چربی دور شکم

با اینکه انجام ورزش کرانچ باعث قدرتمند شدن عضلات شکم می شود، اما متاسفانه باعث از بین رفتن چربی دور آن نیست. برای از بین بردن این سد بهتر است ورزش های هوازی کالری سوز را نیز انجام داد. اما نه هر ورزش هوازی که وجود دارد، باید روی ورزش های هوازی چرخشی تمرکز کنید. تغییر بین ورزش هوازی کند و سریع کلید کار است.

در یک تحقیق که اخیرا انجام شد محققان متوجه شدند خانم هایی که ورزش هوازی ترکیبی با مدت زمان ۲۰ دقیقه انجام داده بودند توانستند از خانم هایی که ۴۰ دقیقه ورزش هوازی با یک سرعت معین انجام دادند بیشتر وزن کم کنند. یعنی نصف دیگران ورزش کنیم و بیشتر کالری بسوزانیم؟ چه خوب!

ورزش ترکیبی را می توانید موازی با هر فعالیتی انجام دهید. در ادامه راه هایی برای آوردن این نوع ورزش به روتین روزانه تان  معرفی می کنیم:

استفاده از اهداف بصری: با سرعت متعادل بدوید یا دوچرخه سواری کنید، سپس به جلو نگاه کنید و تا ۱۵ متر جلوتر یا بالای یک سربالایی یا تا انتهای خیابان با سرعت حرکت کنید. همین که به جایی که در نظر داشتید رسیدید، دوباره به همان سرعت متعادلی که داشتید بازگردید. بعد از اینکه نفستان سر جایش برگشت، یک هدف دیگر برای خود انتخاب کنید.

از زمان استفاده کنید: حواستان به ساعت باشد و با سرعت متعادل به مدت دو دقیقه حرکت کنید، سپس به مدت یک دقیقه با نهایت سرعت بدوید، همین الگو را تا ۳۰ دقیقه ادامه دهید.

از موسیقی استفاده کنید: برای خود یک لیست آهنگ تهیه کنید که مدتی از آهنگ ها ملایم باشد و مدتی از آن با دور تند. سرعت خود را با موسیقی تنظیم کنید.

منبع: دکتر کرمانی

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در نمایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

نفسیه روشن و حیوانات مورد علاقه‌اش

حیوانات مورد علاقه‌ نفیسه روشن شاید برای خیلی ها ترسناک باشد. مثلا عکس گرفتن با یک مار دور…