در کنار ویژگی هایی همچون نمایشگر بزرگ، پردازنده و باتری قدرتمند، نوت ۵ به قلم هوشمندی مجهز است که در کمتر اسمارت فونی دیده می شود. مهندسان این شرکت کره ای، تحقیقات و آزمایش های متعددی را برای ارتقای قابلیت های این قلم که S Pen نام دارد، انجام داده اند که تمامی این تلاش ها در قلمی خلاصه شده است که امروز در گوشی گلکسی نوت ۵ می بینیم.

شاید از خود بپرسید که این قلم چه ویژگی هایی دارد که تا این اندازه مورد توجه این شرکت و همچنین خریداران واقع می شود؟ برای آشنایی بیشتر با برخی ویژگی های جالب S Pen با تک شات همراه باشید.

۱٫ نوشتن
ویژگی های قلم نوت5
ویژگی های قلم نوت۵

در واقع این ویژگی، ساده ترین کاریست که می توانید با S Pen انجام دهید. با استفاده ا این قلم می توانید متون، علامت ها، خطوط و غیره را به بهترین شکل و مطابق با آنچه که در ذهنتان می گذرد، بر روی این گوشی پیاده کنید. شاید در نگاه اول این ویژگی بسیار ساده به نظر آید، اما اگر تجربه نوشتن بر روی یک گوشی بدون این قلم را داشته باشید، به طور قطع به اهمیت این قابلیت پی خواهید برد.

۲٫ قابلیت Scrapbook
ویژگی های قلم نوت5
ویژگی های قلم نوت۵

در حال حاضر کمتر کسی از این ویژگی و کارکرد آن با خبر است. Scrapbook به شما این امکان را می دهید تا عکس های مورد علاقه خود را برش داده و آنها را به دفترچه مخصوص آن انتقال دهید. به طور مثال اگر در وب گردی های خود، عکسی از یک هتل را ذخیره کرده باشید تمامی اطلاعات مربوط به آن هتل از قبیل آدرس اینترنتی، شماره تماس و موقعیت آن ذخیره و به نمایش در می آید. اضافه کردن عکس ها به اسکرپ بوک نیز بسیار ساده است به طوری که ابتدا باید عکس مورد نظر خود را برش دهید. سپس Air Menu و پس از آن Smart Select و درنهایت گزینه Save را انتخاب می کنید.

۳٫ استفاده بعنوان نشانگر ماوس
ویژگی های قلم نوت5
ویژگی های قلم نوت۵

اگرچه گوگل، Mobile Friendly بودن را یکی از فاکتورهای مهم برای ارتقای رتبه وب‌سایت ها در جستجوهای خود عنوان کرده است اما بازهم بسیاری از وب‌سایت ها این چنین طراحی نشده اند و کار را برای افرادی که از طریق گوشی با وب کار می کنند، دشوار کرده است. اینجاست که استفاده از یک قلم هوشمند که بتواند نقشی همانند یک ماوس را ایفا کند بیش از پیش به چشم می آید که S Pen می تواند به خوبی از پس این نقش برآید.

۴٫ ابزاری برای انتخاب کردن
ویژگی های قلم نوت5
ویژگی های قلم نوت۵

این قابلیت که بیشتر شبیه به نگه داشتن کلیک چپ ماوس و کشیدن آن برای انتخاب متن و یا چند آیتم در صفحه نمایش کامپیوتر است، می تواند در گلکسی نوت ۵ نیز بسیار کاربردی باشد. برای بهره گیری از این ویژگی می بایست قلم S Pen را بر روی نمایشگر فشار داده و دکمه فیزیکی آن را نگه دارید و گزینه های مرد نظر خود را انتخاب کنید.

۵٫ برش قسمتی از تصویر نمایشگر
ویژگی های قلم نوت5
ویژگی های قلم نوت۵

شاید در وب گردی های خود به عکس و یا متنی برخورد کنید که توجه شما را به خود جلب کرده است و می خواهید آن قسمت را جدا کرده و برای دوستان خود نیز بفرستید. با استفاده از این قلم می توانید تنها قسمت و یا عکس مورد نظر از یک وب‌سایت را بدون هیچگونه اطلاعات اضافی برای دوستانتان ارسال کنید. برای این کار ابتدا گزینه Smart Select را از Air Menu انتخاب کرده و محتوای مورد نظر را برش دهید. سپس گزینه Share یا Save in Gallery را انتخاب کنید.

۶٫ اضافه کردن میانبر اپلیکیشن ها در Air Menu
ویژگی های قلم نوت5
ویژگی های قلم نوت۵

با استفاده از این ویژگی منحصر به فرد، شما می توانید ۳ میانبر از اپلیکیشن های محبوب و کاربردی خود را به Air Menu اضافه کنید. بدین ترتیب، در کمترین زمان ممکن می توانید به این برنامه ها دسترسی داشته باشید.

منبع:PHONEARENA

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…
  • بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی خواننده پاپ ایرانی درگذشت. وی که از سال ها پیش دچار ضایعه مغزی بود و پس از دوبا…
  • سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان ایران، چندی قبل شایعه لغ…
بارگذاری در انتخاب سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…