت آن ها تنها با ماشین های بزرگ امکان پذیر است و در این صورت خانواده های آن ها به جای حمل شان به سمت کوره ها، ترجیح می دهند در نزدیک ترین گورستان دفن شان کنند.

سخنگوی انجمن ملی مراسم تشییع جنازه در اسکاتلند می گوید: این روزها نیاز این انجمن به سفارش تابوت های بزرگتر از حد معمول به دلیل چاقی افراد بیشتر شده و این اتفاق همچنان در حال افزایش است.

مرکز اطلاعات مراقبت بهداشتی و اجتماعی می گوید ۶۵ درصد از بزرگسالان اسکاتلندی اضافه وزن دارند، در انگلستان این افراد ۶۲ درصد و در ولز ۵۸ درصد هستند که در این صورت ۲۷ درصد از افراد جامعه را افراد چاق تشکیل می دهند.

جام جم

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در کافه لینک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…