همایون شجریان

سومین جشن سالانه «موسیقی ما» علاوه بر معرفی بهترین‌های موسیقی در سال گذشته با شکست سکوت حبیب محبیان پس از شش سال همراه بود.

این برنامه با اجرای احسان کرمی همراه بود و با یک دقیقه سکوت به احترام درگذشتگان فاجعه منا آغاز شد.

احسان کرمی
احسان کرمی

سپس سالار عقیلی با همراهی گروهش روی صحنه آمد و پس از اجرای چند قطعه، گفت: خوشحالم که امشب در این جمع و برای شما برنامه اجرا می‌کنیم.

سالار عقیلی
سالار عقیلی

پس از اجرای این هنرمند، آیین تقدیر از محمدرضا درویشی به پاس یک عمر فعالیت هنری در زمینه پژوهش موسیقی انجام شد. نادر گلچین، فریدون شهبازیان و محمد سریر برای تجلیل از او روی صحنه حاضر شدند.

در ادامه مراسمی که شامگاه 18 مهرماه در تالار وحدت برگزار شده بود، بخش اول تندیس‌های طلایی برندگان اهدا شدند.

هنگامه اخوان، نادر مشایخی و حمیدرضا نوربخش برای اهدای جوایز این بخش روی صحنه آمدند.

بر این اساس، در بخش بهترین آلبوم موسیقی معاصر، اصیل و سنتی ایرانی به انتخاب کارشناسان، آلبوم «قطره‌های باران» اثر کیخسرو، تهمورس و سهراب پورناظری برگزیده شد.

همایون شجریان
همایون شجریان

همچنین، در همین بخش و بر مبنای آرای مردمی، آلبوم «مستور و مست» اثر ژانو باغومیان و همایون شجریان برگزیده شد. باغومیان پس از دریافت تندیسش گفت: خوشحالم که مردم به این موسیقی عجیب و غریب رأی دادند. من فکر می‌کردم، آدم نترسی هستم اما وقتی همایون را دیدم، فهمیدم او در موسیقی از من نترس‌تَر است، چون حاضر شد این کار را بخواند.

جایزه بهترین آهنگساز موسیقی معاصر و سنتی ایرانی به انتخاب کارشناسان نیز به حمید متبسم برای آلبوم «زمزمه‌ها» رسید.

جایزه بهترین آهنگساز موسیقی پاپ بر اساس انتخاب کارشناسان هم به علیرضا افکاری برای آلبوم «پاییز تنهایی» رسید.

در ادامه مراسم، میلاد کیایی، فریدون خوشنود، ناصر چشم‌آذر و حبیب محبیان برای تقدیر از یک عمر فعالیت هنری ناصر فرهودی در زمینه صدابرداری روی صحنه آمدند.

حبیب محبیان پس از حضور روی صحنه تالار وحدت گفت: من بدون گیتار فلجم و تابحال بدون آن روی صحنه نیامدم. من اهل صحبت کردن نیستم اما درباره ناصر فرهودی باید بگویم که با او همکاری‌های خوبی داشتم.

حبیب
حبیب

حبیب پیش از اینکه تندیس فرهودی را به او بدهد، به صورت طنزآمیز اظهار کرد: اول فکر کردم، به من جایزه داده‌اند؛ خوشحال شدم.

وی افزود: من لیاقت ندارم که جلوی صف باشم. امشب پس از شش سال سکوت، صحبت می‌کنم. می‌خواهم بگویم با هم باشید و خدا را فراموش نکنید.

اما در بخش دوم اهدای جوایز، آلبوم «عشق یعنی…» با صدای فریدون آسرایی به عنوان آلبوم برگزیده پاپ به انتخاب کارشناسان معرفی شد.

