رولز رویس شاسی بلند

چه کسی می‌توانست حدس بزند که روزی رولز رویس نیز خودروی شاسی بلند خود را رونمایی می‌کند؟ با این وجود تب تولید شاسی بلند همه را فراگرفته و از لامبورگینی و بنتلی تا پورشه و جگوار، به این کلاس روی آورده اند. بنابراین برای عقب نماندن از قافله هم که شده، رولز رویس باید هرچه زودتر SUV ممتاز خود را معرفی کند.

در این بین و در مقایسه با بنتلی که اخیراً شاسی بلند آن با نام بنتایگا به عنوان سریع‌ترین و گران قیمت‌ترین خودروی شاسی بلند جهان رونمایی شده، رولز رویس رویکردی متفاوت را پیش می‌گیرد. این شرکت داعیه تولید یک خودروی اسپرت را نخواهد داشت بنابراین تنها شاهد یک خودروی شاسی بلند ابرلوکس خواهیم بود. خودرویی اشرافی که با بهترین پوشش‌های رم، چوب و حتی الماس زینت خواهد یافت.

تاکنون رندرهای متفاوتی از شاسی بلند رولز رویس منتشر شده اما وجه اشتراک این رندرها، طراحی نه چندان دلچسب واگن مانند بوده که شباهت خودرو را به نعش‌کش های لوکس سلطنتی بیشتر کرده تا یک خودروی تشریفاتی مجلل برای خارج از جاده. این بار در آخرین رندر منتشر شده، هنرمندان طراح توانسته‌اند تعادل بهتری بین الگوهای رولز رویس و یک شاسی بلند برقرار سازند. هرچند هنوز این طرح خام به نظر می‌رسد و توانایی رقابت با طراحی رقیب سنتی خود یعنی بنتلی را هم ندارد.

در این طرحی، چراغ‌های آشنای رولز رویس از نوع مدرن DRLs LED همراه با جلوپنجره سنتی کرومی شکل انتخاب شده‌اند. کمی منحنی‌های بدنه در قسمت جلو تشدید شده‌اند تا حالت زمخت این ناحیه در این ابعاد کمتر به نظر آید. خطوط کناری هم بدون نوسان تا انتهای بدنه پیش می‌روند و خبری از برجستگی و برآمدگی‌های رادیکال هم نیست. انتهای خودرو، طرحی مشابه واگن‌های متداول داشته و چندان به یک خودروی SUV نمی‌ماند.

پیش بینی می‌شود، رولز رویس این خودرو را روی معماری فضایی جدید آلومینیومی بر گرفته از سری فانتوم بنا کند. در زیر کاپوت نیز انتظار می‌رود از یک پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶٫۸ لیتری استفاده شود هرچند هنوز شانس استفاده از یک پیشرانه هیبریدی هم برای آن وجود دارد. هرچند با وجود ارزان شدن دوباره قیمت نفت، چنین برنامه‌هایی ممکن است با تأخیر مواجه شوند.

بنا به گزارش‌ها، این مدل شاسی بلند رولز رویس در سال ۲۰۱۸ معرفی خواهد شد. قیمت پیش بینی شده برای این خودرو هم ۳۷۲ تا ۴۱۷ هزار دلار می‌باشد.

رولز رویس شاسی بلند
رولز رویس شاسی بلند
رولز رویس شاسی بلند
رولز رویس شاسی بلند
بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در سرگرمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

نفسیه روشن و حیوانات مورد علاقه‌اش

حیوانات مورد علاقه‌ نفیسه روشن شاید برای خیلی ها ترسناک باشد. مثلا عکس گرفتن با یک مار دور…