خواص کفیر

سرطان یکی از مهمترین علل مرگ و میر در جهان است. تحقیقات پزشکی نشان داده مصرف مواد غذایی تخمیری باعث از بین رفتن انواع مختلفی از تومورهای سرطانی در حیوانات آزمایشگاهی می‌شود.

دکتر حسین ایمانی ضمن اشاره به این مسئله ادامه داد: در تحقیقی نشان داده شده است مصرف روزانه کفیر باعث جلوگیری از رشد سلولهای سرطانی سینه می‌شود. همچنین این نوشیدنی مقاومت سلولی بدن (immune cells) در مقابل دچار شدن به انواع بیماری‌ها را افزایش داده و مانع تشکیل اجزای سرطان‌زا می‌شود.

این متخصص تغذیه به تاثیرات مثبت این نوشیدنی در کاهش آلرژی نیز اشاره کرد و گفت:واکنش‌های آلرژی توسط پاسخ‌های التهابی بدن به مواد غیر مضر خارجی ایجاد می‌شود. مطالعات آزمایشگاهی روی حیوانات نشان داده کفیر در سرکوب پاسخ‌های التهابی مربوط به آلرژی و آسم مؤثر است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی توضیحی در رابطه با باکتری‌های زنده و مفید در کفیر داد و افزود: کفیر در  مداوای انواع اسهال و بیماری‌های دستگاه گوارش بخصوص روده کوچک و روده بزرگ شهره است. تحقیقات نشان داده، کودکانی که معده‌ای ضعیف دارند و با خوردن بعضی از مواد غذائی مانند میوه‌های بهاری گرفتار مشکل اسهال می‌شوند با خوردن مداوم کفیر مداوا خواهند شد. همچنین در افرادی که تحمل کمی به لاکتوز شیر دارند، با توجه به تخمیر صورت گرفته در کفیر که بیشتر از تخمیر ماست و دوغ معمولی است، این نوشیدنی قابل تحمل‌تر بوده و آسان هضم است.

در پایان استاد دانشگاه آزاد اسلامی اشاره‌ای به خواص کاهنده فشار خون کفیر داشت و گفت تحقیقات نشان داده است خوردن یک لیوان کفیر در هر ۲۴ ساعت، پس از یک ماه تأثیر بسیار زیادی در کاهش فشار خون و ماندن در محدوده نرمال فشار دارد.

دکتر حسین ایمانی در پایان به تمامی افراد نوشیدن روزانه یک لیوان کفیر را توصیه کرد و گفت: کفیر با کاهش کلسترول بد خون نقش مهمی در جلوگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی دارد.

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…
  • بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی خواننده پاپ ایرانی درگذشت. وی که از سال ها پیش دچار ضایعه مغزی بود و پس از دوبا…
  • سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان ایران، چندی قبل شایعه لغ…
بارگذاری در انتخاب سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…