پوکمون گو چیست؟

این سئوالی است که شاید این روزها زیاد کسی آن را نپرسد ولی تا چند وقت دیگر پوکمون گو جنجال زیادی بپا خواهد کرد، پوکمن گو نام یک بازی واقعیت افزوده از شرکت بازی سازی معروف نیتندو می باشد. تنها ۱۰ روز از عرضه پوکمون گو آنهم در چند کشور محدود میگذرد اما تب آن همه جا را فرا گرفته است.

این بازی، تنها دو روز پس از عرضه‌اش در ایالات متحده، روی ۵٫۱۶ درصد تمام دستگاه‌های اندرویدی این کشور نصب شده بود و توانست به صدر جدول بازی‌های محبوب اپ‌استور اپل برسد. ارزش سهام نینتندو به بالاترین مقدار خود از سال ۱۹۸۳ رسیده است. تقاضا برای بازی کردن Pokémon GO آن‌قدر زیاد است که سرورهای جواب نمی‌دهند؛ با این حال محبوبیت زیاد این بازی کاری کرده است تا یکی از مسوولان بالارده‌ی آمازون به نینتندو پیشنهاد استفاده از سرورهای آن‌ها را بدهد.

با تمام این اوصاف، Pokémon Go دقیقا چیست؟

مجموعه بازی‌های پوکمون،‌ یکی از بزرگ‌ترین مجموعه بازی‌های نقش‌آفرینی تاریخ هستند. این بازی‌ها ۲۰ سال پیش روی کنسول دستی گیم‌بویکارشان را شروع کردند. ایده‌ی اصلی بازی هم از علاقه‌ی خالق این مجموعه بازی‌ها به جمع کردن حشرات گرفته شده است. در این بازی‌ها، هیولاهایی به اسم پوکمون را پیدا می‌کنید، جمع می‌کنید، تمرین می‌دهید و در نهایت آن‌ها را به جان یکدیگر می‌اندازید. مجموعه‌ی پوکمون آن‌قدر بزرگ شده است که از روی آن انیمه، مانگا، کارتون، بازی کارتی و خیلی چیزهای دیگر ساخته‌اند.

مشکلات بازی پوکون گو

بازی پوکمون گو در ابتدای عرضه خود با مشکل کمبود سرور مواجه شد چیزی که سازندگان بازی حتی تصورش را هم نمیکردند. برای همین ممکن است شما در هنگام ورود اولیه به بازی با این خطا مواجه شوید که سرور های ما در حال حاضر قادر به پاسخگویی نیستند و ما در تلاش برای رفع این مشکل هستیم و تا دقایقی دیگر مجددا تلاش کنید.

خطای اول بازی که با تعویض آی پی به کشور آمریکا مرتفع میگردد
خطای اول بازی که با تعویض آی پی به کشور آمریکا مرتفع میگردد

اما برای رفع مشکل عرضه بازی در کشور های محدود دنیا برای ما ایرانیان راه حل قدیمی تغییر آی پی که روش های آن را خود شما خوب میدانید جواب میدهد و سبب میشود که بتوانید بازی را اغاز کنید.

در بازی‌های اصلی پوکمون، یک دنیای بزرگ در مقابل‌تان است. ماجراجویی‌تان را در این بازی‌ها، با یک شخصیت و یک پوکمون آغاز می‌کنید و هدف اصلی بازی هم، پیدا کردن تمام پوکمون است. این بازی‌ها داستانی هم دارند و در آن، شخصیت‌های مختلفی می‌بینید و پوکمون‌های‌تان را مقابل یکدیگر قرار می‌دهید.

نینتندو بازی Pokémon GO را با عبارت “یک ماجراجویی در دنیای واقعی” توصیف کرده است. این بازی موبایلی از قابلیت GPS گوشی و دوربین آن استفاده می‌کند تا مکانی که در آن هستید را تبدیل به یک نقشه‌ی بازی پوکمون کند. مثل بازی‌های پوکمون، خودتان باید در دنیا، اما این بار دنیای واقعی، بگردید و پوکمون پیدا کنید. همانطور که راه می‌روید، ممکن است یک پوکمون پیدا کنید.

