دستکش gest

دستکش های کنترل حرکت همانند «دستکش قدرت»ناموفق نینتندو هرگز به درستی مورد توجه قرار نگرفتند و نتیجه آنها نیز چیزی جز شکست و سرافکندگی شرکت های سازنده شان نبود.

از لحاظ نظری این دستکش ها در واقع ترکیبی از کنترل دقیق فراهم شده توسط دوربین های دنبال کننده حرکت دست و کنترلرهای فیزیکی نظیر Oculus Touch بودند. اما در عمل، محصولاتی عرضه می شدند که با هدف اصلی شرکت های تولیدکننده تفاوت بسیاری داشتند و به خاطر بدنه بزرگ و کارکردهای محدودشان نمی شد ابعاد استانداردی را برای آنها تعریف کرد.

تقریبا همه شرکت هایی که در این حوزه فعالیت دارند در تلاشند تا نمونه های کارآمد و کاربردی تر تولید کنند. به طور مثال، می توان دستکش Manus را نام برد که با وجود حسگرهای حرکتی و چرخشی زیاد، همچنان نرمی و لطافت خود را حفظ کرده. یا مثلا به دستکش Gest اشاره کرد که از دیگر نمونه های ظاهرا موفق در این حوزه به شمار می رود و شاید بتواند در دل کاربران جایی برای خود باز کند.

«جِست» توسط موسسه ای به نام Apotact Labs طراحی و تولید شده و بخش اعظم آن را سیم ها تشکیل می دهند. بدنه اصلی دستگاه در واقع نواری مشکی رنگ است که دور کف دست کاربر می پیچد و به وسیله چهار سیم کوتاه و مجزا دور همه انگشتان دست قرار می گیرد.

طراحان همه تلاش خود را کرده اند تا دستکش یاد شده، ظریف و سبک باشد. در مورد مشخصات جِست باید گفت از انواع حسگرهای شتاب سنج، ژیروسکوپ و مغناطیس سنج (مشابه آنچه در تلفن های هوشمند وجود دارد) تشکیل شده. نحوه کار آن نیز به این صورت است که اول حرکت انگشتان کاربر را تشخیص و سپس آنها را از طریق بلوتوث به کامپیوتر یا موبایل انتقال می دهد.

به ادعای سازنده های Gest، این دیوایس کاملا سبک و استفاده از آن آسان خواهد بود و به جمع آوری و تحلیل حجم زیادی دیتا برای تشخیص حرکات دست کاربر نیاز ندارد. باتری گجت مورد بحث، تا یک روز استفاده را پاسخگو خواهد بود که در مقایسه با محصولات مشابه، یک مزیت محسوب می شود.  دستگاه به طور کلی سرعت خوبی دارد و دوربین جداگانه نمی خواهد. البته نمی توان گفت که همه حرکات دست را به خوبی شبیه سازی می کند اما می تواند انواع حرکات را تشخیص دهد و اطلاعات آن را به کامپیوتر منتقل کند.

این دستکش هیچ حسگری برای انگشت شست ندارد و به ادعای سازندگانش، باید بیشتر تمرکزش روی کف دست کاربر باشد. با توجه به امکانات این محصول، احتمالا بیشتر مورد توجه کاربرانی قرار خواهد گرفت که به استفاده از استایلوس عادت دارند و بدون قلم هیچ کدام از کارهایشان را انجام نمی دهند؛ به این ترتیب که استایلوس در یک دست و دستکش در دست دیگرشان باشد.

جست همچنین در دنیای واقعیت مجازی نیز محبوبیت زیادی پیدا خواهد کرد و کاربران آن را به جای کیبورد مورد استفاده قرار خواهند داد. از همه جالب تر وقتی است که می توانید با پوشاندن دستکش ها به هر دو دست، در هوا تایپ کنید و جالب تر اینکه، Gest ابزار تشخیص و تصحیح کلمات تایپی را نیز دارد.

جِست را می توان متناسب با اندازه دست تنظیم کرد. به گفته مدیر شرکت سازنده، آنها تمرکز خود را فقط روی سخت افزار نگذاشته اند و در زمینه طراحی و ارائه کیت های توسعه نرم افزاری نیز فعالیت دارند.

بر اساس شنیده ها، Gest اگر بتواند خود را به هدف مالی یکصد هزار دلاری در سایت های دریافت سرمایه عمومی برساند، در پاییز سال ۲۰۱۶ میلادی به طور رسمی تولید و عرضه خواهد شد. قیمت این دستکش برای حامیان مالی، ۹۹ دلار و برای بقیه کاربران ۲۰۰ دلار برای هر دست است.

منبع:techtimes

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در تکنولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

نفسیه روشن و حیوانات مورد علاقه‌اش

حیوانات مورد علاقه‌ نفیسه روشن شاید برای خیلی ها ترسناک باشد. مثلا عکس گرفتن با یک مار دور…