گواهینامه رانندگی بدون کارت پایان خدمت

با موافقت ستاد کل نیروهای مسلح، شرط داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی برای اخذ گواهینامه رانندگی حذف شد.

در جلسه‌ای که روز گذشته سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی داشت؛ تصمیمات جدیدی در زمینه‌ی نحوه اجرای برخی از مواد قانونی مرتبط با سربازان و مشمولان خدمت وظیفه عمومی اتخاذ شد.

یکی از موضوعات مورد بحث توافقات انجام شده در این جلسه شرط وجود کارت پایان خدمت و یا معافیت از سربازی جهت دریافت گواهینامه بود که در بند (ه) ماده ۵۴ قانون بیمه شخص ثالث این شرط حذف شده و نیروی انتظامی باید در اسرع وقت آن را اجرایی کند. در این بند قانونی که پیش از این نیروی انتظامی به دلیل مغایرت با سایر قوانین از اجرای آن سرباز زده و مشروط به ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح شده بود؛ تصریح شده است: «اخذ گواهینامه نیازمند کارت پایان خدمت و معافیت سربازی نیست.»

سرلشگر باقری - کافه لینک
سرلشگر باقری – کافه لینک

اگرچه هنوز تصمیمات اتخاذ شده در جلسه‌ی روز گذشته رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی به صورت رسمی ابلاغ ابلاغ نشده است؛ اما به گفته سردار کمالی، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح، به زودی و طی چند روز آینده این تصمیم  ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

پیش از این سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرده بود که پلیس برای اجرای این قانون، در انتظار ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح است. باید منتظر ماند و دید این ابلاغیه چه زمانی ارسال شده و از چه تاریخی محدودیت دریافت گواهینامه برای مشمولان سربازی برداشته می‌شود.

گواهینامه رانندگی بدون کارت پایان خدمت
کارت پایان خدمت – کافه لینک
بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در کافه لینک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…