سجاد مردانی

سجاد مردانی در رقابت‌های جایزه بزرگ مکزیک با شکست رقیب فرانسوی به مدال طلای وزن چهارم رسید و تک‌مدال طلای ایران در این رقابت‌ها را به دست آورد.

در پایان مسابقات فینال گرندپری ۲۰۱۵، سجاد مردانی در فینال وزن ۸۰+ کیلوگرم، رو در روی ام بار اندیایه از فرانسه قرار گرفت و با کسب پیروزی در این دیدار مدال طلای این مسابقات را کسب کرد.

مردانی که در راند اول این پیکار یک بر صفر پیش بود، در راند دوم بعد از ضربه خطای حریفش که با آرنج به صورت او زده شد، به عنوان فرد برنده مبارزه از سوی داور معرفی و نهایتا این دیدار ۲ بر صفر به سود نماینده ایران به پایان رسید.

نایب قهرمان جهان در سال ۲۰۱۳ که با ۸۰ امتیاز این رقابت‌ها تا رنکینگ چهارم وزن ۸۰+ کیلوگرم هم بالا آمد، برای رسیدن به فینال این مسابقات در اولین مبارزه‌اش به مصاف رادیک عیسی‌اف از آذربایجان رفت و در پایان ۳ راند مبارزه توانست با نتیجه یک بر صفر از سد قهرمان جهان در سال ۲۰۱۵ بگذرد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شود و به این ترتیب سهمیه المپیک خود را قطعی کرد.

مردانی در نیمه‌نهایی نیز به مصاف جسور بایکازوف از ازبکستان رفت و توانست با شکست نماینده قدرتمند ازبک‌ها که تاکنون سابقه باخت به هوگوپوشان ایران را نداشت، فینالیست شود.

مردانی در رقابت‌های قهرمانی جهان دچار آسیب‌دیدگی شد و نزدیک به چهار ماه از میادین دور بود اما پس از پایان مصدومیتش توانست امتیازات خوبی را ذخیره کند و در فینال گرند پری نیز تنها مدال طلای ایران را به دست آورد و سهمیه المپیک ریودوژانیروی برزیل را نیز کسب کند.

امروز (دوشنبه) در وزن ۶۸- کیلوگرم بهنام اسبقی با شکست در دیدار اول برابر حریف کره‌ای از گردونه رقابت‌ها خارج شد و شانس حضور در المپیک ریودوژانیرو را از دست داد.

ایران که با چهار نماینده در آخرین مرحله از رقابت‌ها‌ی گرند پری ۲۰۱۵ حضور داشت به یک طلا، یک نقره و یک برنز بسنده کرد.

در روز اول رقابت‌ها فرزان عاشورزاده به مدال نقره دست پیدا کرد و مسعود حجی زواره نیز تک‌برنز ایران را گرفت.

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در نمایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

نفسیه روشن و حیوانات مورد علاقه‌اش

حیوانات مورد علاقه‌ نفیسه روشن شاید برای خیلی ها ترسناک باشد. مثلا عکس گرفتن با یک مار دور…