دوقلوهای به هم چسبیده
این دو قلوها، با چشم یکدیگر، دنیا را می بینند

به چشم خیلی ها تاتیانا و کریستا هوگان، شوخی طبیعتند؛ به چشم برخی اما آنها یک مساله بغرنج پزشکی اند که چیره دست ترین جراح های دنیا هم جسارت نزدیک شدن به آن را ندارند. هر کدام از این دو قلوهای به هم چسبیده 7 ساله ، می توانند با چشم قل دیگر دنیا را تماشا کنند، احساسات جسم دیگری را مثل سوختن یا درد یا قلقلک درک کنند و همزمان با یکدیگر، رای های متضادی داشته باشند و بحث کنند.

پزشکان می گویند جدا کردن تاتیانا و کریستا ناممکن است و آنها باید تا پایان عمر چسبیده باقی بمانند چرا که در بخشی از مغز و جمجمه با هم مشترک اند و بنابر این تنها نسخه ای که برای شان پیچیده اند این است که مهارت های لازم برای زندگی به هم چسبیده را با سرهای کج و زاویه نگاهی مورب یاد بگیرند.

دو قلوهای به هم چسبیده توی دنیا کم نیستند و اگر یادتان باشد در ایران هم مشهورترین نمونه اش لاله و لادن بودند که جراحی برای جدا شدن شان موفقیت آمیز نبود و باعث شد آنها دیگر در کنار ما نباشند اما لاله و لادن از نظر مغزی تا حد زیادی تفکیک شده بودند و به همین علت به جدا شدن امید داشتند و در حالی که علت شهرت تاتیانا و کریستا همان بخش هایی از مغزشان است که با هم در آن اشتراک دارند و واکنش های جسمی شان را از برخی جهات یکی کرده و باعث حیرت پزشکان شده است.

جالب است که دخترها در مواقع لازم می توانند مستقل هم عمل می کنند برای نمونه با آن که اگر یکی از بچه ها را قلقلک بدهید آن دیگری هم به خنده می افتد اما هرکدام می توانند جداگانه دست یا پای شان را حرکت دهند و در عین حال اگر یکی از قل ها تمرکز کند، می تواند دست یا پای دیگری را هم کنترل کند!

دو قلوها و والدین شان حالا در شهر ورنون ایالت بریتیش کلمبیای آمریکا زندگی می کنند و دو خواهر و یک برادر دیگر نیز دارند که کاملا سالم هستند. فلیشیا، مادر دوقلوها، به روزنامه دیلی میل گفته است زمانی که آنها را آبستن بوده پزشکان پیشنهاد کرده اند سقط شان کند اما او نپذیرفته است چون اعتقاد دارد سقط جنین در چنین موردی یک گزینه اختیاری نیست و او حق نداشته است برای زندگی و مرگ دو انسان تصمیم بگیرد.

پزشکان حتی قلب فلیشیا را شکسته اند و به او گفته اند احتمالا بچه هایش چند روز بیشتر زنده نخواهند ماند اما حالا از آن قول و قرار ، 7 سال می گذرد و بچه ها یاد گرفته اند با هم غذا بخورند، با هم به مدرسه بروند و با هم بازی کنند و همه این ها یعنی ، خیلی از پیش بینی های پزشکی ، لزوما درست از آب در نمی آیند.

جام جم آنلاین

دوقلوهای به هم چسبیده
دوقلوهای به هم چسبیده
دوقلوهای به هم چسبیده
دوقلوهای به هم چسبیده
دوقلوهای به هم چسبیده
دوقلوهای به هم چسبیده

 

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در کافه لینک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…