آرایش ابرو
درست همانطور که فرم سیبیل آقایان می‌تواند ظاهر صورتشان را تغییر دهد، فرم ابروها بر چشم‌ها و درنتیجه صورت تاثیر فراوانی می‌گذارد.

 

پیدا کردن بهترین شکل ابرو بدون از بین بردن ظاهر طبیعی آن، چیزی است که همه خانم‌ها هنگام آرایش ابروهایشان به دنبال آن هستند. ابرو نقش مهمی در زیبایی چهره ایفا می‌کند و آرایش درست و زیبای آن فوت و فن‌های خودش را دارد. باریک یا کلفت کردن بیش از اندازه ابرو، استفاده از لوازم آرایشی نادرست و بسیاری از موارد دیگر که در نتیجه ناآگاهی رخ می‌دهند می‌توانند منجر به نازیبایی یا غیرطبیعی جلوه دادن صورتتان شوند. این را بدانید که درست همانطور که فرم سیبیل آقایان می‌تواند ظاهر صورتشان را تغییر دهد، فرم ابروها بر چشم‌ها و درنتیجه صورت تاثیر فراوانی می‌گذارد. از بسیاری از جهات، ظاهر چشمان با کمان، طول و ضخامت ابروها تعریف می‌شود. ما در اینجا زیر و بم آرایش ابروها را به شما یاد می‌دهیم که به کمک آنها می‌توانید به فرم دلخواهتان دست یابید.

۱-ابروها را به کنترل خود درآورید
سعی کنید ابروهای خود را آراسته نگه دارید. موهای ناموزون و نامرتب را بردارید. اگر احساس خوبی از برداشتن مو ندارید، می‌توانید قبل از اصلاح از یک ژل بی‌حس‌کننده استفاده کنید.

۲-زیاد از موچین استفاده نکنید
استفاده بیش از اندازه از موچین ابروهای شما را بد‌شکل می‌کند و ممکن است بخشی از ابروها را خالی کند. برای جلوگیری از این اتفاق، بهتر است ماهی یک بار از موچین استفاده کنید. ممکن است این زمان برایتان طولانی باشد، اما در این بازه زمانی رشد ابروها به مقدار قابل توجهی می‌رسد و می‌توانید آنها را به شکل دلخواه خود در بیاورید.

۳- ابروها را نزدیک به هم نگه دارید
ابروها می‌توانند خصوصیات نامتناسب و قاب چهره شما را بهبود بخشند. اگر وسط ابروها را بیش از اندازه خالی کنید، توازن صورت به هم می‌خورد و در نتیجه کمی عجیب و غریب جلوه خواهید کرد.

۴- از مداد استفاده نکنید
مداد ابرو، خطوط ضخیم و سنگینی روی ابرو ایجاد می‌کند. بهتر است از این مدادها برای پر کردن ابرو استفاده نکنید. با این حال، اگر نیاز دارید ابروهایتان را پر کنید، از یک سایه چشم روشن‌تر از رنگ موی خود استفاده کنید.

۵- از یک آینه عادی استفاده کنید
وقتی می‌خواهید از موچین استفاده کنید، بهتر است یک آینه کلوزآپ بردارید. اما برای شکل دهی به ابروها از این آینه استفاده نکنید، چون تصویر متفاوتی از شکل ابروهای شما ارائه می‌کند. بنابراین بهتر است از یک آینه عادی استفاده کنید.

۶- تاتو کنید
یکی از بهترین راهکارهای موجود برای حفظ شکل و زیبایی ابروها، تاتو کردن است. اما این روش تنها به کسانی توصیه می‌شود که از مشکل کم پشت بودن ابروهای خود رنج می‌برند. برای تتو کردن ابروها به یک آرایشگر مجرب مراجعه کنید. تتو یک امر دائمی است، پس باید ارزشش را داشته باشد.

۷-سایه زدن ابروها
اگر می‌خواهید ابروها را سایه بزنید، از رنگ مشابه موهای خود استفاده کنید. نتیجه بسیار خیره کننده خواهد بود. دفعه بعد یک رنگ روشن‌تر بزنید، تا تفاوت را مشاهده کنید.

۸-شکل‌دهی به ابروها
روش‌های مختلفی برای شکل‌دهی به ابروها وجود دارد. نخست، از یک پرایمر چشم استفاده کنید تا ابروها برای پذیرش رنگ و سایه جدید آماده شوند. پرایمر کمک می‌کند که رنگ ابرو دوام بیشتری داشته باشد. سپس، با استفاده از یک قلم موی نرم، ابروهایتان را به شکل دلخواهتان در آورید.

۹-جوش نزنید
آرامش خود را حفظ کنید؛ اگر ابروی سمت چپ با ابروی سمت راست تشابهی ندارد، به معنای این نیست که کارتان بد بوده است. داشتن ابروهای یکسان و متوازن یک امر ایده‌آل است، اما هیچ چیز کامل نیست. ایجاد توازن بی‌عیب و نقص غیر‌ممکن است، باید بپذیرید!

۱۰- شکل دلخواهتان را بیابید
شکل صورت در افراد مختلف متفاوت است. این مسئله در مورد ابروها نیز صدق می‌کند. بنابراین، نخست باید شکل صورت خود را بشناسید و سپس ابروهایتان را به فرمی که دوست دارید در بیاورید. اغلب افراد در شکل‌دهی به ابروهایشان مشکل دارند. برای آنکه به هنگام شکل‌دهی به ابروها در بین خطوط ابرو عمل کنید، یک خط چشم سفید بردارید و طرحی از شکل دلخواهتان را بر روی ابرو بزنید.

۱۱- به کمان ابروهایتان بیشتر توجه کنید
تمرکز رنگ را بیشتر روی بخش کمانی ابرو بگذارید و در لبه‌های ابرو در نزدیکی بینی زیاد رنگ نزنید. استفاده بیش از اندازه از رنگ در نقاط نادرست می‌تواند ابروهای شما را غیر‌طبیعی جلوه دهد.

۱۲- ابزار دلخواهتان را انتخاب کنید
تنها ۴ وسیله برای پر کردن ابروها وجود دارد. مداد، ژل، پودر، و قلم مو، ۴ گزینه موجود هستند. شما می‌توانید بسته به مقدار رنگ، شکل دلخواه، هدف و اولویت‌های خود از ابزار مناسب استفاده کنید.

۱۳-نکاتی در رابطه با موچین
تصور می‌شود که موچین بهترین وسیله برای نگهداری از ابروها باشد. دلیلش این است که حجم زیادی از موها را در بر نمی‌گیرد. علاوه بر این، می‌توانید از موچین شخصی خود در خانه استفاده کنید، بدون آنکه نگران انتقال باکتری یا قارچ باشید. این کار هزینه‌ای ندارد و تنها چند دقیقه به طول می‌انجامد!

منبع: webmd

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در کافه بانوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کاهش درد اپیلاسیون

این‌روزها بازار اپیلاسیون هم برای خان‌ها و هم برای آقایان گرم است. ایپلاسیون علاوه بر زیبا…