یکی از جانورهای Pokémon GO
یکی از جانورهای Pokémon GO

بازی به شما می‌گوید که برای مثال، در فاصله‌ی دور یا نزدیک شما، فلان پوکمون قرار دارد. شما خودتان باید راه بروید و آن پوکمون را پیدا کنید. فاصله‌ی دور یا نزدیک، با استفاده از یک ردپا مشخص شده است. اگر یک ردپا در کنار عکس پوکمون دیدید، یعنی به شما خیلی نزدیک است. دورترین فاصله هم سه ردپا است. در تجربه‌ای که ما از بازی داشته‌ایم، سه ردپا ممکن بود حتی دو سه خیابان آن‌ور تر باشد.

وقتی که یک پوکمون در نزدیکی‌تان پیدا شد، روی آن اشاره می‌کنید. حالا باید گوی‌های معروف این مجموعه بازی‌ها که Pokéball نام دارند را به سمت پوکمون‌ای که پیدا کرده‌اید پرتاب کنید. برخی پوکمون‌ها قوی‌تر از دیگری هستند و گرفتن‌شان کار راحتی است. بهترین زمان برای گرفتن یک پوکمون، زمانی است که دایره‌ی رنگی دورش کوچک شده است. باید Pokéball را در این دایره پرتاب کنید.

به موضوعی هم باید توجه کنید: پوکمون‌ها فقط برای شما روی نقشه نمایش داده نمی‌شوند و تمام کسانی که در اطراف شما Pokémon GO بازی می‌کنند، می‌توانند این جانورها را برای خودشان بگیرند؛ یعنی ممکن است به یک پوکمو‌ن برسید و همان لحظه کسی در نزدیکی شما باشد و آن پوکمون‌ را زودتر از شما بگیرد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

مواظب باشید، پوکمون گو یک بازی اعتیاد آور است
مواظب باشید، پوکمون گو یک بازی اعتیاد آور است

پوکمون‌ها به چه درد می‌خورند؟

مثل دیگر بازی‌های پوکمون، هدف اصلی هم در Pokémon GO جمع کردن این هیولاها و مبارزه با آن‌ها است. روی نقشه‌ای که قرار دارید، محل‌هایی به اسم Gym یا همان باشگاه قرار گرفته‌اند. این باشگاه‌ها را خود سازنده‌ی بازی روی نقشه قرار داده است. در باشگاه‌ها، با دیگر کسانی که Pokémon GO بازی می‌کنند می‌توانید یک تیم برای خودتان بسازید. تیم‌ها با یکدیگر در باشگاه تمرین و پوکمون‌های‌شان را برای مبارزه با دیگر تیم‌ها، قوی‌تر می‌کنند.

تیم‌ها می‌توانند به همراه هم به یک باشگاه که روی نقشه است و به آن‌ها تعلق ندارد، حمله و آن مکان را تصرف کنند. در حال حاضر، بازی سه تیم«قرمز» (Team Valor)، «آبی» (Team Mystic) و «زرد» (Team Instinct) دارد. وقتی برای اولین بار به سطح تراز ۵ می‌رسید، بازی از شما می‌پرسد که می‌خواهید به کدام تیم وارد شوید. پس از انتخاب تیم‌تان، اگر به باشگاهی برخورد کردید، می‌توانید رنگ آن را ببینید و متوجه شوید که آیا این باشگاه متعلق به دشمنا‌ن‌تان است، یا خودی‌ها آن جا را تصرف کرده‌اند.

همانطور که از یک بازی پوکمون انتظار دارید، پوکمون‌ها تجربه می‌گیرند و قوی می‌شوند. این قوی‌تر شدن، به معنای باز شدن مهارت‌های بیشتر و هم‌چنین تکامل آن‌ها است. تکامل پوکمون‌ها، آن‌ها را به هیولاهایی قوی‌تر و بزرگ‌تر تبدیل می‌کند.

یکی از جانورهای Pokémon GO
یکی از جانورهای Pokémon GO

با همه گیر شدن بازی پوکمون گو کاربران ممکن است با مشکلات زیادی برای اجرای آن روبه‌رو باشند. از آنجایی که این بازی به‌شدت نیازمند سیگنال قوی GPS است، این مهم است که شما همواره در مکانی این بازی را اجرا کنید رو باز باشد. در این مقاله سعی داریم تا به از پیش روی برداشتن تمامی اشکالات مربوط به پیغام خطای GPS signal not found در این بازی بپردازیم.

