مایکروسافت اعلام کرده که در اوایل پاییز سال 2015 نسخه نهایی ویندوز جنجالی خود را با نام ویندوز 10 به طور رسمی به بازار عرضه می دارد اما سئوالی که بعد از عرضه هر نسخه از ویندوز بوجود می آید این است که آیا ویندوز خود را به نسخه بالاتر ارتقا بدهیم یا نه؟ با بخش تکنولوژی کافه لینک همراه باشید.

1- ارتقا به یک سیستم عامل جدید همیشه جذاب است.

اما همیشه در نظر داشته باشید ارتقا دادن صرف یک سیستم عامل بدون در نظر گرفتن کارایی و امکانات جدید موجب سردر گمی میشود. بعنوان مثال باید بدانید اکنون که از ویندوز 7 استفاده میکنید هیچ دلیلی ندارد که جای آیکون های مورد استفاده شما همان جای قبلی باشد. بهتر است کمی با سیستم عامل جدید سر و کله بزنید بعد قضاوت کنید.

2- پس مدیا پلیر کو؟

در ویندوز نسخه 8 و ویندوز نسخه 8.1 مدیا پلیر سنتی جای خود را به مدیا سنتر داد که خود این موضوع کاربران مدیا پلیر را کمی سردر گم کرده بود اما به هر حال کار آن ها راه می افتاد ولی خبر های حاکی از ویندوز 10 از این قرار است که مایکروسافت قصد دارد توسعه و پشتیبانی از مدیا سنتر را هم متوقف کند.

ارتقا رابط لمسی در ویندوز 10
کاربری لمسی

3- اگر کاربر نرم افزار خاصی هستید از اجرای درست آن روی نسخه جدید سیستم عامل خود مطمئن شوید.

با اینکه مایکرو سافت ادعا میکند تمام نرم افزارها حتی نرم افزارهای نسبتا قدیمی روی نسخه جدید ویندوز یعنی ویندوز 10 نصب خواهد شد اما اگر کاربر نرم افزار خاصی هستید و از نصب و پشتیبانی آن توسط ویندوز 10 مطمئن نیستید کمی دست نگه دارید و عجله نکنید.

4- خوره های بازی به پیش!

مایکروسافت از نسخه ویندوز 7 به بعد Pc شما را تبدیل به یک کنسول بازی میکند به این معنی که چون حداقل سخت افزار لازم برای اجرای ویندوز رعایت شده شما میتوانید از نصب یک بازی که حداقل های سخت افزاری لازم ویندوز را برای اجرا لازم داشته باشد مطمئن باشید. مایکروسافت این قابلیت را در ویندوز 10 ارتقا داده و بسیاری از بازی ها به راحتی روی ویندوز 10 با حداقل امکانات سخت افزاری قابل اجرا هستند.

مترو
رابط کاربری مترو در ویندوز 10

5- اینترنت لاکپشتی ایران و مشکل بروز رسانی.

در نسخه جدید ویندوز 10 نسخه خانگی شما در هنگام نصب شرایط نامه ای را قبول میکنید که در آن تاکید میکند بروز رسانی های مربوط به ویندوز حتی بدون اطلاع و تائید کاربر میتواند از طریق اینترنت دانلود و نصب شوند. این قابلیت هرچند از دید امنیتی یک قابلیت خوب به حساب می آید ولی در کشور ما که اینترنت بصورت حجمی استفاده میشود و کاربران خانگی معمولا حجم مناسب برای اپدیت های سنگین را ندارند این کار باعث تحمیل هزینه هایی به کاربر خواهد شد.

6- همیشه به یاد داشته باشید بعد از ارتقا به یک سیستم عامل جدید چند وقت احتیاج به عادت کردن به آن را دارید.

ویندوز 10 با توجه به رابط کاربری مترو خود تا حدودی شبیه ویندوز 8 یا 8.1 مایکروسافت است اما همچنان جزییات با ویندوز 8 یا 8.1 متفاوت است. پس به یاد داشته باشید که فضای نامانوس ویندوز 10 دلیلی بر ناکارآمدی این سیستم عامل نیست.

7- یک سیستم عامل بخر چند تا سیستم عامل ببر!

اساس طراحی ویندوز 10 بر پایه ویجت هاست چیزی شبیه به آنچه کابران اندروید از آن استفاده میکنند. یکی از مدیران مایکروسافت با انتشار عکسی در توئیتر شخصی خود نشان داد که ویندوز 10 را روی موبایل نصب کرده و قابلیت همگام سازی با PC را هم دارد. بنابر این شما برای اولین بار با سیستم عاملی روبرو میشوید که همزمان روی PC و روی موبایل و یا هر دستگاه هوشمند دیگری از قبیل تلویزیون های جدید یا تبلت خود میتوانید از آن استفاده کنید و از هماهنگی آن لذت ببرید.

جو بلفیور در حال نمایش نسخه موبایل ویندوز 10
جو بلفیور در حال نمایش نسخه موبایل ویندوز 10

 

ویندوز 10 با توجه به رابط کاربری مترو خود تا حدودی شبیه ویندوز 8 یا 8.1 مایکروسافت است اما همچنان جزییات با ویندوز 8 یا 8.1 متفاوت است. پس به یاد داشته باشید که فضای نامانوس ویندوز 10 دلیلی بر ناکارآمدی این سیستم عامل نیست.

8- ارتقا رایگان

مایکروسافت اعلام کرده که تمامی کسانی که از ویندوز 7 و 8 و یا 8.1 بطور قانونی و یا حتی غیر قانونی استفاده میکنند قادرند به طور رایگان نسخه سیستم عامل خود را به 10 ارتقا دهند. در مورد کسانی که ویندوز قانونی دارند که شک و شبهه ای نیست اما اینکه چرا مایکروسافت تصمیم گرفته نسخه های ویندوز غیر قانونی را هم بروز رسانی کند سوالی است که در اینده جواب آن مشخص می شود.

اگر شما از کاربران ویندوز هستید و یا هم اکنون ویندوز 10 را نصب کرده اید یا تصمیم به اینکار دارید نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…
  • بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی خواننده پاپ ایرانی درگذشت. وی که از سال ها پیش دچار ضایعه مغزی بود و پس از دوبا…
  • سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان ایران، چندی قبل شایعه لغ…
بارگذاری در انتخاب سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…