بحران در رئال مادرید

رئال‌ مادرید فصل 2015ـ2014 را با خوشبینی زیادی شروع کرد. آنها لیگ قهرمانان اروپا و کوپا دل ری (جام حذفی اسپانیا) را فتح کرده بودند و یک فصل درخشان دیگر را پیش روی خود می‌دیدند؛ اما همان فصل برای آنها ناامید‌کننده تمام شد، فصلی که بارسلونا موفق شد سه‌گانه لیگ قهرمانان اروپا، لالیگا و کوپا دل ری را به‌دست بیاورد و برای رئال فقط حسرت به جا بگذارد.

این فصل نیز چالش‌های متعددی پیش روی قوهای سپید مادرید است. آنها تیمی دارند که به اندازه کافی تقویت نشده است. این تیم کماکان نقاط ضعف و قوت فصل پیش خود را دارد. البته با این تفاوت که یک مربی جدید را روی نیمکت خود می‌بیند؛ رافائل بنیتس به جای کارلو آنچلوتی.

آنچلوتی پس از پایان فصل 2015ـ2014 به طرز ناباورانه‌ای اخراج شد. او بهترین فصل ممکن را سال گذشته با این باشگاه طی کرد و چهار جام با این تیم به‌دست آورد. هم هواداران و هم بازیکنان رئال تمایل داشتند این مربی ایتالیایی به کار خود در باشگاه ادامه بدهد؛ اما فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه تصمیم خود را گرفته بود و به این ترتیب پای بنیتس به مادرید باز شد؛ مربی‌ای که در مقام سرمربی ناپولی ایتالیا در دو فصل اخیر موفقیتی به دست نیاورد.

تغییرات بنیتس

نخستین ماموریت بنیتس در رئال‌مادرید این نیست که ایده‌های خود را به تیم تزریق کند. پیش از آن او باید تسلط کافی به تیم پیدا کند. البته سرمربی سابق ناپولی اردوی پیش از فصل خوبی با رئال‌مادرید داشت؛ اما گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که رختکن مادریدی‌ها هنوز هم تحت تاثیر کارلو آنچلوتی قرار دارد. سیستمی که برای رئال‌مادرید استفاده می‌شود و همچنین تغییر پست بازیکنان چیزی نبود که آنچلوتی از بازیکنانش می‌خواست، چیزی که بنیتس روی آن اصرار دارد و حالا به نظر می‌رسد رئال‌مادرید با وجود شروع فصل جدید هنوز به تعادل کافی نرسیده است و شاید رفع این مشکل مدت‌ها طول بکشد.

بدتر از آن به نظر می‌رسد برخی تغییرات بنیتس در تضاد با منطق قرار داشته باشد. با این تغییرات گرث بیل یک بازیساز مرکزی است. در سیستم 1ـ3ـ2ـ4 بازیکنانی نظیر ایسکو و خامس رودریگوئز دیگر نمی‌توانند در میانه میدان بازی کنند و مجبورند به کناره‌ها بروند، یعنی دور از پستی که آنها بهترین نمایش‌های خود را تا امروز نشان داده‌اند. خسه نیز قرار است بیشتر در مرکز زمین باشد و رونالدو تا حدودی به سمت چپ فرستاده شده است. به نظر می‌رسد خط هافبک و حمله با این تغییرات حتی برای یک بازه زمانی کوتاه‌مدت هم که شده از کنترل خارج شود.

بحران‌های پیش رو

این فصل، غیبت نام‌های متعددی در رئال‌مادرید دردسرساز خواهد شد. ایکر کاسیاس، سامی خدیرا یا خاویر هرناندز که باشگاه را ترک کردند، اما در مقابل بازیکنانی نظیر دانیلو، کاسمیرو، کیکو و… به رئال آمدند. آنها ممکن است بازیکنان خوبی باشند، اما مشخص نیست ‌ می‌توانند نیازهای تیم را برآورده کنند یا خیر. از سویی برخی کارشناسان اعتقاد دارند این بازیکنان هنوز در حد رئال‌مادرید نیستند: آلوارو آربلوآ، فابیو کوئنترائو، آسیر ایارامندی و لوکاس سیلوا. در این میان کوئنترائو جایی در برنامه‌های بنیتس ندارد.

کوواچیچ، خرید تازه رئال‌مادرید هم یک هافبک عمقی است؛ هرچند او در اینترمیلان بیشتر در نقش یک مهاجم ظاهر می‌شد.

