زهرا نعمتی

وقتی پیستوریوس، بعد از سال‌ها مبارزه با بی‌عدالتی موفق به کسب سهمیه حضور در المپیک لندن و رقابت با همتایان سالم خود شد تا مدت‌ها و حتی ماه‌ها در صدر اخبار رسانه‌های ورزشی و حتی غیرورزشی و مطرح جهان قرار داشت به طوری‌که کمتر رسانه دیداری، شنیداری و حتی تصویری را می‌شد پیدا کرد که خبری از موفقیت این ورزشکار معلول منتشر نکرده باشد.

اُسکار پیستوریوس، دونده معروف آفریقایی، بعد از سال‌ها تلاش، نخستین ورزشکار معلولی بود که موفق به کسب سهمیه حضور در المپیک غیرمعلولین شد، البته گفته می‌شود سال‌های دور یک پینگ‌پنگ‌باز (با قطع یک دست) نیز موفق به کسب سهمیه حضور در بازی‌های‌المپیک افراد غیرمعلول شده بود که اطلاعات چندانی از او در دست نیست، اما حالا بعد از سال‌ها اتفاقی مهم نه تنها در عرصه ورزش ایران بلکه جهان رخ داده است؛ حضور زهرا نعمتی در المپیک برزیل به عنوان نخستین بانوی دارای معلولیت تاریخ ورزش جهان.

بدون شک فارغ از هر نتیجه‌ای، حضور نعمتی در المپیک ریو می‌تواند برگ برنده کاروان ورزشی ایران به عنوان نخستین زن دارای معلولیت حاضر در المپیک باشد. پیشنهاد می‌شود اعضای جامعه ورزش ایران و در رأس آنها کمیته ملی المپیک این فرصت را غنیمت شمرده و با بهره‌گیری از این پتانسیل و سپردن پرچمداری کاروان ورزشی ایران به نعمتی، ایران را در مرکز توجه رسانه‌های جهانی قرار دهند.

حضور زن مسلمان ایرانی آن هم با حجاب برتر، در جامعه جهانی که از زن به عنوان یک ابزار تبلیغاتی بهره می‌برد، بدون شک می‌تواند احترام ایران به ارزش های والای زنان را نشان دهد چرا که کم‌تر کشوری یک ورزشکار زن را به عنوان پرچمدار انتخاب می‌کند و البته در تاریخ ورزش ایران این موضوع بی‌سابقه نیست.

با توجه به جایگاه والای زن مسلمان در دین اسلام و تبلیغات منفی‌ای که در رسانه‌های استکباری علیه ایران و ایرانی انجام می‌شود این بهترین زمان است تا به جهانیان ثابت کنیم که ارزش زن در جامعه اسلامی ایران تا چه اندازه بالاست.

از طرفی ورزشکارانی که بتوانند در حال حاضر به عنوان گزینه پرچمداری المپیک مطرح باشند اندک هستند و اوضاع خوبی هم ندارند؛ بهداد سلیمی که مصدوم است و حمید سوریان به عنوان پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ ایران هنوز موفق به کسب سهمیه هم نشده است و اگر هم بشود مسابقات او به گونه‌ای است که شاید حضورش به عنوان پرچمدار در تمریناتش برای تکرار مدال طلای المپیک لندن او را با مشکل مواجه کند.

زهرا نعمتی
زهرا نعمتی
بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…
  • بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی خواننده پاپ ایرانی درگذشت. وی که از سال ها پیش دچار ضایعه مغزی بود و پس از دوبا…
  • سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان ایران، چندی قبل شایعه لغ…
بارگذاری در انتخاب سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…