branco-sabt

برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس آرام آرام به روزهای ناامنی یک مربی شکست خورده نزدیک می‌ شود.

سرمربی پرسپولیس که تیمش با پیروزی ذوب‌آهن به انتهای جدول سقوط کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار ما کماکان خوشبینانه درباره پرسپولیس صحبت می‌ کند. برانکو می‌ گوید: البته که ما نتایج خوبی در لیگ نگرفته ایم اما برای من نشانه های مثبت و امیدوارکننده بیش از آن است که مایوس باشم.

وی ادامه می‌ دهد: ما در لیگی هستیم که تیم های خوبی مثل نفت، تراکتور، فولاد و ذوب‌آهن برای شروع مشکلاتی داشته اند و به نظر من اگرچه سپاهان با 9 امتیاز تیم صدرنشین لیگ است اما این جدول می‌ توانست طور دیگری هم باشد. پرسپولیس همانطور که گفته ام فعلا در مرحله انتقالی است و با کمی تامل شرایط به روال مدنظر تیم بازخواهد گشت.

این مربی ادامه می‌ دهد: ما در 3 بازی گذشته در ترکیب تیم اشتباهات کشنده ای داشته ایم که عامل اصلی نتایج نه چندان خوب ما بوده است اما به جز این باید از اتفاقات دیگری هم صحبت کنیم مثلا موضوع داوری.

برانکو در ادامه می‌گوید: اگرچه من در دوران مربیگری ام هرگز درباره داوری صحبت نکرده ام اما این بار مجبور به اعتراض هم شدم. موقعیتی که خیلی دوست ندارم در آن قرار بگیرم. بدون شک ما در هفته گذشته از مشکلات مربوط به داوری رنج برده ایم. در بازی استقلال‌خوزستان تیم حریف باید در نیمه اول 10نفره می‌ شد و در بازی سپاهان هم که من روی 2 خطای مشکوک به پنالتی و البته ضربه پنالتی آقای عقیلی صحبت دارم. طبعا این مساله علت اصلی گل های خورده و شکست های ما نیست ولی وقتی بازی روال طبیعی خود را طی کند و داور با دقت و عدالت بیشتری سوت بزند، شما می‌ توانید با کسب نتایج واقعی از زمین بیرون بیایید. من فکر می‌ کنم دو شکست ما در هفته گذشته نتیجه واقعی آن دو مسابقه نبوده است.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سوالی درباره اشتباهات مکرر دو هافبک دفاعی تیمش می‌ گوید: هم کمال کامیابی‌نیا و هم مهرداد کفشگری بازیکنان لایقی هستند اما احتیاج دارند که کنار هم بازی کنند. بدون شک خود آنها اولین بازیکنانی هستند که از نمایش خودشان ناراضی اند ولی من مطمئنم همه چیز بهتر خواهد شد. البته ما در این خط احمد نوراللهی را هم داریم که از هفته آینده به جمع ما اضافه می‌ شود. به جز نوراللهی سوشا هم در ترکیب ما حضور خواهد داشت و این مساله قوت قلبی برای تیم ماست. ما هفته های اول را زیر این فشار با کمبود بازیکن آغاز کرده ایم و در همین بازی سپاهان هم بابک حاتمی را شب بازی از دست دادیم و بدتر از آن وحید حیدریه که در جریان بازی مصدوم شد تا بازیکن جوان تیم ما انصاری که تجربه حضور در این سطح از بازی ها را نداشته به مسابقه بیاید. این ها نکاتی هستند که باید برای قضاوت کردن پرسپولیس لحاظشان کنیم.

از برانکو در مورد نمایش دور از انتظار بعضی از بازیکنان در تمرین و مسابقه سوال می‌ کنیم و او چنین پاسخ می‌دهد: همه فوتبالیست ها دوست دارند در عالی ترین سطح ممکن به میدان بروند اما این آرزو تنها برای تعدادی از آنها جامعه عمل می‌ پوشد. من یک مثال برای شما می‌زنم کریس رونالدو بازیکن تیم‌ملی پرتغال در بازی دوستانه با کرواسی به کرواسی آمد و بعد از بازی با پرواز اختصاصی به مادرید بازگشت در حالی که دو مربی و فیزیوتراپ او را همراهی می‌ کردند. رونالدو همان شب بعد از مسابقه بدون آنکه وقتی هدر بدهد، ماساژش را گرفته و تمرینش را انجام می‌دهد تا سطح آمادگی بدنی اش حتی یک ذره پایین نیاید. در حالی که شاید واقعا نیازی هم به این کار نداشته باشد. من درباره ریاضتی حرف می‌ زنم که شما برای رسیدن به سطح عالی باید آن را از سر بگذرانید. امکان ندارد که بازیکنی مثل مسی یا رونالدو یا هر ستاره دیگری بدون انضباط و سختی و خودداری به این موقعیت برسد. در واقع در این دنیا چیز اتفاقی وجود ندارد. من از بازیکنان پرسپولیس انتظار دارم با چنین تعهدی سال ورزشی خود را پشت سر بگذارند.

آخرین سوال ما پرسش درباره بازیکنی مثل محسن مسلمان و جری بنگستون بازیکن هندوراسی است که برانکو اینطور جواب داد: من صحبت هایم را به طور کلی مطرح کرده ام. همه باید بیشتر تلاش کنیم چون پرسپولیس یک تیم عادی نیست. تیم مردمی است که عاشقانه آن را دوست دارند. ما باید به این هوادار و به این اشتیاق احترام بگذاریم.

ورزش سه.

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در نمایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

نفسیه روشن و حیوانات مورد علاقه‌اش

حیوانات مورد علاقه‌ نفیسه روشن شاید برای خیلی ها ترسناک باشد. مثلا عکس گرفتن با یک مار دور…