شرکت هواوی امروز طی مراسمی گوشی‌های میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو را معرفی کرد؛ دو گوشی که جدیدترین پرچم‌داران هواوی به حساب می‌آیند. گوشی‌های جدیدی که این روزها به بازار معرفی می‌شوند صفحه‌نمایش‌های کم‌حاشیه دارند و در آن‌ها از قابلیت‌های مرتبط با هوش مصنوعی استفاده شده. هوآوی میت ۱۰ و هوآوی میت ۱۰ پرو  هم از این مدهای جدید بازار دور نمانده‌اند؛ با دو گوشی کم‌حاشیه طرفیم که شرکت سازنده تلاش کرده قابلیت‌های مرتبط با هوش مصنوعی آن‌ها را هم تا حد ممکن بهبود دهد.

مهم‌ترین تفاوت میان این دو گوشی اندازه صفحه‌نمایش و شکل آن‌ها است. میت ۱۰ صفحه‌نمایش ۵٫۹ اینچی LCD با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ دارد در حالی که صفحه‌نمایش میت ۱۰ پرو یک صفحه‌نمایش اولد ۶ اینچی است و رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ دارد. هر دوی این تلفن‌های هوشمند در بخش‌های بالا و پایین گوشی طراحی کم‌حاشیه دارند. طراحی گوشی‌ها به شکلی است که مدل پرو تا حدی کوچکتر به نظر می‌آید اما به دلیل نسبت تصویر ۱۸:۹، شمایل گوشی شباعت زیادی با گوشی‌های بدون حاشیه‌ای دارد که امسال معرفی شدند.

Huawei Mate 10 - کافه لینک
Huawei Mate 10 – کافه لینک

هر دو مدل‌ میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو ساختار شیشه‌ای براق دارند و با رنگ‌های متنوعی به بازار می‌آیند. ظاهرا یک مدل ویژه Porsche Design هم از میت ۱۰ پرو با رنگ سیاه به بازار عرضه می‌‎شود.

هواوی میت ۱۰ ضخامت ۸٫۲ میلی‌متری دارد و حسگر اثرانگشت آن هم زیر صفحه‌نمایش قرار دارد. این گوشی دارای جک هدفون و شیار حافظه microSD است در حالی که مدل پرو ضد آب است، فرستنده مادون‌قرمز دارد اما نه جک هدفون دارد و نه شیار حافظه.

به جز تفاوت‌های ظاهری و مربوط به طراحی هر دوی این مدل‌ها ویژگی‌های سخت‌افزاری مشابه دارند. میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو از تراشه کرین۹۷۰، چهار گیگابایت رم، باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و دوربین دوتایی با دریچه دیافراگم f/1.6 بهره می‌برد.

ساختار دوربین دوتایی این مدل از مجموعه یک حسگر رنگی ۲۰ مگاپیکسلی و یک حسگر مونوکروم ۱۲ مگاپیکسلی تشکیل شده است. باید به این نکته هم اشاره کرد که مدل پرو یک نسخه ویژه با ۶ گیگابایت رم و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی دارد. نهایتا مدل خاص با طراحی Porsche Design دارای ۶ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت خواهد بود.

هر دوی این گوشی‌ها از USB-C استفاده می‌کنند و می‌توانید آن‌ها را به مانیتور متصل کنید. در حالی که برای اتصال گوشی‌هایی مثل گلکسی اس ۸ و نوت ۸ به نمایشگر باید از داک مخصوص استفاده کنید، این مدل‌ها هیچ نیازی به داک ندارند و می‌توان آن‌ها را صرفا از طریق کابل به نمایشگر وصل کرد.

Huawei Mate 10 - کافه لینک
Huawei Mate 10 – کافه لینک
Huawei Mate 10 - کافه لینک
هوآوی میت ۱۰ و هوآوی میت ۱۰ پرو

هنوز تاریخ عرضه این دو مدل مشخص نشده اما قیمت‌ هواوی میت ۱۰ در اروپا ۶۹۹ یورو (۸۲۴ دلار) و قیمت میت ۱۰ پرو ۷۹۹ یورو (۹۴۲ دلار) خواهد بود. مدل خاص میت ۱۰ که با عنوان Porsche Design شناخته می‌شود هم ۱۳۹۵ یورو (۱۶۴۵ دلار) قیمت‌گذاری شده؛ قیمتی که واقعا بالا به نظر می‌رسد.

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…
  • بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی خواننده پاپ ایرانی درگذشت. وی که از سال ها پیش دچار ضایعه مغزی بود و پس از دوبا…
  • سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان ایران، چندی قبل شایعه لغ…
بارگذاری در انتخاب سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…