رژیم گیاهی

خوردن بر اساس رژیم‌های غذایی گیاهی نقش بسزایی در کاهش وزن دارد. اگر به دنبال آن هستید که سریعا وزن کم کنید، گوشت را از رژیم غذایی خود حذف کنید. بر اساس یافته‌های محققان در نشریه پزشکی عمومی، افرادی که بر اساس یک رژیم گیاهی غذا می‌خورند، در مقایسه با گوشت‌خواران وزن بیشتری کم می‌کنند.
محققان با بررسی ۱۲ مطالعه انجام‌شده بر روی هزار و ۱۵۰ فردی که رژیم غذایی داشتند، دریافتند کسانی که از رژیم‌های غذایی گیاهی پیروی می‌کنند، در مقایسه با کسانی که در وعده‌های غذایی خود گوشت می‌خورند، به طور متوسط چهار پوند بیشتر وزن کم می‌کنند.
بر اساس یافته‌های محققان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد، رژیم‌های غذایی گیاهی شامل میوه، سبزیجات و غلات سبوس‌دار است که سرشار از فیبر بوده و دیرتر از حد ممکن هضم می‌شوند. از این رو، مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه می‌دارند. به علاوه، افرادی که رژیم‌های غذایی گوشتی دارند بیشتر دچار نفخ می‌شوند. این عارضه می‌تواند موفقیت آنها را در کاهش وزن با مشکل مواجه کند.
علاوه‌براین، محققان دریافتند افرادی که برای کاهش وزن گوشت را از رژیم غذایی خود کنار می‌گذارند، در مقایسه با کسانی که محصولات حیوانی مصرف می‌کنند، بهتر می‌توانند بر اساس یک وعده غذایی سالم وزن کم کنند.
خوردن بر اساس رژیم‌های غذایی گیاهی شما را از در نظر گرفتن مقدار کالری مصرفی بی نیاز می‌کند. افرادی که رژیم گیاهی دارند، در مقایسه با رژیم‌های گوشت‌خواری وزن بیشتری کم می‌کنند. سبزیجات به طور کلی کالری کمتری دارند. به عنوان مثال، کالری یک تکه گوشت بدون استخوان، پنج برابر بیشتر از یک پوند هویج خام است.

(منبع: webmd)

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در نمایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

نفسیه روشن و حیوانات مورد علاقه‌اش

حیوانات مورد علاقه‌ نفیسه روشن شاید برای خیلی ها ترسناک باشد. مثلا عکس گرفتن با یک مار دور…