اسکات کلی

امروز، اسکات کلی، فضانورد نامدار ناسا، رکورد جدیدی برای خود و ایالات متحده به ثبت رساند. تا پیش از امروز، هیچ فضانوردی از آمریکا به اندازه وی از زمین دور نبوده. پیش از این، رکورد متعلق به فضانورد آمریکایی-اسپانیایی، مایکل لوپز-آلگریا بود که ۲۱۵ روز طی سال ۲۰۰۷ در فضا سپری کرد.

حالا اسکات کلی دویست و شانزدهمین روز خود را در فضا جشن می گیرد. وی در تاریخ ۲۷ مارس امسال به ایستگاه بین المللی فضایی فرستاده شد و قرار است اوایل مارس سال آینده بازگردد. به طور کل، اسکات کلی تا پیش از بازگشت به خانه، رکورددار ۳۴۲ روز سفر فضایی خواهد بود.

با این حال، فضانوردان روسی به طور مجموع دست بالا را دارند. Valeri Polyakov با اقامت ۴۳۸ روزه اش در ایستگاه فضایی Mir، رکورد طولانی ترین سفر فضایی را به طور کل دارد. از سوی دیگر، Gennady Padalka نیز که اخیرا مدتی را در کنار کلی بود، مجموعا طی چند سفر، ۸۷۸ روز در فضا بوده است.

اسکات کلی و میخائیل کورنینکو، دو فضانورد آمریکایی و روسی، طی ماموریت یک ساله ناسا قرار است مدتی قریب به یک سال را ایستگاه فضایی بین المللی پشت سر گذارند. هدف این ماموریت، مطالعه اثرات طولانی مدت سفرهای فضایی روی بدن انسان است.

اسکات کلی
اسکات کلی

منبع:NASA

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در سرگرمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

نفسیه روشن و حیوانات مورد علاقه‌اش

حیوانات مورد علاقه‌ نفیسه روشن شاید برای خیلی ها ترسناک باشد. مثلا عکس گرفتن با یک مار دور…