فریدون آسرایی
فریدون آسرایی

جایزه مردمی این بخش به احسان خواجه امیری برای آلبوم «پاییز تنهایی» رسید. حبیب محبیان پس از اهدای جایزه خواجه امیری گفت: هشت سال پیش آقاپسری را کنار پدرش دیدم و خیلی خوشحال شدم. با خودم گفتم خدا را شکر مثل پدرش می‌ماند.

احسان خواجه امیری
احسان خواجه امیری

جایزه بهترین آلبوم پاپ راک برای آلبوم «رفته از دست» بر اساس رأی کارشناسان به گروه کامنت رسید.

جایزه مردمی همین بخش به رضا یزدانی برای آلبوم «سلول شخصی» رسید.

رضا یزدانی
رضا یزدانی

جایزه ترانه برگزیده موسیقی پاپ به انتخاب کارشناسان به رسول یونان برای ترانه «قهوه‌خانه‌ها» رسید.

جایزه بهترین ترانه‌سرا به انتخاب کارشناسان، به روزبه بمانی رسید.

جایزه بهترین تنظیم‌کننده موسیقی پاپ به انتخاب کارشناسان به بهروز صفاریان برای آلبوم «عشق یعنی» رسید. او جایزه‌اش را به زنده یاد فریدون فروغی تقدیم کرد.

آلبوم «نه فرشته‌ام، نه شیطان» اثر تهمورس پورناظری و با صدای همایون شجریان هم با استناد به وبسایت بیپ‌تونز به عنوان پرفروش‌ترین آلبوم فضای مجازی انتخاب شد.

سپس حمید حامی به اجرای قطعاتی از موسیقی پاپ پرداخت.

در بخش آخر اهدای جوایز، جایزه بهترین قطعه موسیقی معاصر و اصیل ایرانی به نوید دهقان و سالار عقیلی برای قطعه «وطن» رسید.

جایزه بهترین قطعه موسیقی معاصر و اصیل ایرانی خارج از آلبوم به انتخاب مردم به قطعه «پرده‌نشین» اثر مهیار علیزاده و علیرضا قربانی اهدا شد.

جایزه بهترین قطعه موسیقی تلفیقی و تجربی با رأی کارشناسان به همایون شجریان برای قطعه «با من صنما» رسید. جایزه بهترین قطعه موسیقی تلفیقی و تجربی خارج از آلبوم نیز به انتخاب مردم گروه دارکوب و علی زند وکیلی برای قطعه «ترش‌رو» رسید.

همچنین جایزه بهترین قطعه موسیقی پاپ از نگاه کارشناسان به قطعه «عشق یعنی» اثر بهروز صفاریان، سروش سمیعی و فریدون آسرایی رسید.

جایزه بهترین قطعه موسیقی پاپ خارج از آلبوم با رأی مردمی به طور مشترک به قطعه «چشمه طوسی» محسن چاووشی و «نگران منی» مرتضی پاشایی رسید.

در ادامه، جایزه بهترین آلبوم موسیقی سنتی بی‌کلام با رأی کارشناسان به حسین علیزاده و پژمان حدادی برای آلبوم «تربت» رسید.

همچنین، جایزه بهترین آلبوم موسیقی مدرن، ملل و کلاسیک به انتخاب کارشناسان به کیهان کلهر برا آلبوم «لایه‌های تاریکی» رسید.

در نهایت، تندیس طلایی نوازندگی به حسن ناهید نی و عین‌الله کیوان شکوه نوازنده درامز اهدا شد.

پخش کلیپی از درگذشتگان موسیقی، بخش دیگری از مراسم بود و در نهایت با پیانونوازی بهنام ابوالقاسم به پایان رسید.

سروش صحت
سروش صحت
احسان خواجه امیری
احسان خواجه امیری
همایون شجریان
همایون شجریان

به نقل از جام جم

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در نمایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

نفسیه روشن و حیوانات مورد علاقه‌اش

حیوانات مورد علاقه‌ نفیسه روشن شاید برای خیلی ها ترسناک باشد. مثلا عکس گرفتن با یک مار دور…