با زندگی پراسترس و فشاری که این روزها داریم، گه‌گاه تلاش می‌کنیم با تغییر دادن برخی چیزها راه فراری از این شرایط پیدا کنیم. سفر به مکان‌های جدید و ناشناخته هم یکی از این راه حل‌هاست. اما باید مراقب بود این تغییر حال و هوا به قیمت جان‌مان تمام نشود!

طبیعی است برای هر سفر از حدود یک ماه پیش برنامه‌ریزی و مقصد را مشخص کنیم؛ از دیدگاه دیگر مسافران هتل مدنظرمان مطلع شویم، قیمت‌ها را بررسی کنیم و… در این میان امنیت مقصد سفر هم از فاکتورهای مهمی است که مسلما روی تصمیم ما اثر می‌گذارد.

طی سال‌های اخیر جنگ عراق، سوریه، یمن و ظهور پدیده تروریستی داعش آنچنان امنیت منطقه را لکه‌دار کرده که نام این کشورها و بعضا همسایه‌های کم شانس آنها در فهرست قرمز سفارت‌ها قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، این نوع ناامنی‌ها که تاثیر مستقیمی بر کاهش گردشگران آن کشورها دارد را می‌توان موقتی دانست. در مقایسه با این نوع از ناامنی، مناطق و شهرهایی هستند که به دلایلی طولانی مدت‌تر به مسافران خارجی توصیه نمی‌شوند و اگر هم گردشگران بر تصمیم خود اصرار داشته باشند، حفظ جان و مال آنها بر عهده خودشان خواهد بود.اگر قصد سفر خارجی دارید پس از خواندن این گزارش، برای رزرو بلیت سفر به این شهرها دوباره فکر کنید.

«سن پدرو سولا» ، هندوراس

«سن پدرو سولا» ، هندوراس
«سن پدرو سولا» ، هندوراس

شهر «سن پدرو سولا» در شمال غرب هندوراس واقع است و حدود 60 کیلومتری جنوب «پوئرتو کورتز» در حاشیه دریای کارائیب است. آب وهوای این شهر گرمسیری و دلچسب است و در طول سال دمای بالایی دارد. دیدنی‌های بسیاری همچون موزه انسان شناسی و تاریخ، افلاک‌نمای کودکان و پارک مرکزی در این شهر وجود دارند. خیابان «رینگ» منطقه محبوب گردشگران است که هتل‌ها، مراکز خرید، بانک‌ها و فست‌فودهای زنجیره‌ای در آن قرار دارند.

باهمه این اوصاف، سن پدرو سولا به عنوان یکی از خطرناکترین شهرهای دنیا شناخته می‌شود. در سال 2011 از هر 100 هزار شهروند این شهر 159 نفر خودکشی کردند. این آمار برای سومین سال متوالی سن پدرو را از «سیوداد خوارس» مکزیک که لقب خطرناک‌ترین منطقه روی زمین را یدک می‌کشید، جلو انداخت.

گزارشات نشان می‌دهد این شهر مرکز قتل و جنایت دنیاست، چرا که روزانه سه نفر در آن کشته می‌شوند. شرایط وقتی بدتر می‌شود که بدانید قتل تنها مساله‌ای نیست که باید نگرانش باشید! فعالیت‌های مافیایی در این شهر آنقدر گسترده است که قاچاق مواد مخدر و اعضای بدن انسان در آن براحتی انجام می‌شود. وقتی این همه سلاح در شهر پخش است، این آمار بالای قتل و جنایت چندان تعجبی ندارد.

«آکاپولکو»، مکزیک

«آکاپولکو»، مکزیک
«آکاپولکو»، مکزیک

صنعت گردشگری دهه‌هاست مهم‌ترین منبع درآمد این شهر مکزیکی است. زندگی در تمام ساعات شبانه‌روز در آکاپولکو در جریان است. مسافران در حاشیه ساحل، بارها و کافه‌های شبانه پذیرایی می‌شوند و از موسیقی تکنو و راک لذت می‌برند. آنها که به دنبال تجربه‌های هیجان‌انگیز هستند هم می‌توانند بانجی جامپینگ را امتحان کنند.

آکاپولکو یکی از قدیمی‌ترین جاذبه‌های گردشگری مکزیک است که در اوج شکوفایی‌اش در دهه 1950 پذیرای ستاره‌های هالیوودی و میلیونرهای معروف بوده است. اما امروزه گردشگران این شهر با مشکلات جدی مواجه می‌شوند؛ نیروهای فاسد پلیس آکوپولکو مسافران را به حبس، تهدید کرده و از آنها اخاذی می‌کنند. اجساد مرده‌ها در نقاط مختلف شهر سرگردانند و اگر در زمان و مکان نادرست قرار بگیرید، هیچ کس نمی‌تواند تضمین کند شما هم به آن سرنوشت دچار نشوید.

