زیبایی و مصرف میوه
هر آنچه می‌خوریم تبدیل به موادی می‌شود که اثراتی بر بدن می‌گذارد. بر همین اساس می‌توان میوه‌ها و سبزیجاتی را ‌ یافت که به دلیل وجود مواد معدنی و مغذی، سرشار و غنی از عناصری است که پوست را بهبود می‌بخشد و در نتیجه سبب زیبایی و حفظ شادابی و طراوت آن می‌شوند.

بیایید در ادامه نگاهی بیندازیم به این خوردنی‌های مفید و برخی خواص آنها:

گوجه‌فرنگی: یک نوع لیکوپن در این خوشمزه قرمزرنگ وجود دارد که از پیری زودرس پوست پیشگیری می‌کند. علاوه بر این می‌توانید آن را روی پوست خود بمالید تا به عنوان ماسک چین‌ها را کم کند و به عنوان محافظی در برابر اشعه ماوراءبنفش خورشید آسیب کمتری نصیب پوستتان شود.

گوجه فرنگی
گوجه فرنگی

انگور: به‌طور کلی به میوه جوانی معروف است. علاوه بر خواص بسیار در موارد متعدد، غنی از پکتین است. تا وقتی دانه‌های آن شاداب است می‌توانید به‌صورت خوردنی استفاده کنید و وقتی پژمرده است و به بهانه ماندن بیش از حد در یخچال میلی به خوردنش ندارید، کمی له کنید و به صورت ماسک به‌عنوان نرم‌کننده‌ای برای پوستتان از آن بهره ببرید.

انگور
انگور

اسفناج: این سبزی بیشتر به دلیل آن‌که منبعی غنی از آهن به‌شمار می‌رود معروف شده است اما علاوه بر آن، سرشار از آنتی‌اکسیدان است که احتمالا می‌دانید چه اثری بر حفظ پوست دارد و چه نقشی در مبارزه با رادیکال‌های آزاد ایفا می‌کند. اسفناج برای سفت شدن بافت پوست هم مفید است.

اسفناج
اسفناج

خیار: این میوه را در سبد خوردنی‌های همیشگی خود قرار دهید تا ببینید چقدر زود دست دوستی به سوی شما دراز می‌کند! هم پوستتان را از آلودگی‌ها و سموم پاک می‌کند و هم می‌تواند به‌عنوان مرطوب کننده‌ای برای پوستتان به کار برود. علاوه بر ماسک، خوردن آن هم ویتامین‌های متعددی همچون B6 را وارد بدنتان می‌کند که آرام‌کننده است.

خیار
خیار

سیب‌زمینی: غیر از آن‌که باعث کاهش و یا حتی رفع التهابات می‌شود، غنی از ویتامین A و C محسوب می‌شود و می‌توان از آن برای رفع آکنه استفاده کرد.

سیب زمینی
سیب زمینی

لیمو: اگر می‌خواهید پوستی روشن داشته باشید این میوه سرشار از ویتامین C را فراموش نکنید. متخصصان طب سنتی معتقدند علاوه بر اثراتی که این روزهای رو به سردی هوا در کاهش و پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا دارد، به عنوان میوه‌ای برای زیبایی پر از خواص ضد چین و چروک، سفت‌کننده سلول‌های پوستی، روشن‌کننده پوست و رفع سموم است. در کاهش ریزش مو نیز اثرات خوبی به جا می‌گذارد.

لیمو
لیمو

چغندر: چه به‌صورت خام و چه به‌صورت پخته، آنتوسیانین‌های موجود در آن می‌تواند مثل اسفناج با رادیکال‌های آزاد مبارزه کند و مثل سیب‌زمینی باعث رفع التهابات پوستی شود.

چغندر
چغندر

کدو: بسیاری از افراد وقتی دچار سوختگی سطحی در ناحیه‌ای از پوستشان می‌شوند سراغ پوره یا رنده سیب‌زمینی می‌روند. چنان‌که اشاره شد سیب‌زمینی برای رفع التهابات پوستی بسیار مفید است اما برخی معتقدند کدو از سیب‌زمینی هم برای رفع التهاب و کاهش سوختگی اثرگذارتر است زیرا هم باعث خنک کردن موضع سوخته می‌شود و هم یک پانسمان طبیعی برای این‌گونه موارد به‌شمار می‌رود. در صورتی که آن را ریز رنده کنید هم برای تقویت ‌شکنندگی و رفع خشکی موهایتان می‌توانید از آن بهره ببرید.

کدو
کدو

هویج: از آن دسته سبزیجاتی است که به‌دلیل غنی بودن از ویتامین A، هم به افزایش سوی چشمانتان کمک می‌کند، هم خواص ضد التهابی دارد، و از همه اینها مرتبط‌تر به زیبایی، جوان‌کننده پوست است. بتاکاروتن موجود در آن در رفع چین و چروک‌های ریز و روشن و درخشان کردن پوست نقشی بسیار زیاد دارد.

هویج
هویج

گریپ‌فروت: از این میوه غافل نشوید. آن را در وعده‌های متعددی طی هفته مصرف کنید. چه در قالب میوه‌ای خوردنی و چه به‌صورت مالیدن آن روی پوست می‌تواند وظیفه سم‌زدایی و ضد عفونی‌کنندگی خود را به خوبی انجام دهد. اشخاصی که پوستی چرب دارند پس از مدتی استفاده از آن فواید زیبایی این میوه را بیشتر درک خواهند کرد.

گریپ فروت
گریپ فروت

کیوی: از آن دسته مرکباتی به‌شمار می‌رود که به‌دلیل اثراتش بر بهبود جریان خونرسانی می‌تواند باعث نوسازی و تشکیل بهتر سلول‌های پوست شود.

کیوی
کیوی

انجیر: اگر پوستتان دچار خشکی بیش از حد می‌شود، از خوردن انجیر غفلت نکنید. البته نباید در خوردن این میوه، مثل هر چیز دیگری زیاده‌روی کنید ولی بدانید مقداری متعادل از آن سهم زیادی در بهبود پوست و افزایش و حفظ رطوبت آن دارد.

انجیر
انجیر

  • سوپ مرغ و سبزیجات

    طرز تهیه این روزها که هوا اندکی رو به سرما میرود سرماخوردگی شیوع بیشتری پیدا میکند. برای ه…
  • چرا وزن کم نمی کنیم

    چرا نمی توانیم وزن کم کنیم؟

    چرا بعضی افراد می توانند به راحتی وزن خود را کم کنند اما برخی دیگر نمی توانند؟ تفاوت این د…
  • ویتامین d

    مردان ویتامین D مصرف کنند

    مطالعات جدید محققان دانشگاه نورث وسترن نشان می دهد کمبود ویتامین D با سرطان پروستات تهاجمی…
بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…
  • بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی خواننده پاپ ایرانی درگذشت. وی که از سال ها پیش دچار ضایعه مغزی بود و پس از دوبا…
  • سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان ایران، چندی قبل شایعه لغ…
بارگذاری در انتخاب سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…