اخیرا انتشار شایعات در مورد گوگل گلس بسیار قوت گرفته است. این گجت پوشیدنی که غول جستجو عرضه‌ی نسل اول آن را زمستان سال گذشته متوقف کرد، هم‌اکنون در حال طی فرآیند طراحی و تولید نسل دوم است. آخرین خبر منتشر شده در این خصوص نشان از این دارد نسل بعدی این گجت پوشیدنی در شکل یک گجت یک چشم روانه‌ی بازار خواهد شد.

گوگل گلس
گوگل گلس

 

براساس آخرین اخبار منتشر شده، نسل بعدی گوگل گلس که اخیرا اخبار متعددی از آن منتشر شده، در قالب یک عینک یک چشم روانه‌ی بازار خواهد شد. احتمال عرضه‌ی این گجت در قالبی که به آن اشاره کردیم برگرفته از پتنتی است که هفته‌ی گذشته برای گوگل به ثبت رسیده است.

همانطور که در تصویر مربوط به این پتنت نیز مشاهده می‌کنید، بازوی این عینک روی یک گوش قرار گرفته و نمایشگر آن نیز در بالای چشم کاربر قرار می‌گیرد. تصاویر منتشر شده از این گجت پوشیدنی در قالب سند مربوط با توضیحاتی همراه شده است. گوگل عنوانگجت پوشیدنی با ساختار ورودی و خروجی را برای آن برگزیده است.

براساس اطلاعات ارائه شده این گجت قادر است تا روی گوش یک کاربر قرار گرفته و براساس فرم سر وی تنظیم شود؛ در استفاده‌های بعدی نیز نیازی به تنظیم مجدد نیست؛ چراکه این گجت حالت خود را حفظ می‌کند. این گجت را می‌توان با بهره‌گیری از قابلیت منشور مانند صفحه‌ی نمایش آن به عنوان یک هدآپ دیسپلی نیز استفاده کرد.

نسل اول گوگل گلس در سال ۲۰۱۲ معرفی و در سال ۲۰۱۳ به عنوان نسخه‌ی توسعه‌ی دهندگان روانه‌ی بازار شد. با وجود هیجان اولیه‌ی ناشی ازعرضه‌ی این گجت پوشیدنی به بازار، گوگل موفق نشد دستاورد چندانی را با آن کسب کند. این گجت پوشیدنی نگرانی‌های بسیاری را در میان شماری از کسب و کارها نظیر رستوران‌ها ایجاد کرد؛ بطوریکه شماری از رستوران‌ها ورود افراد با گوگل گلس را به مکان خود ممنوع کرده بودند. وجود دوربین روی این گجت باعث شده بود تا بسیاری از بابت ثبت تصاویر و زیرپا گذاشتن حریم خصوصی افراد اظهار نگرانی کنند.

غول جستجو پس از توقف تولید این عینک هوشمند، مسئولیت تولید آن را به تونی فدل داد که پس از تصاحب نست راهی گوگل شده بود. تونی فدل فردی است که زمانی در اپل کار کرده و آیپاد را باید خلق این متخصص خواند.

تضمینی نیست که گوگل از این طراحی در نسل بعدی گوگل گلس استفاده کند و تمام موارد ذکر شده تنها گمانه زنی‌هایی است که با شواهد موجود رقم خورده است.

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…
  • بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی خواننده پاپ ایرانی درگذشت. وی که از سال ها پیش دچار ضایعه مغزی بود و پس از دوبا…
  • سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان ایران، چندی قبل شایعه لغ…
بارگذاری در انتخاب سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…