کیک موکا شکلاتی
مواد لازم کیک موکا شکلاتی:

آرد: ۲ لیوان

شکر: ۱ و ۱/۳ لیوان

کره: ۱۸۵ گرم

شیر یا آب ولرم: ۱ لیوان

پودر نسکافه یا پودر قهوه فوری: ۱ قاشق چایخوری

پودر کاکائو: ۴ قاشق غذاخوری

تخم مرغ: ۳ عدد

بکینگ پودر: ۲ قاشق چایخوری

نمک: ۱/۸ قاشق چایخوری

مواد لازم کرم موکا:

کره: ۲۲۰ گرم

آرد: ۵ قاشق غذاخوری

خامه: ۱/۲ لیوان

شیر: ۱/۲ لیوان

پودر قند: ۲ لیوان

پودر نسکافه: ۴ قاشق غذاخوری

پودر کاکائو: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ؛ کره که در دمای اتاق نرم شده است و شکر را داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا کرمی و یکدست شود سپس تخم مرغ ها را به نوبت اضافه کنید و بزنید ( هر تخم مرغ را پس از اضافه کردن به مدت ۱ دقیقه بزنید ).

مواد خشک ( آرد ، بکینگ پودر ، نمک ، پودر کاکائو ، پودر نسکافه یا قهوه ) را مخلوط کنید و روی مایه کیک الک نمایید و همزمان شیر یا آب را اضافه کنید ( کمی آرد و کمی شیر و مجدد کمی آرد و کمی شیر تا مواد تمام شوند ) ، مایه کیک را داخل قالب که ته آن کاغذ روغنی قرار داده اید بریزید و به مدت ۱ ساعت در فر قرار دهید تا بپزد سپس کناری قرار دهید تا خنک شود.

برای تهیه کرم موکا ابتدا آرد را با شیر مخلوط کنید سپس خامه و پودر کاکائو را اضافه کنید ، مواد را داخل قابلمه کوچکی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا غلیظ شود سپس از روی حرارت بردارید و کناری قرار دهید تا خنک شود.

کره نرم شده در دمای اتاق را ۲ دقیقه با همزن بزنید سپس پودر قند و پودر نسکافه را اضافه کنید و مجدد بزنید تا سبک شود ، مخلوط کره را به مخلوط خامه ای که خنک شده است اضافه کنید و مخلوط کنید تا کرم موکا یکدست شود ( در صورت تمایل میتوانید برای سفت تر شدن کرم ، آن را ۱۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید ).

کیک را پس از اینکه خنک شد به ۲ یا ۴ قسمت برش بزنید ( میتوانید برای داشتن کیک ۴ لایه مقدار مواد را ۲ برابر کنید و همزمان ۲ کیک تهیه کنید و با برش هر کیک به ۲ قسمت ۴ کیک داشته باشید ).

کرم موکا را با کاردک میان هر لایه کیک قرار دهید ( مقدار استفاده از این کرم سلیقه ای میباشد ، همچنین میتوانید در صورت تمایل مقداری گردوی خرد شده روی کرم موکا بپاشید سپس لایه بعدی کیک را قرار دهید ).

پس از پایان کار روی کیک را با سس شکلاتی پوشش دهید ( میتوانید از کرم موکا هم برای تزیین روی کیک استفاده کنید یا با خامه ، باتر کرم و هر نوع کرمی که دوست دارید روی کیک را پوشش دهید ).

کیک اماده را حداقل به مدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خوب سرد شود سپس برش بزنید و همراه با نوشیدنی های دلخواه سرو کنید.

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • سوپ مرغ و سبزیجات

    طرز تهیه این روزها که هوا اندکی رو به سرما میرود سرماخوردگی شیوع بیشتری پیدا میکند. برای ه…
  • طرز تهیه کوکی شکلاتی

    طرز تهیه کوکی شکلاتی بدون فر

    در یک شیر جوش، شکر، پودر کاکائو، مارگارین، شیر و نمک را ۱ دقیقه به جوش بیاورید. جو پرک …
  • طرز تهیه کرپ فرانسوی

    طرز تهیه کرپ فرانسوی

    آرد، شکر و نمک را باهم در ظرفی الک کنید و آنها را کنار بگذارید. در یک کاسه مناسب تخم مرغ و…
بارگذاری در آشپزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…