فیلم کتاب جنگل

در حالی که کمپانی دیزنی با «کتاب جنگل» از دو هفته پیش صدرنشین فروش سینما است، این هفته برگ برنده دیگری برای تسخیر سینمای جهان رو کرد.

به نظر می‌رسد که هیچ‌ فیلمی توان رقابت به «کتاب جنگل» دیزنی را ندارد. این فیلم در سومین هفته اکران با فروشی برابر با ۴۲٫۴ میلیون دلار در سینماهای آمریکای شمالی یکه‌تاز بود و فیلم‌های تازه‌ای مانند کمدی «روز مادر» و اکشن کمدی «کیانو» را در گرد و غبار پشت سر خود جا گذاشت.

«کتاب جنگل» نسبت به هفته گذشته شاهد ۳۰ درصد افت فروش در آمریکای شمالی بود. این فیلم در ۵۳ بازار خارجی هم ۵۷٫۱ میلیون دلار فروخت. مجموع فروش جهانی «کتاب جنگل» تا این لحظه ۶۸۴٫۸ میلیون دلار است.

پر بیراه نیست اگر دیزنی را پادشاه این روزهای سینمای جهان بنامیم. این کمپانی علاوه بر «کتاب جنگل» به تازگی فیلم «کاپیتان آمریکا : جنگ داخلی» را نیز به سینمای جهان عرضه کرده است. «کاپیتان آمریکا» که هنوز در آمریکا اکران نشده، در باقی نقاط جهان گیشه را تسخیر کرد و با فروشی برابر با ۲۰۰٫۲ میلیون دلار یکی از پرفروش‌ترین افتتاحیه‌های تاریخ سینمای جهان را به نام خود ثبت کرد.

از حکایت موگلی در جنگل که بگذریم دیگر فیلم‌های عرضه شده در سینماهای آمریکا جذابیت آنچنانی برای تماشاگران نداشتند، و هر سه فیلم تازه‌وارد با اکران گسترده زیر ۱۰ میلیون دلار فروش داشتند.

در میان تازه‌واردها «کیانو» از کمپانی برادران وارنر از دیگران بهتر عمل کرد. این فیلم در افتتاحیه به فروشی برابر با ۹٫۳۵ میلیون دلار دست یافت.

البته «کیانو» با بودجه‌ای پائین ساخته شده، و در مجموع برای ساخت ۱۵ میلیون دلار هزینه داشته است. این فیلم داستان دو دوست را روایت می‌کند که برای نجات گربۀ خود تظاهر می‌کنند خلافکارند و به دنیای یک گروه قاچاقچی مواد مخدر وارد می‌شوند. عمده تماشاگران این فیلم مرد بودند.

در این بین «شکارچی : جنگ زمستان» این هفته هم در جلب مخاطب شکست خورد و در پایان مجموع فروش خود در سینماهای آمریکا را به ۳۴ میلیون دلار رساند.

«روز مادر» به کارگردانی گری مارشال و با حضور ستارگانی مانند جولیا رابرتس، جنیفر آنیستون، جیسون سودکیس و کیت هادسن در افتتاحیه به فروشی برابر با ۸٫۳ میلیون دلار قناعت کرد. این فیلم داستان سه نسل متفاوت را یک هفته مانده به روز مادر روایت می‌کند.

سومین فیلم تازه وارد این پایان هفته انیمیشن خانوادگی «رچت و کلنک» بود. این فیلم که با اقتباس از یک بازی ویدئویی با همین نام ساخته شده، داستان دوستی یک روبات و یک گربۀ وحشی است. این فیلم با فروشی برابر با ۴٫۸ میلیون دلار هفتمین فیلم پرفروش پایان هفته بود.

پل جیاماتی، جان گودمن، بلا ترون، روزاریو داوسون و سیلوستر استالون صداپیشگان این انیمیشن هستند.

بدون شک حضور قدرتمند «کتاب جنگل» یکی از دلایل افت فروش دیگر فیلم‌های سینمای آمریکا است. این فیلم نیز هفته آینده با اکران گسترده «کاپیتان آمریکا : جنگ داخلی» با مشکلی جدی روبه‌رو خواهد شد.

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در تئاتر و سینما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

بهنام صفوی درگذشت

بهنام صفوی خواننده پاپ ایرانی درگذشت. وی که از سال ها پیش دچار ضایعه مغزی بود و پس از دوبا…