طی روزهای گذشته بارها و بارها در ارتباط با بازی پوکمون گو صحبت کرده‌ایم و اینک بحث این بازی در تمامی محافل دوستانه و خانوادگی در جریان است. از مهم‌ترین مشخصه‌هایی که موجب محبوبیت این بازی شده است باید به ویژگی «واقعیت افزوده» این بازی و همچنین عدم نیاز به‌سرعت زیاد برای اجرای پوکمون گو است که می‌تواند تأثیرات بسیار مهمی را در هرچه بیشتر شدن محبوبیت این عنوان بگذارد. اما جدا از همه این‌ها باید گفت که بازی پوکمون Go بدون ارتباطات GPS هیچ است! بنابراین بسیار مهم است که شما برای اجرای این بازی از سیگنال قدرتمند GPS برخوردار باشید. در این مقاله قصد داریم راه حل‌هایی را ارائه دهیم تا همیشه ارتباط جی پی اس دستگاه شما برقرار باشد.

آموزش حل مشکل پیغام خطای GSP signal not found بازی پوکمون گو

اگر شما با وارد شدن به این بازی با پیغام خطایی مربوط به پیدا شدن سیگنال جی پی اس روبه‌رو شدید، چندین راه برای حل آن پیش روی پای شما قرار دارد:

  • اگر شما در یک محیط داخلی قصد دارید این بازی را اجرا کنید احتمالاً ناموفق خواهید بود. بنابراین سعی کنید تا آن را خارج از منزل تجربه کنید. به بیرون از منزل رفته تا ماهواره‌های مربوطه بتوانند به‌خوبی سیگنال‌های GPS را به تلفن همراه شما ساطع کنند و بتوانید در دنیای واقعی این بازی را بدون هیچ‌گونه مشکلی تجربه کنید.
  • (مخصوص گوشی‌های آیفون) اگر به بیرون رفتید ولی باز هم این مشکل پا بر جا بود بهتر است گزینه وای-فای را فعال کنید. حتی اگر اتصال اینترنت شما از طریق وای-فای برقرار نشده است بهتر است این گزینه را فعال کنید. نقشه برداری وای-فای یکی از بخش‌های سرویس‌های مکان یابی اپل هستند.
یکی از جانورهای Pokémon GO
یکی از جانورهای Pokémon GO

چگونه وای-فای را فعال کنیم؟

۱ – در حالی که بازی پوکمون Go فعال است، انگشتان خود را از پایین صفحه به قسمت بالا سوایپ کرده تا وارد بخش مرکز کنترل شوید.

۲ – بر روی آیکون Wi-Fi ضربه بزنید تا آن به صورت انتخاب شده درآید.

۳ – کار تمام است و انگشتان خود را به سمت پایین سوایپ کنید تا از این بخش خارج شوید.

هنوز هم پیغام خطای جی پی اس فعال است؟ از بازی خارج شده و دوباره وارد آن شوید

گاهی اوقات خیلی سریع خارج شدن و اجرای دوباره بازی می‌تواند اتصالات جی پی اس را نیز قطع و وصل کند تا دوباره سیگنال‌ها به سمت دستگاه شما ساطع شوند.

در انتها اگر باز هم این مشکل پا برجا بود تنها یک دلیل می‌تواند داشته باشد و آن‌هم وجود اشکال در سرورهای Niantic (سازنده بازی) است. این اشکالات نیز ممکن است به جهت شلوغی بیش از حد سرورهای بازی پوکمون Go پیش آید. پس بهتر است برای چند دقیقه‌ای از بازی خارج شده و پس از آن دوباره آن را تست کنید.

برای آگاهی از نکات و ترفند ها و آشنایی با اصطلاحات این بازی جذاب این مطلب را  ببینید
  • ریزه کاری های بازی پوکمون گو

    به مرحله پنج بازی رسیده اید ولی هنوز عضو تیمی نشده اید؟ پوک بال(Pokéballs) یا همان توپ شکا…
بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در سرگرمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

نفسیه روشن و حیوانات مورد علاقه‌اش

حیوانات مورد علاقه‌ نفیسه روشن شاید برای خیلی ها ترسناک باشد. مثلا عکس گرفتن با یک مار دور…