لاغر شدن با ورزش

چیزی هست که ورزش نتواند انجام دهد؟ ورزش به ما کمک می کند وزن کم کنیم و بهتر بخوابیم، و همچنین از سرماخوردگی و آنفولانزا نیز پیشگیری می کند. جدای اندورفینی که تولید می کند تا خلق و خویمان سر جایش بیاید و سطح انرژی بالا برود، ورزش باعث کاهش استرس نیز است. با وجود این همه مزایایی که ورزش دارد به نظر می رسد هرچقدر بیشتر انجام شود بهتر است، اما آیا واقعا چنین است؟
متخصصان توصیه می کنند برای سالم ماندن پنج روز در هفته ۳۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط داشته باشید، پس شاید انجام دو مرتبه ورزش در روز بتواند جوابگوی برنامه هفتگی پر مشغله ای که داریم باشد و آن را متعادل کند. اگر می خواهید در یک روز دو مرتبه ورزش کنید باید مطمئن شوید هر دو مرتبه یک نوع ورزش را انجام ندهید و از هم متفاوت باشند، یعنی بین ورزش هوازی ، قدرتی و کشش، تعادل ایجاد کنید. صبح برای دویدن بیرون بروید و هنگام عصر یوگا کار کنید، و یا می توانید قبل از شام کمی تمرینات قدرتی انجام دهید. دقت داشته باشید که هر مرتبه کدام عضله را ورزش می دهید، چون در روز دومرتبه کار کردن روی یک عضله خاص مثلا عضله پا می تواند باعث عدم تعادل عضلانی، درد و آسیب دیدگی شود. همچنین روزهای استراحت را فراموش نکنید، عضلات به زمانی برای ریکاوری نیاز دارند.
باید توجه داشته باشید که بیش از حد هم روی خود فشار نیاورید، اگر احساس بی حالی، سرگیجه، حالت تهوع، و یا درد شدید داشتید باید بلافاصله تمرین را متوقف کنید، و دفعه ی بعد کمی از سنگینی ورزش بکاهید.
دوبار ورزش در روز باعث می شود مقدار بیشتری کالری بسوزانید، پس مطمئن شوید به اندازه کافی پروتئین و کربوهیدرات سالم نیز مصرف می کنید. تا وقتی دومرتبه ورزش در روز اختلالی در زندگی تان ایجاد نکند ( مثلا مانع خواب راحت شود ) می توانید این کار را انجام دهید.

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در نمایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

نفسیه روشن و حیوانات مورد علاقه‌اش

حیوانات مورد علاقه‌ نفیسه روشن شاید برای خیلی ها ترسناک باشد. مثلا عکس گرفتن با یک مار دور…