رییس هیات هنرهای رزمی و کونگ فو گلستان گفت: تیم کونگ فو دختران گلستان با وجود مشکلات مالی برای تامین امکانات و هزینه ها، به عنوان تنها نماینده استان در رقابت های لیگ برتر کشور شرکت می کند.

حمید اسکندری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این رقابت ها از 13 شهریور آغاز می شود و در هفته اول، تیم هیات کونگ فو گلستان در تهران به مصاف حریفان خواهد رفت.
وی بیان کرد: براساس برآوردهای انجام شده، شرکت در این رقابت ها بیش از صد میلیون ریال هزینه در بر دارد و با وجود تلاش فراوان برای تامین این هزینه ها با کمک بخش خصوصی و حامیان مالی، تاکنون موفق به انجام آن نشده ایم.
رییس هیات هنرهای رزمی گلستان اضافه کرد: در صورت تامین نشدن این بودجه ها، شاید مجبور شویم از تهیه برخی اقلام مانند گرمگن های یکدست برای دختران کونگ فو کار صرفنظر کنیم.
اسکندری همچنین به دیگر برنامه های این هیات در اعزام ورزشکاران به رقابت های کشوری اشاره کرد و گفت: اعزام تیم مردان بخش آزاد به مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در زنجان ، تیم پسران جوان به رقابت های انتخابی تیم ملی در سمنان ، تیم مردان به رقابت های نیمه آزاد انتخابی تیم ملی در زنجان و تیم دختران نوجوان به رقابت های قهرمانی کشور در مشهد در دستور کار هیات قرار دارد.
وی ادامه داد: کونگ فو گلستان در 4 سال اخیر موفق به کسب هیچ مدالی در رقابت های کشوری نشد که امیدواریم با تلاش ورزشکاران اعزامی به این مسابقات، شاهد موفقیت آنان باشیم.
رییس هیات هنرهای رزمی و کونگ فو گلستان گفت: برای افزایش آمادگی ورزشکاران اعزامی استان به رقابت های کشوری، اردوی آماده سازی این تیم ها از مدتی پیش در گرگان آغاز شده و ورزشکاران همه روزه تمرینات خود را زیر نظر مربیان برگزار می کنند.
اسکندری بر لزوم ارتقای دانش فنی مریبان استان و رسیدگی به مشکلات آنها نیز تاکید کرد و گفت: هم اینک مربیان استان با امکانات و بودجه اندک فعالیت دارند و نیاز است که ابزار و لوازم اولیه مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهیم.
وی ادامه داد: برای تامین بخشی از هزینه های هیات، یکی از سالن های ورزشی گرگان را پس از گذراندن مراحل اداری و قانونی در اختیار گرفتیم تا از محل درآمدهای این مکان ورزشی بخشی از کمبودهای مالی خود را جبران کنیم.
رییس هیات هنرهای رزمی و کونگ فو گلستان اظهار کرد: یکی از برنامه های هیات برای ارتقای توان فنی ورزشکاران ، برگزاری مداوم مسابقه های درون استانی و راه اندازی لیگ است.
اسکندری افزود: پیش از این کونگ فو کاران گلستانی سالی یک بار در مسابقه های انتخابی استان شرکت می کردند که با این روش نمی توان انتظار کسب مدال و موفقیت در کشور را داشت.
وی ادامه داد: برای رفع این مشکل ، اولین دوره لیگ کونگ فو گلستان را در رده های سنی نوجوانان و جوانان راه اندازی کردیم که مورد توجه ورزشکاران و هیات های شهرستانی قرار گرفت.
رییس هیات هنرهای رزمی و کونگ فو گلستان گفت: لیگ استانی رده سنی مردان بزرگسال نیز از مهر ماه امسال و با حضور شش تیم برگزار می شود که انتظار داریم در دوره های آینده شاهد حضور تیم های بیشتری باشیم.
اسکندری همچنین بر تقویت و تلاش بیشتر هیات های شهرستانی تاکید کرد.
رشته ورزشی کونگ فو استان گلستان حدود یک هزار و 500 ورزشکار زن و مرد سازمان یافته دارد.
در گلستان حدود 53 هزار ورزشکار سازمان یافته در رشته های مختلف ورزشی فعالیت می کنند.

قطره

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در نمایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

نفسیه روشن و حیوانات مورد علاقه‌اش

حیوانات مورد علاقه‌ نفیسه روشن شاید برای خیلی ها ترسناک باشد. مثلا عکس گرفتن با یک مار دور…