حضور فیات در ایران

فیات با عرضه خودروهایی با قیمت مناسب، می‌تواند بازار خودروهای دیگر برندهای موجود در بازار ایران را تحت تأثیر قرار دهد و مشتریان اتومبیل‌های دیگر همچون پژو را به سمت خود جذب می‌کند. این مضمون سخنان رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا است.

مدیرعامل ایران خودرو از فیات ایتالیا که صاحب برندهای معتبر خودروسازی آمریکا است به عنوان شریک جدید خودروساز بزرگ ایران یاد کرد.

حالا رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا از تواقف فیات و ایران خودرو در آینده نزدیک و حضور این برند ایتالیایی با قیمت‌های مناسب در بازار ایران اطلاع داده است.

احمد فلاح‌پور، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا در مورد شراکت فیات و ایران خودرو اعلام کرد که فیات می‌تواند رقیب قیمتی برای محصولات پژو و فولکس واگن در ایران باشد.

هنوز قراردادی میان ایران خودرو و فیات به امضاء نرسیده اما مذاکرات در مراحل خوبی قرار گرفته است. بر این اساس رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا امیدوار است که این مذاکرات منجر به همکاری مناسبی میان دو خودروساز ایرانی و ایتالیایی شود و بزودی شاهد حضور فیات در ایران باشیم.

به گفته فلاح‌‌پور، براساس مذاکراتی که میان ایران خودرو و فیات صورت گرفته، قرار است خودروهای جدید فیات در ایران تولید شده و بعد از آن به کشورهای منطقه صادر شود. بنابراین قرارداد ایران با خودروسازی فیات این است که واردات صورت نگیرد و تولید مشترک، اساس کار باشد؛ بر اساس این توافق دانش و فناوری از سوی فیات وارد ایران می‌شود و در مقابل، کارگر و انرژی از سوی کشورمان تأمین شود. البته حجم سرمایه گذاری هنوز مورد بحث است و فعلاً رقمی از سوی دو طرف ایجاد نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا در مورد این قرارداد و تأثیرات فیات در بازار ایران گفت:

مدل‌های جدیدی از خودروهای فیات در ایران به صورت مشترک تولید خواهد شد. شرکت مشترکی میان دو خودروساز ایرانی و ایتالیایی تشکیل می‌‌شود که سرمایه گذاری آن از سوی  هر دو طرف انجام خواهد شد. فیات در سال‌های گذشته پیشرفت‌های مناسبی در عرصه خودروسازی داشته است به نحوی که اکنون سبد متنوعی از خودروهای اقتصادی دارد. فیات به لحاظ قیمتی می‌تواند رقیبی برای پژو و فولکس واگن باشد. رنج قیمتی فیات متنوع است. این شرکت از خودروهای ۵۰۰ سی‌سی به بالا دارد و می‌تواند تنوع قیمتی متنوعی هم داشته باشد. ضمن اینکه به لحاظ مصرف سوخت هم اقتصادی است.

به گفته این مقام مسئول در روابط ایران و ایتالیا، با ورود فیات به ایران، بسیاری از خودروهای فعلی بازار به لحاظ قیمتی قابلیت رقابت نخواهند داشت. اگر تعرفه بالا به محصولات فیات نبندند، حتما خودروهای فیات رقابت بالایی در بازار ایجاد خواهد کرد. بدین ترتیب باید خودروسازان خارجی حواس خود را جمع کنند.

به نظر شما ورود فیات به ایران می‌تواند بازار خودرو کشورمان را تحت تأثیر قرار داده و قیمت‌های بازار خودرو را کاهش دهد؟

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…
  • بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی خواننده پاپ ایرانی درگذشت. وی که از سال ها پیش دچار ضایعه مغزی بود و پس از دوبا…
  • سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان ایران، چندی قبل شایعه لغ…
بارگذاری در انتخاب سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…