«کاراکاس»، ونزوئلا

«کاراکاس»، ونزوئلا
«کاراکاس»، ونزوئلا

اگرچه کاراکاس هم در منطقه گرمسیری واقع شده، اما درجه هوایش به نسبت دیگر مناطق ساحلی مناسب‌تر است. کاراکاس همچون آکوپولکو شهرت بین‌المللی ندارد، اما مقصد شگفت‌انگیزی برای سفر به حساب می‌آید. وجود جاذبه‌های مذهبی و تاریخی فراوانی همچون «کلیسای سن فرانسیسکو» باعث می‌شود سفر به آن به گردشگران مذهبی توصیه شود. اسقف اعظم کاراکاس در کلیسای جامع این شهر اسکان دارد و مسجد «شیخ ابراهیم الابراهیم» که لقب دومین مسجد بزرگ آمریکای لاتین را یدک می‌کشد، در همین شهر قرار دارد.

اما فریب ظاهر مذهبی این منطقه را نخورید، براساس آمار به دست آمده کاراکاس یکی از پایتخت‌های جهان است که درصد جرم و جنایت در آن بسیار بالاست. بیشتر قتل‌ها و جنایت‌های خشونت‌آمیز این شهر بدون رسیدگی و نتیجه قانونی باقی می‌مانند. شهرهای همسایه کاراکاس هم از این خطرها بی‌نصیب نیستند و به همین دلیل است که به مسافران توصیه می‌شود به تنهایی، مخصوصا در شب پا به این منطقه نگذارند. دعواهای خیابانی و سرقت مسلحانه بیشترین جرم‌هایی هستند که در این ناحیه اتفاق می‌افتند.

«تگوسیگالپا»، هندوراس

«تگوسیگالپا»، هندوراس
«تگوسیگالپا»، هندوراس

تگوسیگالپا در منطقه‌ای کوهستانی و در یک دره واقع شده و سطح همواره کمی دارد. کلیسای جامع «متروپولتین»، کاخ سابق ریاست جمهوری که حالا دیگر موزه شده، کلیسای «باکره سویاپا» و سالن تئاتر«مانوئل بونیلا» از جمله جاذبه‌های دیدنی این شهر به حساب می‌آیند . این شهر که تاریخی 400 ساله را پشت سر گذاشته، 14 موزه دارد که بیشترشان حوالی مرکز تاریخی آن واقع هستند اما اجازه ندهید این زیبایی‌ها و جاذبه‌ها روی ذهن‌تان تاثیر بگذارد چون هندوراس بالاترین درصد قتل در جهان را داراست.

در سال 2010 درصد قتل استان «فرانسیسکو مورازان» 83/2 درصد و این رقم در سطح ملی 86 درصد بود. یک سال پیش از آن 246 فقره مرگ در اثر تصادف با موتورسیکلت در این شهر گزارش شد که بیشتر قربانیان آنها پیاده‌روها و دوچرخه سواران بودند.

علاوه بر این، فقر شدید خشونت روزافزونی را در این منطقه گسترش داده است. واقعیت این است که فساد بیداد می‌کند و مافیای موجود به بدتر شدن اوضاع کمک می‌کند. در یک کلام، میهمان‌نوازی و خطرناکی تگوسیگالپا به یک اندازه شهرت دارد. توصیه می‌شود بلیط خود به این مقصد را لغو کنید و به فکر جایی باشید که سفر کردن به آن حداقل خطر جانی نداشته باشد.

«ماسیو»، برزیل

«ماسیو»، برزیل
«ماسیو»، برزیل

ماسیو بزرگ‌ترین شهر و پایتخت ایالت ساحلی «آلاگواس» برزیل است. آب وهوای این منطقه با رطوبت تقریبا بالا و هوای موسمی، بسیار خاص است اما دمای هوا هیچ وقت خیلی بالا نمی‌رود و خبری از بادهای مداوم نیست. برای گذران تعطیلات، ماسیو با شن‌های سفید سواحل، دریای سبز و آبی رنگ و آب‌های شفافش مقصد بسیار دلپذیری است اما آنچه خیلی از مسافران در مورد این ایالت نمی‌دانند این است که نام آن در فهرست 14 شهر خطرناک جهان ذکر شده است. آمارها حاکی از آن است که در ازای هر 100 هزار نفر 135 فقره قتل در این شهر رخ می‌دهد و همین موضوع آن را در فهرست خطرناک‌ترین شهرهای جهان بالاتر از ریو دوژانیروی برزیل قرار داده است.

 

 

  • هتل شناور

    ساخت هتل شناور در پاریس

    ساخته شدن هتلی شناور در پاریس توجه علاقمندان به معماری مدرن و گردشگران را به خود جلب کرده …
بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…
  • بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی خواننده پاپ ایرانی درگذشت. وی که از سال ها پیش دچار ضایعه مغزی بود و پس از دوبا…
  • سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان ایران، چندی قبل شایعه لغ…
بارگذاری در انتخاب سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…