تعطیلات رسمی ایران

تعطیلات رسمی ایران

همه اذعان دارند که تعطیلات در ایران معضل بزرگی شده است. شما اگر صاحب یک شغل بزرگ باشید و احتیاج به مراوده با سایر کشورهای دنیا را داشته باشید دچار بحران بزرگی هستید به این مفهوم که پنجشنبه ها و جمعه ها که ایران تعطیل است و شنبه ها و یکشنیه ها هم که خارج از ایران تعطیل هستند پس عملا ۴ روز از هفت روز هفته را از دست داده اید.

اگر هم صاحب شغل کوچکی هستید بازهم تعداد زیاد تعطیلات باعث از رونق افتادن کار شما خواهد شد.

تعطیلات نوروز با ۱۳ روز متوالی تعطیلی که با احتساب تعطیلات قبل و گاهی هم بعد از آن به ۱۵- تا ۲۰ روز هم میرسد رکورددارد تعطیلات است حالا نمایندگان به فکر کاهش این تعیلات افتاده اند.

 سلمان خدادادی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به  طرح برخی از نمایندگان برای حذف برخی از روزهای تعطیل از تقویم، گفت: طرح  مذکور درباره حذف برخی از روز‌های تعطیلات رسمی ایران از تقویم است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در تشریح طرح سازماندهی تعطیلات رسمی ایران گفت: بر اساس این طرح پیشنهاد شده تا روز ۲۹ اسفند(روز ملی شدن صنعت نفت)، ۱۲ فروردین(روز جمهوری اسلامی) ۱۳ فروردین(روز طبیعت)و همچنین ۱۵ خرداد(قیام ۱۵ خرداد)از تعطیلات رسمی حذف شوند.

خدادادی با بیان اینکه بر اساس این طرح پیشنهاد شده تا تعطیلات نوروز از ۱۳ به ۵ روز کاهش یابد، ادامه داد: همچنین در طرح مذکور پیشنهاد شده تا به جای تعطیلی  پنجشنبه روز‌های شنبه تعطیل باشد.

وی افزود: تعطیلی روز شنبه به این دلیل در طرح مذکور مطرح شده که با توجه به تعطیلی پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها در ایران و از طرف دیگر تعطیلی روز‌های شنبه و یکشنبه در سایر کشور‌ها،  عملاً ارتباطات ایران با آن کشور‌ها ۴ روز قطع می‌شود.

نماینده مردم ملکان در مجلس، با بیان اینکه این طرح از مجلس هفتم مطرح بوده،تصریح کرد: طرح مذکور نیاز به انجام کار کارشناسی و تخصصی بسیاری دارد لذا در نهایت تصمیم گرفته شد تا طرح به مرکز پژوهش‌های قوه مقننه ارجاع شود تا کارشناسان مرکز پژوهش‌ها بر روی این طرح کار تطبیقی و کارشناسی را انجام دهند تا پس از آن این طرح در دستور کار کمیسیون قرار گیرد.

خدادادی با بیان اینکه طرح ساماندهی تعطیلات در خرداد ماه سال جاری به مرکز پژوهش‌ها ارائه شده، گفت:بر روی طرح سازماندهی تعطیلات حساسیت زیادی وجود دارد و از طرف دیگر طرح مذکور مخالفان و موافقان بسیاری دارد بنابراین لازم است این طرح به اندازه لازم چکش کاری شود و پس از آن در مجلس مطرح شود.

 

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در کافه لینک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…