نکته قابل توجه درباره ترکیب رئال‌مادرید این است که خط هافبک رئال‌مادرید شش بازیکن دارد که از این میان فقط دو نفر می‌توانند جایگاه ثابتی داشته باشند.

در مجموع باید گفت ترکیب رئال‌مادرید حفره‌های متعددی دارد. هنوز انتظار می‌رود یک نام بزرگ به رئال‌مادرید بپیوندد. البته دیوید دخیا، دروازه‌بان منچستریونایتد تنها نام بزرگی نیست که باید به رئال بیاید. نیاز کهکشانی‌ها بیش از این است.

رئال بحران‌های احتمالی متعددی پیش رو دارد. کیلور ناواس حالا خود را شماره یک رئالی‌ها می‌بیند. اگر دخیا از منچستریونایتد جدا شود و به رئال بیاید آن گاه ضربه بزرگی به ناواس وارد می‌شود، مگر این که آن‌قدر درون دروازه خوب باشد که بنیتس دخیا را ذخیره او کند. در میان همه تغییرات به نظر می‌رسد کریم بنزما تنها بازیکنی باشد که از تغییر پست برای او خبری نیست. مارتین اودگارد پدیده نوجوان نروژی نیز به احتمال فراوان در این فصل فرصت بیشتری برای بازی‌کردن خواهد داشت.

حال با تمام این تغییرات چه انتظاری از رئال‌مادرید مدل 2016ـ2015 دارید؟

طبیعی است رئال‌مادرید مانند فصل‌های گذشته فقط برای قهرمانی در جام‌های مختلف به میدان می‌رود. آنها، هم در لالیگا مدعی هستند و هم در کوپا دل ری و البته در لیگ قهرمانان اروپا. با این حال یک حقیقت بسیار تلخ برای هواداران رئال‌مادرید وجود دارد. بارسلونا و حتی اتلتیکومادرید برای فصل 2016ـ2015 بهتر از رئال‌مادرید آماده شده‌اند. هرچند رئال‌مادرید در بازی‌های پیش از فصل در مقابل اینترمیلان و منچسترسیتی بازی‌های خوبی ارائه کرد، اما نقاط ضعفی هم داشت که مسلما در طول فصل تکرار خواهند شد. رئال‌مادرید بحران هویتی دارد. برای اثبات این موضوع چند هفته‌ای صبر کنید.

سلاح‌های رئال‌مادرید

خط حمله رئال سلاحی دارد که گاهی اوقات تیم به آن بسیار وابسته می‌شود؛ کریستیانو رونالدو، بیل، بنزما، خامس رودریگوئز و ایسکو نیز دیگر ارکان مهم تیم مادریدی محسوب می‌شوند. اگرچه رئال‌مادرید در بازی‌های پیش از فصل گل‌های زیادی نزد، اما این تیم هرگز مشکل گلزنی نخواهد داشت.

این میراثی است که در رئال به جای گذاشته شده است. البته بنیتس نیز پیش از این با گلزنان بزرگی کار کرده است، چه در زمانی که در لیورپول مربیگری می‌کرد، چه زمانی که در چلسی بود و چه زمان حضور در ناپولی. بنیتس حالا که تغییرات خود را اعمال کرده، گلزنان بزرگی هم در ترکیب خود دارد و کاپیتان تیم یعنی راموس را هم تمدید کرده دلیلی برای نگرانی نمی‌بیند؛ هرچند ممکن است این نگرش برای او خیلی ساده‌انگارانه باشد. به هر حال مودریچ و تونی کروس هم‌اکنون آماده یک فصل دیگر هستند. بنیتس خود گرث بیل را بازیکن کلیدی رئال معرفی کرده، بیلی که یک فصل بد را پشت سر گذاشت. اما کیست که نداند بزرگ‌ترین مسئولیت‌های رئال به‌عهده رونالدوست. واقعیت این است که رئال‌مادرید در فصل 2016ـ2015 باز هم متکی به رونالدو خواهد بود، رونالدویی که برای کسب عناوین قهرمانی به‌تنهایی کافی به نظر نمی‌رسد.

سایت گل

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…
  • بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی خواننده پاپ ایرانی درگذشت. وی که از سال ها پیش دچار ضایعه مغزی بود و پس از دوبا…
  • سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان ایران، چندی قبل شایعه لغ…
بارگذاری در انتخاب سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…