ماست
دکتر پورداراب متخصص طب سنتی در خصوص استفاده از مواد لبنی گفت: مواد لبنی حاوی منبع کلسیم هستند که این منبع می‌تواند در استحکام استخوان‌ها، افزایش قدرت بدنی و تقویت و رشد مو و پوست بسیار مفید واقع شود.
وی در ادامه در خصوص مواد لبنی کم‌چرب و پرچرب گفت: توصیه در خصوص استفاده مواد لبنی کم‌چرب و پرچرب در سنین مختلف متفاوت است.
وی در ادامه افزود: میزان کلسیم در مواد لبنی کم‌چرب و پرچرب یکسان است ولی به طور کلی هرچه چربی مواد لبنی کمتر باشد کلسیم بهتر جذب می‌شود. به عبارتی دیگر مصرف لبینات کم‌چرب به جذب بالای کلسیم کمک می‌کند.
وی تصریح کرد: برای کودکان زیر ۵ سال مصرف مواد لبنی پرچرب توصیه می‌شود چرا که لازم است قند، پروتئین بدنشان توسط این منبع تا مقدار قابل توجهی تأمین شود.
وی در ادامه تصریح کرد: برای افراد بالای ۱۸ سال مصرف مواد لبنی کم‌چرب توصیه می‌شود چرا که پس از این سنین مصرف طولانی مدت مواد لبنی پرچرب می‌تواند موجب افزایش فشارخون و تنگ شدن رگ‌های قلب و عروق شود.
وی خاطرنشان کرد: لازم است این منبع ضروری در حد اعتدال به بدن برسد و میزان کلسیم موجود در بدن کنترل شود و در صورت کمبود آن با تجویز پزشک مکمل‌های غذایی مصرف شود چرا که کمبود این منبع غذایی می‌تواند مشکلاتی جدی ایجاد کند.
بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در نمایه

۱ نظر

  1. مهدی نوروزی

    ۱۳۹۴-۰۸-۳۰ at ۱۰:۵۵ ب.ظ

    همه اش دروغ و فریبکاری مسولان محترم میباشد . ماست پرچرب تولیدی این شرکت های وابسته به دستگاه قدرت با روغن پالم میباشد که در هیچ جای دنیا درموادخوراکی بکارنمیرود. وگرنه در اغلب روستاها کشور خودمان باشرایط طبیعی از شیر طبیعی بهترین ماست تولیدمیشودکه چربی بالا دارامیباشدوهیچگونه ضرروزیانی برای سلامت ندارد و بسیارخوشمزه میباشد.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

نفسیه روشن و حیوانات مورد علاقه‌اش

حیوانات مورد علاقه‌ نفیسه روشن شاید برای خیلی ها ترسناک باشد. مثلا عکس گرفتن با یک مار دور…