مکعب روبیک

لوکاس اتر ۱۴ ساله در جریان رقابت های روز شنبه River Hill Fall در مریلند توانست رکورد جهانی را بکشند و یک مکعب روبیک ۳ در ۳ را ظرف کمتر از ۵ ثانیه حل کند.

رکورد ثبت شده توسط این نوجوان برابر با ۴٫۹۰۴ ثانیه است و انجمن جهانی روبیک نیز با انتشار خبری در وبسایت رسمی خود این دستاورد را تایید کرد.

عملکرد اتر در قیاس با برنده قبلی یعنی کالین برن که اوایل امسال به ثبت رسید در حدود سه دهم ثانیه سریع تر بود. یکی دیگر از شرکت کنندگان این رقابت کیتون الیس بود که توانست در جریان همان رویداد رکورد ۵٫۰۹ ثانیه ای را به ثبت برساند اما در ادامه رقابت، جایگاه نخست را به اتر ۱۴ ساله تقدیم کرد.

سرعت و دقت حرکت دست های اتر زمانی که مشغول حل کردن مکعب روبیک است هوش از سر انسان می برد. اما این سرعت نیز یک شبه به دست نیامده و قطعا شرکت کنندگان در این رقابت مدت ها زمان را صرف کرده اند تا به چنین رکوردهایی دست پیدا کنند.

پیش از شروع مسابقه، اندکی زمان در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد تا مکعب خود را ارزیابی کنند و برای خود مشخص نمایند که می خواهند ابتدا با چه حرکاتی شروع کرده و در نهایت مکعب را حل کنند.

اما داشتن یک طرح و برنامه جامع پیش از شروع رقابت به هیچ وجه از رکورد قابل توجه اتر و اهمیت آن کم نمی کند. البته در نظر داشته باشید که زمان به ثبت رسیده توسط انسان برای حل کردن این مکعب ها اختلافی قابل توجه با ربات ها دارد؛ برای نمونه ربات Cubestormer 3 چندی پیش موفق شد نمونه ای از همین مکعب های سه در سه را در ۳٫۲۰۵۳ ثانیه حل کند و این یعنی بیش از ۱٫۵ ثانیه اختلاف بین انسان و ماشین وجود دارد.

تصور اینکه فردی می تواند با همین انگشت ها چنین سرعت عملی داشته باشد اعجاب انگیز است و جالب است بدانید در سال های اخیر مدت زمان ثبت شده توسط شرکت کنندگان مرتبا کم و کمتر شده و چه بسا ظرف ماه های آتی رکورد تازه ای در این رقابت ها به ثبت برسد.

 

 

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در تکنولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

نفسیه روشن و حیوانات مورد علاقه‌اش

حیوانات مورد علاقه‌ نفیسه روشن شاید برای خیلی ها ترسناک باشد. مثلا عکس گرفتن با یک مار دور…