برج ها ی عرب ها
برج ها ی عرب ها
برج ها ی عرب ها

در حال حاضر «برج خلیفه» دبی لقب بلندترین آسمان خراش دنیا را با خود یدک می کشد و در رکوردهای جهانی گینس نیز نام آن به ثبت رسیده. اما احتمالا به زودی این عنوان را از دست خواهد داد زیرا دولت عربستان سعودی بودجه ای برابر با ۱٫۲ میلیارد دلار را به ساخت و تکمیل «برج جده» اختصاص داده که قرار است ارتفاعی حدود یک کیلومتر داشته باشد.

به گزارش مقامات دولت سعودی در روز یکشنبه، کمپانی «جده اکونومی» که پیمانکار و توسعه دهنده برج یاد شده به شمار می رود با بانک سرمایه گذاری الانماء عربستان به منظور تکمیل بلندترین ساختمان دنیا قراردادی با مبلغ ۲٫۲ میلیارد دلار آمریکا امضا نموده. البته بخشی از این سرمایه برای توسعه پروژه «شهر اقتصادی جده» نیز هست و صرفا برای بالا بردن برج مذکور هزینه نخواهد شد.

برج Jeddah که پیش از این «برج پادشاهی» نامگذاری شده بود در شهر جده و در ساحل دریای سرخ ساخته خواهد شد و بنا بر گزارشات موجود، ارتفاعی برابر با ۹۹۹٫۷۴ متر خواهد داشت که به اندازه ۹ زمین فوتبال است. در حال حاضر ۲۶ طبقه از ۲۰۰ طبقه این آسمان خراش ساخته و تکمیل گشته اند.

با استناد به اظهارات موسسات معماری گوردن گیل و آدریان اسمیت که طراحان این ساختمان هستند، مرتفع ترین آسمان خراش آتی دنیا، یک هتل لوکس، طبقات اداری، مسکونی، آپارتمان های لوکس و یک رصدخانه خواهد داشت. در ضمن، ۵۹ آسانسور که شامل ۵۴ بالابر تک کابین و ۵ آسانسور دو کابین می شود و ۱۲ پله برقی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

برج ها ی عرب ها
برج ها ی عرب ها

طراحی پایه این برج فوق العاده چشمگیر و زیباست و به دلیل نزدیکی آن به دریا، موج گیرهای بلندی برای آن در نظر گرفته شده که قدرت محافظت از ساختمان در برابر موج های بلند دریا را خواهند داشت و به همین دلیل، ظاهر ساختمان در طبقات ابتدایی، با بقیه بدنه برج متفاوت است.

برج ها ی عرب ها
برج ها ی عرب ها

به گفته Leclercq، مدیر بخش خاور میانه WSP، موجگیرهای یاد شده به صورت دایره ای اطراف آسمان خراش را پوشش خواهند داد و همانند بلوک های بتنی ساده که در دیگر ساختمان ها شاهد آن هستیم، در جلوی برج به کار نرفته اند.

مدیر کمپانی جده اکونومی، مُنیب حمود، نیز تایید نموده که قرارداد یاد شده منعقد گشته و آسمان خراش جده منطبق بر برنامه زمانی تعیین شده، در سال ۲۰۲۰ میلادی تکمیل خواهد شد.

برج ها ی عرب ها
برج ها ی عرب ها

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در تکنولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

نفسیه روشن و حیوانات مورد علاقه‌اش

حیوانات مورد علاقه‌ نفیسه روشن شاید برای خیلی ها ترسناک باشد. مثلا عکس گرفتن با یک مار دور…