Josep Guardiola

امسال چه کسی جایزه برترین مربی جهان را به خانه می برد؟ صد البته اعطای این جایزه همیشه با انتقاداتی روبرو بوده است.

معیارهای مختلفی برای انتخاب مربی برتر جهان در سال وجود دارد. کسب افتخار، تعداد قهرمانی، اعتبار قهرمانی، امتیازآوری تیم تحت هدایت و معیارهای دیگری از این دست در انتخاب برترین مربی فوتبال جهان نقش دارند.

برای کسب جایزه برترین مربی جهان در سال ۲۰۱۵ نیز مربیان متعددی شانس دارند که البته طبیعی است برخی نسبت به سایرین از شانس بیشتری برای کسب این موفقیت برخوردار هستند.

کاندیداهای برترین مربیان جهان در سال ۲۰۱۵ از سوی فیفا اعلام شده اند اما بدون توجه به فهرست در نظر گرفته فیفا نگاهی به مربیان برتر جهان در سال جاری خواهیم داشت:

۱- لوئیس انریکه (بارسلونا)
 لوئیس انریکه
لوئیس انریکه

زمانی که او به عنوان سرمربی جدید بارسلونا انتخاب شد بسیاری گمان می کردند او تا نیم فصل هم دوام نمی آورد به خصوص اینکه گفته می شد او با ستاره اول تیمش یعنی لیونل مسی به مشکل برخورده است اما وی برکنار نشد و نتیجه ای که در پایان فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ به دست آورد برای بسیاری غیر قابل پیش بینی بود؛ کسب سه گانه. قهرمانی در لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا برای تیم انریکه غیر قابل پیش بینی بود اما با تمام بی اعتمادی های که نسبت به او داشت بارسلونا این فصل هم مدعی قهرمانی در اسپانیا و اروپاست. لوئیس کاندیدای اصلی دریافت جایزه برترین مربی جهان در سال ۲۰۱۵ است.

۲- پپ گواردیولا(بایرن مونیخ)
پپ گواردیولا
پپ گواردیولا

برای گواردیولا قرار گرفتن در جمع برترین مربیان جهان اتفاقی عادی است. او بایرن مونیخ را باز هم قهرمان بوندسلیگا کرد اما هنوز جای خالی یک افتخار در کارنامه مربی گری او در بایرن مونیخ بدجوری توی ذوق می زند، کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان. گواردیولا می تواند این فصل بایرن را قهرمان اروپا کند؟ پاسخ به این سوال هر چه باشد این موضوع در انتخاب او به عنوان برترین مربی جهان تاثیری نخواهد داشت. او جایزه را امسال به خانه نمی برد هرچند طبق معمول یکی از برترین مربیان جهان در سال ۲۰۱۵ بود.

۳- خورخه سمپائولی(تیم ملی فوتبال شیلی)
خورخه سمپائولی
خورخه سمپائولی

سمپائولی و تیم ملی فوتبال شیلی در سال ۲۰۱۵ دست به کار بزرگی زدند و موفق شدند قهرمانی در رقابت های کوپا آمریکا را به دست بیاورند. خورخه سمپائولی با این قهرمانی نوبرانه حالا جز برترین مربیان فوتبال جهان قرار دارد. او با کسب قهرمانی در کوپا آمریکا می تواند برنده جایزه برترین مربی جهان در سال ۲۰۱۵ باشد.

۴- خوزه مورینیو(چلسی)
خوزه مورینیو
خوزه مورینیو

خیلی خیلی بعید است مورینیو با آن نتایج بسیار بد چلسی در این فصل بتواند اصلا به کسب جایزه برترین مربی جهان فکر کند اما بخواهیم و نخواهیم او یکی از برترین های فوتبال بر روی نیمکت داغ است. هر چه باشد چلسی فصل گذشته با او قهرمان لیگ برتر انگلیس شد. البته مورینیو برای جبران نتایج ضعیف این فصل چلسی کار بسیار دشواری دارد. اینجاست که او بایدخاص بودن خود را نشان بدهد.

۵-ماسیمیلیانو آلگری (یوونتوس)
ماسیمیلیانو آلگری
ماسیمیلیانو آلگری

آلگری وضعیتی مشابه با خوزه مورینیو دارد. او فصل گذشته تیمش یوونتوس را قهرمان سری آ ایتالیا کرد اما در این فصل در ابتدای فصل با بحران مواجه شد. با این حال یوونتوس خیلی زود خود را پیدا کرد و دوباره به جمع مدعیان برگشت.

۶- روی هاجسون (تیم ملی فوتبال انگلیس)
روی هاجسون
روی هاجسون

تیم ملی فوتبال انگلیس در رقابت های مقدماتی یورو ۲۰۱۶ برترین تیم بود. انگلیسی ها تمامی رقابت های خود در مرحله مقدماتی را با پیروزی پشت سر گذاشتند تا با امتیاز کامل راهی رقابت های یورو ۲۰۱۶ شوند. روی هاجسون به این دلیل یکی از برترین مربیان جهان در سال ۲۰۱۵ است. البته بعید است عملکرد خوب انگلیسی ها در یورو ۲۰۱۶ نیز ادامه داشته باشد.

۷- لوران بلان (پاری سن ژرمن)
لوران بلان
لوران بلان

بلان نیز با پاری سن ژرمن همچنان می تازد. تیم پاریسی ها خواب هایی طلایی دارد و می خواهد قهرمان اروپا شود. اما تداوم پیروزی های این تیم در لوشامپیونه و قهرمانی مجدد این تیم در فصل گذشته لیگ فرانسه باز هم نام لوران بلان را در صدر برترین مربیان جهان در سال ۲۰۱۵ قرار دارد.

۸- آرسن ونگر(آرسنال)
آرسن ونگر
آرسن ونگر

و می رسیم به نام آرسن ونگر سرمربی فرانسوی آرسنال. او سال هاست در حسرت قهرمانی لیگ برتر انگلیس باقی مانده است و شگفت آنکه با این وضعیت هنوز هم در جز برترین مربیان جهان قرار دارد. ونگر تیمش را البته فصل گذشته قهرمان جام حذفی کرد.

۹- مارک ویلموتس (تیم ملی فوتبال بلژیک)
مارک ویلموتس
مارک ویلموتس

بلژیکی ها با مربی خود مارک ویلموتس به مرحله نهایی یورو ۲۰۱۶ رسیدند اما اتفاق بسیار مهم و تاریخی دیگری هم افتاد. تیم ملی فوتبال بلژیک با هدایت ویلموتس برای نخستین بار در تاریخ به صدر رنکینگ فیفا رسید.

  • بارسلونا و رئال مادرید

    بارسلونا رئال مادرید را در هم شکست

    شاگردان لوئیس انریکه در این دیدار کاملا برتر از حریف نشان دادند و در نهایت با زدن دو گل در…
بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…
  • بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی خواننده پاپ ایرانی درگذشت. وی که از سال ها پیش دچار ضایعه مغزی بود و پس از دوبا…
  • سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان ایران، چندی قبل شایعه لغ…
بارگذاری در انتخاب سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…